Gromle Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Skal bytte ut den gode, gamle Athlon 64 X2 CPU'en min, og valget står i grunnen mellom to CPU'er, Phenom II X6 1055T og Phenom II X4 965BE. Ettersom de er priset rimelig likt, så lurer jeg på hvilken jeg burde gå for? Maskinen blir mest brukt spill, og noe streaming av film via PMS. Eller bare lette oppgaver. Er ett AM2+ system. Noen innspill? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Kjernene er like raske på samme frekvens. Hvis spillene du spiller støtter mer enn 4 kjerner vil du ha mest igjen for en 6 kjerner. Hvis ikke så bør du gå for en 965BE. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Hvordan er det egentlig med støtte for flere kjerner i spill for tiden? Støtter de ett bestemt antall kjerner, eller er støtte for en eller flere kjerner, altså enten eller? Og vil jo kanskje tro at om man tenker fremover så vil spill støtte 6 kjerner? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Flere og flere spill vil støtte mange kjerner men i dag er det sjeldent mer enn 3 kjerner som trengs for å få full utnyttelse av grafikk kortet. Her er begge prosessorene sammenlignet hos Anandtech. Link Og Tom's Hardware. Link Og her er begge testet i MW2, og et par andre spill. Den største gevinsten på 6 kjerner i dag får du nok på annen programvare enn spill. Endret 19. august 2010 av BAT Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Takker for de linkene. Tenker jeg går for x6 ettersom forskjellene var såpass små i spill. Kan sikkert være greit med x6 over x4 når en streamer HD-film over trådløs nett Lenke til kommentar
BAT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 6 kjerner er mer fremtidsrettet og det er en god prosessor. I tillegg så er de gode å overklokke hvis man har interesse av slikt. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Pass på at HK støtter 6-kjerne om du velger det. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Siden klokkefrekvensen sjeldent gjør store utslag i spill, og mtp. at 1055T har turbo hvis tre eller færre kjerner brukes, så ville jeg definitvt gått for 1055T. Som nevnt over: Sjekk BIOS-versjonen på HK for å være sikker på støtte til sekskjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå