Fenixen Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) du er klar over de 500-600 ikke går rett til utvikler? disse skal ha pengene: utvikler transportselkapene inportørne fraktselskap igjen butikken og sikkert mer. jeg håper alle som gjør dette for å piratkopiere blir bannet Ja går ikke rett til utgiver, men det er da ikke min feil. Utvikleren kunne vel ha satset mer på å la folk laste ned, mot penger? Blir nok som Xbox 360, er du uforsiktig, blir du bannet. Håper pennen blir billigere. utvikleren har knapt penger til å lage spillet, utgiveren kan nok satse mer på digital nedlasting, noe også de fleste gjør nå. Men reklameverdien det er å ha spillene på hyller i butikker skal ikke undervurderes. Dersom en starter å tilby digital nedlasting til halv pris så undergraver en hele butikkmarkedet, og mister til slutt utsalgsstedene som sørger for økt salg. Dersom du tror at de hadde tjent mer ved det økte salget som oppstår når de selger spill til kr200 så er det på tide å lese litt om markedsmekanismer, for det er bare tullpreik. Verden er ikke så svart/hvit og enkel som du skal ha det til. 4-500kr for et produkt med levetid på 6-50+ timer er ikke en dårlig pris. Om du har så lite penger så får du heller vente noen måneder til det er salg på play.com eller lignende da vettu Husk at spillene kostet 4-500 kroner for 10-15 år siden også, da var kjøpekraften til folk langt LAAANGT under dagens nivå. Spill har aldri vært så billig som de er i dag. Nintendo spill kostet jo opp mot 700 kroner! Endret 25. august 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 du er klar over de 500-600 ikke går rett til utvikler? disse skal ha pengene: utvikler transportselkapene inportørne fraktselskap igjen butikken og sikkert mer. jeg håper alle som gjør dette for å piratkopiere blir bannet Ja går ikke rett til utgiver, men det er da ikke min feil. Utvikleren kunne vel ha satset mer på å la folk laste ned, mot penger? Blir nok som Xbox 360, er du uforsiktig, blir du bannet. Håper pennen blir billigere. utvikleren har knapt penger til å lage spillet, utgiveren kan nok satse mer på digital nedlasting, noe også de fleste gjør nå. Men reklameverdien det er å ha spillene på hyller i butikker skal ikke undervurderes. Dersom en starter å tilby digital nedlasting til halv pris så undergraver en hele butikkmarkedet, og mister til slutt utsalgsstedene som sørger for økt salg. Dersom du tror at de hadde tjent mer ved det økte salget som oppstår når de selger spill til kr200 så er det på tide å lese litt om markedsmekanismer, for det er bare tullpreik. Verden er ikke så svart/hvit og enkel som du skal ha det til. 4-500kr for et produkt med levetid på 6-50+ timer er ikke en dårlig pris. Om du har så lite penger så får du heller vente noen måneder til det er salg på play.com eller lignende da vettu Husk at spillene kostet 4-500 kroner for 10-15 år siden også, da var kjøpekraften til folk langt LAAANGT under dagens nivå. Spill har aldri vært så billig som de er i dag. Nintendo spill kostet jo opp mot 700 kroner! Synes du det er greit, kan jo du betale. Jeg har ikke råd til mer enn de spillene jeg vet jeg liker og vil gi støtte for. Men, om flere har penger til det, vil flere kjøpe, og de vil da tjene mer enn om en riking kjøper spillet til 3000. Mener jeg. Men, haters gonna hate.. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Mange for og imot her i tråden, men faktumet er: Hvis USB-pinnen er ekte så kommer folk til å ta den i bruk og det vil bli et piratkopierings utbrudd. På den andre siden så har Sony klart å holde konsollen piratfri i snart 4(!) år nå, så det å tvile på at deres toppingeniører klarer å finne en løsning på dette er meget naivt spør du meg. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Synes Sony burde lage et system som det er på pc spill med en kode for å aktivere spillet for så at man kan legge det inn på harddisken. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) [quote name='Jevrio' date='25. august 2010 - 09:16' Synes du det er greit, kan jo du betale. Jeg har ikke råd til mer enn de spillene jeg vet jeg liker og vil gi støtte for. Men, om flere har penger til det, vil flere kjøpe, og de vil da tjene mer enn om en riking kjøper spillet til 3000. Mener jeg. Men, haters gonna hate.. Hehe du har jo lov å mene hva du vil Det handler om tilbud/etterspørsel, til kr3000 vil det selvsagt ikke være lønnsomt. En finner skjæringspunktet mellom tilbud/etterspursel, dette skjæringspunktet er absolutt ikke på kr200 ved releasedato på et populært spill. Etterhvert som etterspørselen etter spillet synker senker en også prisen og soper dermed inn penger fra de som ikke hadde råd til å kjøpe spillet ved release som feks fra deg. Spillet er ikke noe dårligere 3måneder etter release, og du kjøper likevel. Si at 2 millioner folk som kjøper COD ved release hadde betalt kr 200 istedenfor 500.. da har du et enormt intektstap som skal tjenes inn igjen på økt salg.. en må selge kanskje 6-8 millioner ved release for å ha samme fortjeneste. Mange av disse hadde uansett kjøpt til slutt når prisene synker. Det har ingenting med "haters" å gjøre i det hele tatt, det er nå en gang slik man maksimerer profitt i et marked. De hadde IKKE tjent mer penger om spillet kostet 200 ved release, det er fakta. Endret 25. august 2010 av Fenixen 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Mange for og imot her i tråden, men faktumet er: Hvis USB-pinnen er ekte så kommer folk til å ta den i bruk og det vil bli et piratkopierings utbrudd. På den andre siden så har Sony klart å holde konsollen piratfri i snart 4(!) år nå, så det å tvile på at deres toppingeniører klarer å finne en løsning på dette er meget naivt spør du meg. En anen ting som er latterlig er at alle Xbox fanboysa sier at nå har PS3 driti seg ut og fått seg en på tryne. Som du sier har de holdt den fri i 4 år og still going (inntill fastere bevis på at USB sticken fungerer). De har også gjort en god jobb på PSP for å motvirke piratkopiering. De har vel kanskje mulighet for å legge inn "nyeste oppdateringsperre" slik at nyeste OFW må være installert for å spille. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Sist Sony fikk seg en på trynet svarte dem med å gi kundene sine en på trynet. Blir morsomt å se hva som skjer nå, kanskje de fjerner støtten for bruk av minnepenn? :!: Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 tror de heller komme rmed en update som gjør slik at minnepennen ikke fungerer og for å spille på nett må man oppdatere:) Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg støtter ikke den denne usb dingsen som gjør det mulig å piratkopierer spill.husk på utviklere bruker masse penger slik at vi skal bli underholda,da er det bare rettferdig at vi faktisk bruker penger på et spill som koster 500-600.Har du ikke råd til det så skaff deg en jobb.Fins sikkert haugevis av fjortisser som tenker nå skal jeg låne og tilbake for å så installere på hdd'n.Personlig så gir jeg faen og håper sony kommer med en fiks snart. Jeg foretrekker å ha de i hylla mi jeg.Og at personer blir banna fra psn er de skyld selv siden de utnytter moddchippen som er ulovlig. ALLE konsoller kan manipuleres til nå. Hvorfor er dere/du imot den til PS3? Ja, koster å lage, men om prisen hadde vært noe lavere, hadde flere fått råd til å kjøpe spill, og de hadde tjent mer. 5-600kr for ett spill er DYRT. Kanskje du tjener 200kr i timen, jeg gjør ikke. Er ikke lett å få jobb da under 18. Fordi jeg synes piratkopiering på konsoll blir feil,hadde jeg kjøpt meg en xbox eller en wii for eksempel så hadde jeg uansett kjøpt det originalt.Og det fins jo flere jobber når man er under 18 trur jeg,værtfall avisbud,jobbe på vanlige butikker slik som coop osv.har bare med å gidde å jobbe. Det skal ikke mange dager for å tjene seg opp 500-600kroner da.Fra jeg var 15 til 18 så jobba jeg hos galvanisering verksted og hadde 40kr til 80kr,hardt arbeid,men fikk en god del penger når måneden var over. Det skal jævli mye til å si at man ikke har råd til 500-600 når man drikker i heljene,snuser,røker,bensin you name it.hvis du kutter noe av det for en liten stund vil du ha penger til spill. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg støtter ikke den denne usb dingsen som gjør det mulig å piratkopierer spill.husk på utviklere bruker masse penger slik at vi skal bli underholda,da er det bare rettferdig at vi faktisk bruker penger på et spill som koster 500-600.Har du ikke råd til det så skaff deg en jobb.Fins sikkert haugevis av fjortisser som tenker nå skal jeg låne og tilbake for å så installere på hdd'n.Personlig så gir jeg faen og håper sony kommer med en fiks snart. Jeg foretrekker å ha de i hylla mi jeg.Og at personer blir banna fra psn er de skyld selv siden de utnytter moddchippen som er ulovlig. ALLE konsoller kan manipuleres til nå. Hvorfor er dere/du imot den til PS3? Ja, koster å lage, men om prisen hadde vært noe lavere, hadde flere fått råd til å kjøpe spill, og de hadde tjent mer. 5-600kr for ett spill er DYRT. Kanskje du tjener 200kr i timen, jeg gjør ikke. Er ikke lett å få jobb da under 18. Fordi jeg synes piratkopiering på konsoll blir feil,hadde jeg kjøpt meg en xbox eller en wii for eksempel så hadde jeg uansett kjøpt det originalt.Og det fins jo flere jobber når man er under 18 trur jeg,værtfall avisbud,jobbe på vanlige butikker slik som coop osv.har bare med å gidde å jobbe. Det skal ikke mange dager for å tjene seg opp 500-600kroner da.Fra jeg var 15 til 18 så jobba jeg hos galvanisering verksted og hadde 40kr til 80kr,hardt arbeid,men fikk en god del penger når måneden var over. Det skal jævli mye til å si at man ikke har råd til 500-600 når man drikker i heljene,snuser,røker,bensin you name it.hvis du kutter noe av det for en liten stund vil du ha penger til spill. Har vært i hver forbanna butikk jeg har funnet.. Røyker ikke, snuser ikke, ingen bil el. enda. Flott du er ivrig etter å kjøpe alt, jeg kjøper spill jeg bruker tid på. Har i det siste kjøpt Mass Effect 1+2, Medal of honor collection og fallout 3 GOTY, medal of honor nekter å funke (men har de iallefall.. kosta bare 99kr..), og har ikke fått begynt på mass effect igjen. Fallout 3 har jeg derimot bruke mange gode timer på. Vi blir nok aldri enige. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Bla bla bla... så, hvordan går det med denne chipen? Personlig har jeg ikke bruk for den da jeg fint klarer å vente til alle spill koster rundt 100-150 spenn. Noen få ganger slår jeg på stortromma og betaler 200-300. Det betaler jeg lett for gode spill og i tillegg kan man spille mange av dem gratis online. Onlinespilling blir vel neppe mulig med en slik chip(?). Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ikke med det første iallefall, men kan nok spille spill 2-3 uker før de som kjøper, så kjøpe om det er gøy for online senere. Personlig liker jeg ikke online på konsoll. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 seff bekrefter de den er ekte.. Har du noen gang vært positiv til noe...? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 du er klar over de 500-600 ikke går rett til utvikler? disse skal ha pengene: utvikler transportselkapene inportørne fraktselskap igjen butikken og sikkert mer. jeg håper alle som gjør dette for å piratkopiere blir bannet Har du ALDRI brukt noe piratkopiert software selv? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Er det noen her som har testet psjailbreak enda? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 gode nyheter, endelig XBMC !! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Gi link da for svarte. Igjen, jeg sitter å venter på chippen min fra en webstore, men det blir utsatt hele tia. Noen som har fått sine enda? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Gi link da for svarte. Igjen, jeg sitter å venter på chippen min fra en webstore, men det blir utsatt hele tia. Noen som har fått sine enda? lag det sjæl da for svarte Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har andre her bestilt "original" PS Jailbreak? Eg har nettopp bestilt eit Teensy 2.0-kort frå PJRC. Innan det kjem fram til Noreg er det sikkert mykje interessant eg kan legge inn. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Gi link da for svarte. Igjen, jeg sitter å venter på chippen min fra en webstore, men det blir utsatt hele tia. Noen som har fått sine enda? lag det sjæl da for svarte En har sagt til meg at man må kjøpe, da det er noe service key, enda en USB-penn ikke er stort mer enn en harddisk. Kan du bekrefte at det funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå