Mahler Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei, Har en asus 5930 laptop. Etter den var på reperasjon, tror eg de byttet hovedkort. Nå starter maskinen ikke pga bluescreen. Okey tenker eg, så eg fyrer inn win xp cden for å installere på nytt, eller prøve repair funksjonen. Dessverre får eg bluescreen etter den har lastet win xp cden. Altså den laster inn data, etter dette tror eg den prøve laste windows, og her kommer blue screen inn. Kommer aldri så langt at eg får velgt noe selv. A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage ot your computer ... Check for virues on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer. *** STOP: 0x0000007b *0xF78D2524, ... (skriver ikke alt her) *** Har ubuntu på maskinen, som booter som aldri før, det går smertefritt. Eg trenger dessverre windows i tillegg. Noen som har et råd så eg kan installere win på nytt eller bruke repair? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Start opp i safemode (med nettverk) (trykk F8 under oppstart) og sjekk drivere i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Eg får dessverre bluescreen etterfulgt av en hurtig reboot i safe mode og. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Kan være en BIOS innstilling på disken din. Prøv å bytt til/fra AHCI mode. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Fy faen du er en engel, alt funker. Lærer noe nytt hver forbanna dag Skiftet til IDE og den bootet som en gud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå