peace2 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) har 2 stk Mercedes benz 1986 E 190(disel) Først det ene kjøpte jeg med feilen på, den andre fikk samme feil etter noen mnd ,feilen høres litt kjent ut... Bilen(e) starter & går fint, men Motoren vil ikke stoppe etter å ha slått av og tatt ut tenningen nøkkelen, å da må man kvele motoren rett å slett (Sette det i gir,samtidig bremse) for å få stopp på den.. (usunt) Hva kan det være av , er det lett å fikse? Edit: Dagene før dette skjedde med ene bilen ble det sånn at mororen hadde ca 4 sekunder forsinkelse før den stoppet (etter jeg slår av/tar ut nøklen) Endret 19. august 2010 av peace2 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei! Her finner du svar på problemet ditt: http://www.bilinform.no/bil-forum/bil-problemer/1422-mercedes-300-diesel-stopper-ikke.html 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Virker resten av tingene i bilen (radio, dashbord lys etc) etter du har slått av tenningen? 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Virker resten av tingene i bilen (radio, dashbord lys etc) etter du har slått av tenningen? Nei , bilen oppfører seg som den har stoppet, rattet låser seg,alt av det elektroniske slår seg av, unntatt motoren. Endret 19. august 2010 av peace2 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da ville jeg sett på den linken BeFs la ut, sannsynlig vakuum problem (som styrer tenningen). 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Hei! Her finner du svar på problemet ditt: http://www.bilinform.no/bil-forum/bil-problemer/1422-mercedes-300-diesel-stopper-ikke.html ska ta en titt på det også Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hvordan ordner man det med vakumtrykket? evt feilsøke hvilken ledning... alt ser til å være i orden (vansklig å finne) Endret 19. august 2010 av peace2 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Se her også: http://www.bilforumet.no/e-klassen/139469-stopvansker-300d-86-mod.html Du får prøve å røske av vakuumledningene og sett fingern på. Det snakkes også om en hendel. Ellers tror jeg ikke dette er så dyrt å få ordnet på verksted. 1 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det sitter en stoppventil på dieselpumpen, denne har jeg skiftet flere ganger tidligere da jeg jobbet som mekanikere. Om du har en vakuumpumpe så kan du pumpe på denne ventilen og da skal den stoppe. Om motoren ikke stopper/du ikke får pumpet vakuum så er det denne ventilen som er gåen. Mener det tar ca 10 min. å skifte denne. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Takk for tilbakemeldingene! ++ skal ta en titt på bilen , sier ifra dersom det er forandringer i bilens status. har bare ikke fått så mye tid til å titte på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå