Daniboy89 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Heisann. skal tolke dette diktet og sliket litt! Hva er motivet i dette diktet, hva handler det konkret om, det skjønner jeg ikke! Og hva betyr fjom? Kom ikkje med heile sanningi, kom ikkje med havet for min torste, kom ikkje med himmelen når eg bed om ljos, men kom med ein glimt, ei dogg, eit fjom, slik fuglane ber med seg vassdropar frå lauget og vinden et korn av salt Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Fjom er vel noe slikt som fnugg, som i snøfnugg osv. Motivet er vel stort sett naturen. Hva det konkret handler om må man jo tolke hver for seg. Jeg tenker at han av en eller annen grunn har lyst på litt, men ikke alt. Det kan være fordi han ikke vil vite hele sannheten, han har lyst til å beholde litt av spenningen, han vil bli holdt litt på pinebenken. Det kan være at han ikke vil vite hele sannheten fordi hele sannheten vil såre ham, mens en liten bit av sannheten vil gi ham ro. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 "slik fuglane ber med seg vassdropar frå laugetog vinden eit korn av salt" Hvordan kan det tolkes i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå