Gå til innhold

Får ikke nett gjennom kabel fra trådløs router, kun trådøst. (dlink dir615) [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sliter med og få nett gjennom kabel fra en trådløs router, det er en dlink dir 615 som jeg ikke har satt opp, stod her når vi flytta inn.!

Og koble seg opp trådløst med laptop er ikke noe problem, men prøver og ta en kabel fra utgangene på routeren og sette i den stasjonære pc`n da skjer det ingen ting. lyser heller ikke på routern på lampene 1-5 at det er koblet til noe.. har også prøvd og sette kabel i laptop for og se at stasjonære kort var gåent, men gikk ikke på laptop heller.

Hva er feilen og løsningen? =)

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk kabelen. Du kan (vanligvis ikke) bruke en kryssa kabel (pc til pc) til en switch. Det må være en "rett" kabel.

reset evt routeren. :)

Ja får resette den når jeg kommer jeg, men kabelen virket i gamle leiligheten fra en trådløs router, har også prøvd en del forskjellige kabler.

Åssen ser jeg forskjell på en "kryssa" og en "rett" kabel? :blush:

Lenke til kommentar

Jeg må ikke ha en switch mellom trådløs route og stasjonær pc? hadde ikke det i forrige leilighet når jeg hadde nett.. kobla direkte fra routeren og inn i pc`n!

Bare lurer siden du nevnte switch og så tegninger på nett hvor dem hadde en switch i mellom trådløse routeren og pc`n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...