Artico01 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Bilde tatt i Nevadaørkenen. Fantastisk sted.. Stoppet opp da jeg så dette fjellet, og likte detaljen i forgrunnen. Tok bildet med ganske høy iso, ettersom jeg ønsket en litt "gammeldags" effekt. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Fint bilde. Detaljen i forgrunn er meget bra. Bra øye for detaljer. Synes vignetteringen er vel sterk. Kunne kanskje prøve å croppe litt av himlen, det skjer ikke så mye der. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Enig med Blouberg her. Et veldig bra bilde! Men bakkeområdet og himmelområdet burde være like mye vist. Her er himmelen vist litt mye. Vignetteringen er helt fin sånn så det er, etter min smak. 8,5/10 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Veldig uenig i å ha sentrert horisont, MacJARedd - fungerer sjelden. Ville heller croppet bort enten mer av himmelen eller av bakken, så horisonten kommer enda litt mer vekk fra midten. Litt mye vignettering (det er etter hvilket uttrykk du vil ha, da) - men den er ujevn. Legg på vignettering først etter at du har croppet. Vil også anbefale å heller legge på støy i etterbehandlingen - sensorstøy er ikke like pent som (fake) filmstøy. Pent motiv! Gir en seriøs følelse av avstand og skala. Funker bra med stor dybdeskarphet og stolpen i forgrunnen. Fin dis ved foten av fjellet. Endret 20. august 2010 av Trondster Lenke til kommentar
oldis Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg mener også at det er viktig å beholde himmelen, siden de vel er et av kjennetegnene/stemnimgene i en ørken, tenker "høy himmel". Mener også at det er vanskelig å fjerne så mye "nedentil", for da mister en det som gir følelsen av avstand og dybde. Så akkurat her ville jeg nok gitt bæng i "rule of thirds", og konsentrert meg om å beholde den høye himmelen og forankringspunktet i forgrunnen. Men er enig i at de mørke hjørnene nok burde fikses litt på. Bare mine 2 cent i den grad de er noe verdt. Et veldig bra motiv, synes jeg. Edit: utdypning... Endret 20. august 2010 av oldis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå