Shax# Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hei! Jeg lurer på om det er en gass du kan bruke som er lettere å få tak i enn en sånn : http://www.dittvalg.no/webshop/product/8521 ? Bestilte meg en sånn på Wasteland, men hadde vært greit å kunne kjøpe en gass som funka på f.eks Clas Ohlson eller Biltema eller noe sånt, så vet dere om det finnes? Dessuten lurte jeg på om det var ulovlig for folk under 18 å ha softgun-krig (kun med springere) hvis alle som var med hadde vernebriller og alle fikk lov av forelderene? Vi har tenkt å spille oppe i en skog som faren til ene kompisen min eier. Eneste de har er springere som er maks 80 M/S, selv om den jeg bruker er 100 M/S EDIT: Og hvor lenge varer 1000 ml? Endret 19. august 2010 av mini097 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilken gass det er, noe som er dumt, men den vanlige 134a gassen som brukes til gass airsoft våpen, er egentlig en helt vanlig bruks gass, jeg husker ikke om er der popran eller noe jeg, problemer at at nosselen på disse flaskene ikke passer i airsoft magasin, pluss at disse gassene ikke har smørings middel i seg og vil derfor være mer skadlig for våpenet Og ja det er ulovlig for 13åringer å i det hele tatt ha et airsoft våpen, du bryter norsk lov bare ved å eie en. Endret 22. august 2010 av Gunfreak Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Men hva er da vitsen med å ikke ha aldersgrense på Gass, Kuler osv. i softgun butikker? Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Fordi uten ett våpen så sitter du bare der med noen hvite plastkuler og en flaske gass, ingen lov som sier at du ikke kan få lov til å leke med det. En softgun derimot er delvis underlagt våpenloven som de aller fleste andre våpen, da dette er en realistisk kopi av et ekte. Det er 18 års aldersgrense på eie av softguns, 16 år med disp. fra politiet. 134a gass er ikke propan, men green gas er propan, med noe smøremiddel ja, og noe saker som fjerner den vemmelige propanlukta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå