el_sporto Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Min kone er norsk, derfor er det blevet tradition med pinnekjøtt i julen. Vi bor dog i Danmark, hvor det er ikke er mulig at købe pinnekjøtt. Nu er vi dog blevet trætte af at slæbe stor plastemballage fra Norge til Danmark og jeg vil speke to lammesider selv. Jeg planlægger at røke den ene men kender ikke metoden, er det en kold røgning eller halvvarm, hvor længe og hvilket træ bør man bruge? mvh. karsten Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Du finner ulike måter å tilbrede pinnekjøtt på ved å søke litt på nett. Tilsynelatende er det ikke så lett å finne hvordan røyke det. Ta kontakt med Opplysningskontoret for kjøtt (www.ofk.no) og spør om de kan hjelpe deg, evntuelt henvise deg videre til noen som kan. Lenke til kommentar
el_sporto Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Tak for tipset, det må jeg prøve. Ja, det er ikke mye konkret viden på akkurat røking af kjøttet man finder, men info på saltningen er let at finde, med instruktionsvideoer etc. meget bra! mvh. K. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 det går også ann å pensle røykolje på hele shitten.. slik de gjør med røyklaks av den billige typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå