thunstad Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hallo Lurte bare på hvilke codecer dere legger inn på deres maskin for å spille av divx filmer. Det er jo så mange forskjellige codecer der ute. Selv bruker jeg noe som heter "Divx total pack" som funker til det meste, men det hender noen filmer ikke lar seg avspille? Finnes det kanskje et programm som sjekker hvilken codec filmene er laget med? På min moddifiserte Xbox funker alle filmer med den nye mediaplayeren så det må vel også finnes en samlet pakke til PC. Jeg bruker WMP 9.0 til avspilling. Kan det ha noe med at ikke alle filmene lar seg avspille? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg bruker FFDSHOW. Det tar alle MPEG4 baserte videoer, inkl divx 3/4/5, xvid osv. Ac3filter for lyd, i tillegg til et dvd avspillingsprogram for mpeg2/svcd. Dette tar alt av videoer jeg trenger å spille. Codec packs holder jeg meg langt unna, da de fleste er snekret sammen av gnomer som ikke aner hva de driver med, og som bare liker å få nicket sitt i navnet. That's right, f*ck you Nimo! Lenke til kommentar
mirene Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Windows Media player 9....er IKKE blandt de beste å spille av media klipp med. Foretrekker POWER DVD selv. Nimo codec pack,pleier å ha de fleste codecser en trenger. http://nimo.titanesk.com/modules/mydownloa...ewcat.php?cid=3 velg : Nimo50Build8 from Angus M2 last ned,og instaler. :wink: Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 http://kd3.edskes.com/klcodec203b.exe <-- K-lite sitt codec pack. Det funker bra. http://www.doom9.org/Soft21/Filters/ffdsho...ow-20021213.exe <-- FFDSHOW Lenke til kommentar
taleg Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hm.. vel nimo fungerer bra den...helt til du prøver å spille f.eks freelancer eller får tak på en film kodet med en obscure film.... Jeg vil ikke anbefalle noen å installere noen ferdige codec pakker for du vet aldri helt hva som blir installert og du må som regel fikse på div instillinger for å få alt til å fungere. Etter å ha fått div problemer med Nimo så har eksprimentert litt for å finne de codecene som gjør at jeg får spilt av det meste Det jeg installerer da er: Divx 5.05 Xvid (Nic's build) Wmfdist.exe (Lydcodec compilert av MS inneholder bla Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec, finnes bla på freelancer cden...og er inkluderet i Wmp9.0) Ac3 filter OggDS Filter Og nyeste Vobsub for å få med undertekster Når disse er installert så har jeg til dagsdato kun møtt 1 problem.. et film klipp som var encodet med en Angelpotion variant (eller noe sånt)... Hvis du er i tvil om hvilke codecer noe er codet med så vil jeg anbefale å sjekke filen med et program som heter GSpot, dette programmet sjekker codecen for deg og om codcen er installert.... og BSplayer til å spille alt av med Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hallo Lurte bare på hvilke codecer dere legger inn på deres maskin for å spille av divx filmer. Det er jo så mange forskjellige codecer der ute. Selv bruker jeg noe som heter "Divx total pack" som funker til det meste, men det hender noen filmer ikke lar seg avspille? Finnes det kanskje et programm som sjekker hvilken codec filmene er laget med? På min moddifiserte Xbox funker alle filmer med den nye mediaplayeren så det må vel også finnes en samlet pakke til PC. Jeg bruker WMP 9.0 til avspilling. Kan det ha noe med at ikke alle filmene lar seg avspille? Takker for alle svar. Jeg har et program på server'n som analyserer filen og forteller deg hvilken kodek du trenger for å spille av filen. Kan gi deg en kjapp tur innom så du får lastet den ned.. Lenke til kommentar
Lysnes Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Har et program som heter "DivX Player 2.0 Alpha" og er veldig fornøyd med det! En standard & ordinær codec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå