kreppsen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg skal bestille 16 t-skjorter fra tillys.com - alle t-skjortene koster under 200kr, enkeltvis men når jeg kommer til utsjekking får jeg opp dette: Item subtotal: 2400 NOK Shipping: 28 NOK Duty & VAT: 824 NOK Dette høres da helt sprøtt ut? Alt for lite frakt og alt for høy fortolling?? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 hvis de sendes samlet så vil de jo være moms pliktige. Gang prisen før du kommer til utsjekk med 1,25 og se hva det ender på. Evnt 0,25 for å se kun moms. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg skal bestille 16 t-skjorter fra tillys.com - alle t-skjortene koster under 200kr, enkeltvis men når jeg kommer til utsjekking får jeg opp dette: Item subtotal: 2400 NOK Shipping: 28 NOK Duty & VAT: 824 NOK Dette høres da helt sprøtt ut? Alt for lite frakt og alt for høy fortolling?? Det er forsåvidt logisk det der Det er når totalsummen på varene under 200,- du slipper toll og MVA. sånn er beregningen på en t-skjorte pris ekskl mva 2400 frakt 28 Sum Mvagrunnlag 2428 25 % mva 607,- I tillegg så mener jeg at det er toll på t-skjorter uten at jeg ser sikker på det..kan også være at de tar 217 i fortollingsgebyr. så ingenting feil her ihvertfall. kanskje det lønner seg å kjøpe bestille 16 t-skjorter hver for seg hehe Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 En kvart av 2400 er jo 600. Tollen er vel på 12% så den vil være på noe sånn som 300 kroner, altså blir det feil igjen. Så viss jeg bestiller t-skjortene enkeltvis så slipper jeg moms? Dette høres da litt spesielt ut? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hvorfor det ? Er de under 200 så er de ikke momspliktige, så enkelt er det. Men frakt vil kanskje bli en del om du bestiller 16 stk. (Om du kun betaler 28,- per så er det ikke så dyrt da.) Endret 19. august 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Blir jo litt tungvindt og legge inn konto opplysningene mine 16 ganger, kan jo sende de en mail og spør om di kan sende enkeltvis. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Er det normalt at man øker frakten til færre varer man kjøper? Tror jeg bare må bite i det sure eplet og betale de 820 kronene fordi frakten blir så hinsides dyr per t-skjorte viss jeg kun kjøper enkeltvis. For en t-skjorte til 120 kroner måtte jeg betale totalt 660 kroner, hvorav 380 av disse gikk til frakt. Høres sprøtt ut, og virker som et lite bra salgstriks ettersom t-skjortene stort sett koster litt fra før av. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Er det normalt at man øker frakten til færre varer man kjøper? Tror jeg bare må bite i det sure eplet og betale de 820 kronene fordi frakten blir så hinsides dyr per t-skjorte viss jeg kun kjøper enkeltvis. For en t-skjorte til 120 kroner måtte jeg betale totalt 660 kroner, hvorav 380 av disse gikk til frakt. Høres sprøtt ut, og virker som et lite bra salgstriks ettersom t-skjortene stort sett koster litt fra før av. en liten titt på help sidene deres International shipping is calculated based on a number of factors including the desired service level (Standard/Express), the number of items you are purchasing, the weight of the items and the destination country/region. så antall du kjøper justerer prsien..jeg valgte å kontrollere med 16 av samme skjorten..prisen ble over 2800,- og da var det gratis frakt. men det ser ut som deres duty beregning er litt annerledes....så det kan hende de tar "handlingcosts" for å sende DDP (delivery duty paid). men man må huske på at man faktisk kan få en tollfaktura i etterkant eller ved henting av varene. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Blir jo litt tungvindt og legge inn konto opplysningene mine 16 ganger, kan jo sende de en mail og spør om di kan sende enkeltvis. Dum løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå