Gå til innhold

P4C800 problemer.

Klette

Anbefalte innlegg

Har akkuratt kjøpt meg et nytt hk, da det gamle tok kvelden. Ble anbefalt dette kortet og kjøpte da det.

Fikk endelig kortet, og satta sammen med stor glede og forventning.

Trykka på startknappen og den boota, vel nesten...

Den kom så langt som å vise Ai logoen ( bios logo ), så stoppa den..

Jaja, tenkte jeg, prøver på nytt da.

Nå vil den ikke dit engang.

Har prøvd masse forskjellig nå, tatt ut P4-strømmen ( den firkanta ), da går cpu vifta i ett sekund i hvertfall, før den stopper :( Har også prøvd å cleare CMOS.

Noen tips?

Min maskin:

P4 1,8Ghz NW 400FSB

512MB PC2100 TwinMOS ddr-ram

160GB WD 8MB Cache

120GB WD 8MB Cache

SB Live! 5.1 Player

GF4 Ti4400

Chieftec kabinett med 350W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer altså ikke inn i bios engang? Har du kontrollert at alle kontaktene fra strømforsyninga sitter ordentlig fast i sine kontaktpunkter? Sitter cpu kjøleren ordentlig nedpå kontaktflaten til cpu? Har du husket alle tilkoblingene? Sitter rambrikken(e) ordentlig fast i slotten(e) sin(e)?

Du har kanskje prøvd å feilsøke alt ovennevnte allerede, og da begynner jeg å gå tom for forslag. Får du noen "beep codes", altså lydsignal ved oppstart. Får du det så bør du se i manualen om dette kan gi deg en indikasjon på hva som er galt. I manualen min står disse kodene beskrevet under "starting up for the first time".

Lenke til kommentar
ja. du har 400mhz fsb. minstekravet for det hk er vel 533.

edit: skal ikke si det sikkert altså. men det er en mulighet..

Den støtter 400fsb...

-----

Det merkelige er at den boota jo en gang :shrug:

*går over alt en gang til*

Lenke til kommentar

Får du noen lydsignaler ut fra kortet? Mitt kort så helt dødt ut men det kom da en damestemme og fortalt hva som kunne være problemet. Du har jo tydligvis kommet lenger enn meg siden du fikk noe opp på skjermen.

Stå på! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har bygget en del PC'er, min erfaring er:

Når slik skjer (alt dødt) så kan det være en løsning å ta ut alle plugger og PCI/AGP - kort og sette alt på plass igjen.

Virker ikke dette så må man begynne å eliminere problemet.

Ta ut alt det du ikke har bruk for å se om du kommer så langt som til Bios.

Lykke til

Lenke til kommentar
Sier du nå at når du tar ut ATX pluggen (4 pinner) så virker alt som normalt??

I så fall så er det noe fundamentalt galt en plass i HK.

Nei, ikke normalt, men cpu-vifta går rundt i 1 sekund, så stopper alt.. ( strøømmen er på 1 sekund, ser det med katoden )

Lenke til kommentar

Hei Klette

Jeg hadde akkuratt samme problem med mitt gamle MSI K7T Turbo2 hk. Alt var dødt og pcen bootet ikke. Det som var gale var at jeg hadde glemt et skruefeste under hk, slik at det førte til overledning og at pcen ikek bootet. Jeg tok ut alt av kabinettet, og monterte det på tregulv og alt fungerte. Satte alt inn på nytt og så var det bra. Det neste som var gale var at jeg ikke hadde noe skjermbilde. Prøvde med 2 forskjellige skjermkort, cpu, ram osv osv men ingen hell. Sendte inn hk til psdata som fant ut at det ikke var noe gale med kortet, og jeg skjønte at det var cpu som var gåen. Bestilte meg nytt hk(abit nf7-s) fordi jeg var så forbanna lei MSI kortet og monterte alt greit, med en 1.3 duron. Men hvis du får skjermbilde er vel det neppe noe problem....

Lenke til kommentar
Hei Klette

Jeg hadde akkuratt samme problem med mitt gamle MSI K7T Turbo2 hk. Alt var dødt og pcen bootet ikke. Det som var gale var at jeg hadde glemt et skruefeste under hk, slik at det førte til overledning og at pcen ikek bootet. Jeg tok ut alt av kabinettet, og monterte det på tregulv og alt fungerte. Satte alt inn på nytt og så var det bra. Det neste som var gale var at jeg ikke hadde noe skjermbilde. Prøvde med 2 forskjellige skjermkort, cpu, ram osv osv men ingen hell. Sendte inn hk til psdata som fant ut at det ikke var noe gale med kortet, og jeg skjønte at det var cpu som var gåen. Bestilte meg nytt hk(abit nf7-s) fordi jeg var så forbanna lei MSI kortet og monterte alt greit, med en 1.3 duron. Men hvis du får skjermbilde er vel det neppe noe problem....

Har vært borti samme greiene selv...kjempe gøy...

Dette bør du skjekk klette...

Lenke til kommentar

Fjernet alle unødvendige skruer, men ikke noe liv... :(

Fikk dette svaret fra ASUS.

Dear customer:

Thanks for choosing ASUSTeK.

Please replace the power supply and CPU fan to see if the problem occur.

Sorry for your any inconvenience and if there still any problem, please feel free inform us.

* Please include all previous messages (in text format) for continuation of support and also ensure your return e-mail address is correct.

Undeliverable messages are deleted.

Får vel prøve dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...