Aetius Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Tre nye zoomer og ett lysterkt portrettobjektiv. Les mer Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 10190,- for 24-120mm, høres helt rimelig ut, og som forventet. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 absolutt. et fint alternativ til 24-70'en vil jeg påstå. 1 stopp tregere, men 3000 billigere. grei tradeoff det. og 50mm ekstra enda. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hvis Nikon nå bare kan få fingern ut med å lage en D700s, så vet jeg hva jeg skal ønske meg til jul... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 24-120 er et objektiv jeg har ventet lenge på, selv om jeg er godt dekket med f/2,8 zoomer, har dette et brennviddeomfang som er mer attraktivt. Legger nok inn en bestilling etter at prisen har stabilisert seg. Forøvrig forventet jeg at det skulle få en veiledende pris noe høyere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hoy, dette var jo en drømmelansering av de sjeldne. Jeg har lenge sett etter et tilsvarende canons 28-105, så dette passer jo perfekt! Eneste problemet er jo klart at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilket jeg vil ha. Lurer på om ikke 28-300´n blir en uvurderlig reisebuddy.. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 absolutt. et fint alternativ til 24-70'en vil jeg påstå. 1 stopp tregere, men 3000 billigere. grei tradeoff det. og 50mm ekstra enda. Ja, og hadde flott bokeh... http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/zoom/normalzoom/af-s_nikkor24-120mmf_4d_ed_vr/sample.htm Spennende om de etter hvert kommer med et rimeligere FX hus også, nå som de har fine standardzoomer. Funksjonene på D3100 gjør det i hvert fall spennende å se hva som kommer på D700-etterfølgeren, når den får like bra videoegenskaper. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Dere som kan lese disse kan vel tolke: 24-120mm Wide Tele 28-300mm Wide Tele 85mm 55-300mm Wide Tele Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Håper ikke D700 etterfølgeren kommer før noen gode dryge uker etter jul. Har brukt rundt 35.000 på foto de siste 2 månedene, og håper faen meg jeg får bruke det litt før noe annet får meg til å skifte. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Ohhh, 120mm er jo nesten så mye tele som jeg har nå (150mm), som holder i massevis for min del. Får håpe Canon prøver å matche. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Bare Nikon hadde klart å putte bildestabilisering i 85mm-objektivet, så hadde jeg vært et Nikon-glass rikere, og en nyre fattigere. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 AF-S 24-120mm f/4 VR virker veldig spennende, må si meg ekstremt skuffet over AF-S 85mm f/1.4 som ble lansert uten VR. Ser null poeng med å oppgradere fra min fantastiske AF-D 85mm f/1.4, Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Bare Nikon hadde klart å putte bildestabilisering i 85mm-objektivet, så hadde jeg vært et Nikon-glass rikere, og en nyre fattigere. Oh lord... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 ...won't you give me.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) AF-S 24-120mm f/4 VR virker veldig spennende, må si meg ekstremt skuffet over AF-S 85mm f/1.4 som ble lansert uten VR. Jeg har lest flere steder at det sannsynligvis ville gått ut over bildekvaliteten. EDIT: G-utgaven er også værtettet, noe D-utgaven ikke er. Francis Endret 20. august 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Endelig reel F4 alternativ fra Nikon! Jeg tror denne vil være perfekt sammen med SB-900. Men fokus ringen var litt i tynneste slaget... Når det gjelder 85mm 1.4 så er AF-S utrolig viktig. Gamle 85mm er for treg til f.eks. konsert, motevisinger, events osv. Selv syns jeg det er riktig av Nikon å droppe VR i dette objektivet. I ett portrett situasjon, med for lang lukketid, vil motivet bevege seg lenge før "vibrasjon"/kamera-shake blir en issue. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Når det gjelder 85mm 1.4 så er AF-S utrolig viktig. Gamle 85mm er for treg til f.eks. konsert, motevisinger, events osv. Selv syns jeg det er riktig av Nikon å droppe VR i dette objektivet. I ett portrett situasjon, med for lang lukketid, vil motivet bevege seg lenge før "vibrasjon"/kamera-shake blir en issue. Kan ikke si meg enig i at dette objektivet fokuserer tregt, det var tregt på D200 men er mye raskere på D700. Det har aldri plaget meg i hvert fall, men det skader selvfølgelig ikke med enda raskere fokus. Mon tro om dette også påvirker fokusnøyaktigheten? Det kan jo som kjent være "utfordrende" å få fokus korrekt på f/1.4. Det største problemet med dette objektivet (det gamle) for meg er den horrible chromaen(?), spesielt ved bakgrunnsbelyste detaljer. Riktignok vil kamera og software korrigere en del for dette. Antar at Nano-coatingen vil gi en god forbedring her, men vil dette gå ut over andre egenskaper? Ekstrem fargemetning og kontrast som vi ser i mange av de nye Nikkor-objektivene er ikke alltid ideelt, og noe av det som jeg likte best med den gamle versjonen var det litt "drømmeaktige" uttrykket... Endret 20. august 2010 av abraxa Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Når det gjelder 85mm 1.4 så er AF-S utrolig viktig. Gamle 85mm er for treg til f.eks. konsert, motevisinger, events osv. Selv syns jeg det er riktig av Nikon å droppe VR i dette objektivet. I ett portrett situasjon, med for lang lukketid, vil motivet bevege seg lenge før "vibrasjon"/kamera-shake blir en issue. Kan ikke si meg enig i at dette objektivet fokuserer tregt, det var tregt på D200 men er mye raskere på D700. Det har aldri plaget meg i hvert fall, men det skader selvfølgelig ikke med enda raskere fokus. Mon tro om dette også påvirker fokusnøyaktigheten? Det kan jo som kjent være "utfordrende" å få fokus korrekt på f/1.4. Det største problemet med dette objektivet (det gamle) for meg er den horrible chromaen(?), spesielt ved bakgrunnsbelyste detaljer. Riktignok vil kamera og software korrigere en del for dette. Antar at Nano-coatingen vil gi en god forbedring her, men vil dette gå ut over andre egenskaper? Ekstrem fargemetning og kontrast som vi ser i mange av de nye Nikkor-objektivene er ikke alltid ideelt, og noe av det som jeg likte best med den gamle versjonen var det litt "drømmeaktige" uttrykket... Autofokus var ikke direkte tregt, men ikke raskt nok til å kunne brukes på f.esks. motevisninger der modeller går litt for fort for at fokusen skal klare å følge med. Men til vanlig portrett fotografering er det helt topp. Også i studio. Og ett av hoved argumenter for at jeg solgte min 85mm AF-D 1.4 var nettopp begrenset bruksområdet pga tregt fokus og det med kromatisk aberrasjon. Følte aldri det den var helt sånt "komplett". Men jeg ser for meg, siden det var så stor "utfordring" med gamle AF-D så er det noe de har sett på i denne AF-S N versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg