Gå til innhold

Windows 7 Trådløst Adapter problemer!

Ingsto

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nylig kjøpt meg en ny stasjonær gamer PC i fra komplett.. Den er ganske up-to-date og kjører alle spill jeg har på fult. Det er windows 7 Ultimate 64bit innstallert på den.

Det som er problemet er at ingen av de to trådløse nettverksadapterene jeg har prøvd ikke fungerer som de skal! Jeg har prøvd 1 D-Link DWA-140 USB adapter, og har nå et ASUS PCE-N13, begge kortene skal i følge produsent fungere sammen med windows 7. Samme problemet med begge adapterene, den trådløse tilkoblingen vises under Nettverkstilkoblingen, men har status: Deaktivert... Prøver jeg å aktivere det får jeg beskjed om "aktiverer" --> "aktivert", men ingenting skjer... Jeg har prøvd å koble de inn og ut, reinnstallere drivere, både fra medfølgende CD og lastet ned fra nettet via en Laptop og restartet maskinen mellom hver gang og passet på å avinnstallere de gamle driverene før jeg innstallerer nye. Alle driverene jeg har innstallert har vært til windows 7 64bit! ASUS kortet er et PCI-E kort og står i en PCI-E (2.0) slocket, dioden på kortet lyser grønnt og ser ut til å fungere. Hovedkortet er et ASUS PT6-Deluxe V2 og det virker ikke som om det er noen problemer mellom hovedkort og nettverkskort.

Det jeg selv tror er at det er en innstilling i windows 7 som står på eller ikke står på!

på forhånd takk! trenger virkelig dette problemet løst da jeg er i forvaret og alt vi har på brakka er trådløst nettverk, prøver å skaffe kabel, som etter min mening er mange ganger bedre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...