fhorve Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg kjøpte meg et nytt kabinett og pcen min døde, har prøvd å restarte min CMOS, og sjekket at alle kabler sitter riktig tusen ganger! Er helt tom for hva jeg kan gjøre, noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Starter den rett og slett ikke? Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 nei, ingen respons Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Først finne ut hva som faktisk skjer. Starter den overhodet? Er det lys på hovedkortet? Lys i heletatt? Dette kan gi indikasjon på om hovedkortet får strøm eller ikke. Hvis ikke er det sannsynligvis strømforsyningen. Hvis det ER lys og strøm på hovedkortet, bruk eliminasjonsmetoden. Trekk ut minnet, start pcen. Trekk ut skjermkort, start pcen osvosv. Alltid påse at det er bare én forskjell i variablene mellom hver gang så klarer du til slutt å finne ut hva som er galt Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har du en annen PSU som du kan teste om den funker med? Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Har prøvd en annen PSU, den funker fremdeles ikke, og har ikke noe lys på hovedkortet Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 BTW, Kenny - har opplevd To ganger at det har vært lys på hovedkortet og PCen har startet i 1 - 2 sec før den har skrudd seg av, og det har vist seg at det var defekt PSU - just so you know Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480480 Her er hovedkortet, trur ikke det er noe lys på det. Jeg ser hvertfall ikke noe. Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Ingen som har noen forslag om noe jeg kan gjøre? Den funket helt fint til jeg byttet kabinett, og den har ikke startet siden. Har bygget pc endel ganger så har ikke ødelaget noen deler, det er jeg veldig sikker på! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Sjekk at start-knappen er satt inn riktig og at den funker. Du kan lett teste dette ved å kortslutte de 2 pinnene som går til start-knappen. Det kan være at knappen faktisk er ødelagt også... Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Hvordan for jeg kortsluttet de 2 da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Putt en skrutrekker mellom de 2 pinnene, pass på at skrutrekkeren leder strøm Pass også på å velge riktige pinner. Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 okei, kan prøve dette Men må jeg koble opp dataen vanelig også sette 1 skrutrekker mellom de to metalgreiene som leder til start-knappen? også prøve å starte? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 okei, kan prøve dette Men må jeg koble opp dataen vanelig også sette 1 skrutrekker mellom de to metalgreiene som leder til start-knappen? også prøve å starte? Den starter når de to kortsluttes, bare dra ut ledningen til start-knappen og kortslutt de 2 ledningene. Booter den da er det knappen, booter den ikke er det antagelig noe hardware-feil. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har du husket å koble til begge powerkablene på HK ? Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Yes, det har jeg Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei. Jeg regner med at du satt på avstandsskruene på hovedkort-plata i kabinettet før du skrudde fast hovedkortet? Kan være greit å sjekke det. Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Skjedde med meg også, da var det hovedkortet som ble dødt. Hadde akkurat samme ''symptomer''. Bare å sende inn HK sier nå jeg Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Om du har kortsluttet noe på hovedkortet vil det i såfall medføre at maskinen ikke starter. Opplevde dette på en maskin jeg fikk til feilsøk hvor ingenting ville starte- eier var rimelig fortvilet..... Ikke så vanskelig å forstå siden det sto en Core-i7 980x og et ASUS ARES i systemet! Jeg demonterte alt, påviste kortslutning og satte komponentene inn igjen - og alt funket som det skulle Lenke til kommentar
fhorve Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Hallo! Takk for alle tips, for ikke startet maskinen med mitt forgje hovedkort, prøvde å sette inn et annet og alt funket fint.. Noen muligheter for at det kan være en feil på hovedkortet jeg kan se etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå