D-600 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Skal til USA nå snart og tenker og kjøpe meg et nytt objektiv. Lurer litt på "Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II". Ser ut som jeg kan få det for ca 4 laken og sparer derfor en del på det kontra her i Norge. Mitt spm er om det er noe jeg bør tenke på ved kjøp av objektiv der kontra her....Har vel garanti uannsett hvor det er kjøpt? Noen med erfaring omokring kjøp av slikt utstyr fra USA? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Tror det er bedre å kjøpe i Norge, lettere med garantisaker, hjelp osv. Hadde heller kjøpt den brukt for å få samme pris, og kanskje fått med norsk kvittering og garanti. Det ligger vel noen av dem ute på Finn og foto.no som denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23680337 Også skulle vel tråden vært flyttet til objektiver....... Endret 19. august 2010 av Karabin Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Husk også at kjøp i butikk i USA medfører Sales Tax (varierer fra stat til stat. Denne er aldriinkludert i priser oppgitt i amerikanske nettbutikker. For New York er den ca 8,23%. Det er ingen Tax refund på denne. Vilkårene mht til garantihåndtering varierer men krever ofte at varen må leveres/sendes butikken. Du er ikke beskyttet av norsk forbrukerkjøpslov. Lenke til kommentar
ebr Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hadde uten tvil kjøpt i USA, mye billigere, er uansett veldig sjelden det skjer noe galt med objektiver, kamerahus hadde jeg vært mere påpasselig med ang. garanti. Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Skal du til USA, så kjøp der. Jeg skal i allefall gjøre det når jeg drar over igjen. Mulig et objketiv som 18-200mm ikke har den beste byggkvaliteten, men om du prøver det i butikken, så skal du være uheldig om det ikke varer lenge. Du kan også kjøpe utvidet garanti der, men da er du snart opp i norke priser. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hmm, ville ikke kjøpt 18-200mm i utgangspunktet. Kjøp heller en 70-200mm av noe slag. Endret 19. august 2010 av to88he Lenke til kommentar
ebr Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) for 70-200 er jo ett bra alternativ til vidvinkel i 18-200!... finnes de som ikke liker å måtte skifte objektiv mellom hvert motiv også. Endret 20. august 2010 av ebr Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 "70-200 av noe slag" er bedre råd til Canon enn Nikon - Nikons egen er f/2.8, og er stor, tung og dyr. Så heller 70-300 VR. Trådstarter - du er klar over at en superzoom som 18-200 har merkbart dårligere bildekvalitet enn stort sett alle andre objektiver? Det er et ekstremt fleksibelt objektiv, men hvis du gidder ta med to andre objektiver vil du få merkbart bedre bildekvalitet (typisk angående lysstyrke, kromafeil, distorsjon, skarphet etc).. Men - hvis du vil ha ett enkelt objektiv som dekker et enormt brennviddeomfang - go for it! Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Takk for svar! Ser at det står USA modell på noen og IMPORTED på andre, dette har vel noe med garantien å gjøre går jeg utfra ettersom også prisen er forskjellig( noe dyrere for USA modellen). Mulig dette ikke er så bra objektiv, det jeg falt for var det store spennet i brennvidde, men er delevis klar over at det ikke er så lurt med tanke på bildekvalitet. Er det noen som kan si noe om denne kvaliteten? Eventuelt anbefaling til andre gode (bedre)Zoom objektiv i samme pris klasse? Hvor stort sjansespill er det om jeg ikke får samme garanti som i Norge, er det mye tull med objektivene? Hvor lang garanti er det i Norge? Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Nikonobjektiver beregnet for USA har US foran serienr og det har vistnok betydning for om Nikon USA vil reparere disse eller ikke. Kjøper du "Imported", så får du samme serienr som du ville fått i Norge, og selger i USA vil fremdeles ha samme forpliktelse ovenfor deg, men da via andre kanaler enn Nikon USA (antar jeg). Dess billigere objektiv (samenlignet med andre i klassen), dess dårligere kvalitet og dessto større risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå