Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes benz 1986 E 190(disel) - Motoren vil ikke stoppe etter å ha slått av tenningen nøkkelen

peace2

Anbefalte innlegg

har 2 stk Mercedes benz 1986 E 190(disel)

Først det ene kjøpte jeg med feilen på, den andre fikk samme feil etter noen mnd ,feilen høres litt kjent ut...

Bilen(e) starter & går fint, men Motoren vil ikke stoppe etter å ha slått av og tatt ut tenningen nøkkelen, å da må man kvele motoren rett å slett (Sette det i gir,samtidig bremse) for å få stopp på den.. (usunt)

Hva kan det være av , er det lett å fikse?

Edit:

Dagene før dette skjedde med ene bilen ble det sånn at mororen hadde ca 4 sekunder forsinkelse før den stoppet (etter jeg slår av/tar ut nøklen)

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker resten av tingene i bilen (radio, dashbord lys etc) etter du har slått av tenningen?

Nei , bilen oppfører seg som den har stoppet, rattet låser seg,alt av det elektroniske slår seg av, unntatt motoren.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det sitter en stoppventil på dieselpumpen, denne har jeg skiftet flere ganger tidligere da jeg jobbet som mekanikere.

Om du har en vakuumpumpe så kan du pumpe på denne ventilen og da skal den stoppe.

Om motoren ikke stopper/du ikke får pumpet vakuum så er det denne ventilen som er gåen.

Mener det tar ca 10 min. å skifte denne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...