Rex_Rodney Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hei Sliter med og få nett gjennom kabel fra en trådløs router, det er en dlink dir 615 som jeg ikke har satt opp, stod her når vi flytta inn.! Og koble seg opp trådløst med laptop er ikke noe problem, men prøver og ta en kabel fra utgangene på routeren og sette i den stasjonære pc`n da skjer det ingen ting. lyser heller ikke på routern på lampene 1-5 at det er koblet til noe.. har også prøvd og sette kabel i laptop for og se at stasjonære kort var gåent, men gikk ikke på laptop heller. Hva er feilen og løsningen? =) Endret 19. august 2010 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
brk Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Sjekk kabelen. Du kan (vanligvis ikke) bruke en kryssa kabel (pc til pc) til en switch. Det må være en "rett" kabel. reset evt routeren. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Sjekk kabelen. Du kan (vanligvis ikke) bruke en kryssa kabel (pc til pc) til en switch. Det må være en "rett" kabel. reset evt routeren. Ja får resette den når jeg kommer jeg, men kabelen virket i gamle leiligheten fra en trådløs router, har også prøvd en del forskjellige kabler. Åssen ser jeg forskjell på en "kryssa" og en "rett" kabel? Lenke til kommentar
brk Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Du ser det i kontaktene. http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable (for eksempel) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Du ser det i kontaktene. http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable (for eksempel) ahh , takk så lenge =) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Jeg må ikke ha en switch mellom trådløs route og stasjonær pc? hadde ikke det i forrige leilighet når jeg hadde nett.. kobla direkte fra routeren og inn i pc`n! Bare lurer siden du nevnte switch og så tegninger på nett hvor dem hadde en switch i mellom trådløse routeren og pc`n.. Lenke til kommentar
brk Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Mente den switchen som er innebygget i routeren Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Løste seg med resette routeren =) takk for hjelpen brk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå