Gå til innhold

Moms og toll under 200kr?

kreppsen

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille 16 t-skjorter fra tillys.com - alle t-skjortene koster under 200kr, enkeltvis men når jeg kommer til utsjekking får jeg opp dette:

Item subtotal: 2400 NOK

Shipping: 28 NOK

Duty & VAT: 824 NOK

Dette høres da helt sprøtt ut? Alt for lite frakt og alt for høy fortolling??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bestille 16 t-skjorter fra tillys.com - alle t-skjortene koster under 200kr, enkeltvis men når jeg kommer til utsjekking får jeg opp dette:

Item subtotal: 2400 NOK

Shipping: 28 NOK

Duty & VAT: 824 NOK

Dette høres da helt sprøtt ut? Alt for lite frakt og alt for høy fortolling??

Det er forsåvidt logisk det der

Det er når totalsummen på varene under 200,- du slipper toll og MVA.

sånn er beregningen på en t-skjorte

pris ekskl mva 2400

frakt 28

Sum Mvagrunnlag 2428

25 % mva 607,-

I tillegg så mener jeg at det er toll på t-skjorter uten at jeg ser sikker på det..kan også være at de tar 217 i fortollingsgebyr.

så ingenting feil her ihvertfall.

kanskje det lønner seg å kjøpe bestille 16 t-skjorter hver for seg hehe :)

Lenke til kommentar

Er det normalt at man øker frakten til færre varer man kjøper?

Tror jeg bare må bite i det sure eplet og betale de 820 kronene fordi frakten blir så hinsides dyr per t-skjorte viss jeg kun kjøper enkeltvis.

For en t-skjorte til 120 kroner måtte jeg betale totalt 660 kroner, hvorav 380 av disse gikk til frakt. Høres sprøtt ut, og virker som et lite bra salgstriks ettersom t-skjortene stort sett koster litt fra før av.

Lenke til kommentar

Er det normalt at man øker frakten til færre varer man kjøper?

Tror jeg bare må bite i det sure eplet og betale de 820 kronene fordi frakten blir så hinsides dyr per t-skjorte viss jeg kun kjøper enkeltvis.

For en t-skjorte til 120 kroner måtte jeg betale totalt 660 kroner, hvorav 380 av disse gikk til frakt. Høres sprøtt ut, og virker som et lite bra salgstriks ettersom t-skjortene stort sett koster litt fra før av.

en liten titt på help sidene deres

International shipping is calculated based on a number of factors including the desired service level (Standard/Express), the number of items you are purchasing, the weight of the items and the destination country/region.

så antall du kjøper justerer prsien..jeg valgte å kontrollere med 16 av samme skjorten..prisen ble over 2800,- og da var det gratis frakt.

men det ser ut som deres duty beregning er litt annerledes....så det kan hende de tar "handlingcosts" for å sende DDP (delivery duty paid).

men man må huske på at man faktisk kan få en tollfaktura i etterkant eller ved henting av varene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...