:Francis: Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Mangler blenderring Den er vel strengt tatt overflødig iom at det finnes både analoge og digitale hus som støtter G og VR. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Antar filmfolket hvis mulig vil foretrekke en manuell blenderring så man mer presist kan endre dybdeskarphet under filming - kan man det "live" under filming på Nikon, tro? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 AF-S 24-120mm f/4 VR virker veldig spennende, må si meg ekstremt skuffet over AF-S 85mm f/1.4 som ble lansert uten VR. Jeg har lest flere steder at det sannsynligvis ville gått ut over bildekvaliteten. EDIT: G-utgaven er også værtettet, noe D-utgaven ikke er. Francis Hørt noen slike rykter jeg også, men må ærlig si at objektiver med VR slått av/på ser jeg ingen forskjell; men på en annen side - når man beveger seg mot nattglass av typen f/1.4 er det kanskje helt andre problemstillinger som dukker opp og VR setter generelle restriksjoner på resten av designet som kan gå utover den optiske kvaliteten. Så enten hadde objektivet blitt ekstremt bredt og uhåndterlig; eller så er det av optiske årsaker. AF-S 200mm f/2 VR lider i det minste ikke av disse problemene. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Antar filmfolket hvis mulig vil foretrekke en manuell blenderring så man mer presist kan endre dybdeskarphet under filming - kan man det "live" under filming på Nikon, tro? Ehm, de aller fleste objektiver laget for foto og ikke film har uansett ikke smooth blenderring, men heller som regel en stop mellomrom - da er det ganske irrelevant om det styres med et hjul på kamera eller på objektivet. Regner med Nikon får på plass endring av sånt under filming i sine nye modeller, om det ikke allerede er det. Endret 20. august 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Antar filmfolket hvis mulig vil foretrekke en manuell blenderring så man mer presist kan endre dybdeskarphet under filming - kan man det "live" under filming på Nikon, tro? D3s kan i det minste dette på video. D3 har samme mulighet i liveview, hvor det man får på display er nedblendet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg