Swingeling Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hei! Har akkurat bygd meg en ny stasjonær pc. Specs: HK: Asus P55-E 1156 socket CPU: I5 760 Minne: 8GB http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=135465 Skjermkort: Nvidia 480GTX PSU: Mist 800W SSD: 80gb intel gen2 HDD: Samsung F3 1TB 7200rpm Alt har fungert fint uten noen problemer helt til jeg skulle teste et par spill. Etter 30-60 sek begynner det og hakke, dvs. spillet fryser i 1sek før det starter igjen dette kan skje med 5 min mellomrom. Programmer som kjører i bakgrunnen: Xfire, steam,msn,avg ++ Har testet: STALKER COP =(ikke online. SP) Hakker Call Of duty 4 Modern warfare =(online) Hakker Har installert nyeste drivere til skjermkortet, og installert alle drivere til hk med cden som fulgte med. Noen som vet hva dette kommer av? og hvordan kan jeg bli kvitt det? Takker for svar! Endret 18. august 2010 av Swingeling Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Du bruker 1600 MHz DDR3 Ram. På CPU spesifikasjonene står det støtter enten 1066 Mhz DDR3 Ram eller 1333 Mhz DDR3 Ram. http://ark.intel.com...t.aspx?id=48496 Kan nok være inkompitabelt minne som gjør det. Viktig å undersøke om komponenter støtter hverandre før man bygger pc. Endret 19. august 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Skjedde med begge mine Nvidia kort. Sendte de tilbake og fikk redunfert pengene. Om du ikke finner noe svar på problemet, send skermkortet tilbake til selger. Lenke til kommentar
Vanderen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det skal ikke være noe problem med å bruke 1600 MHz Ram på hans system, kan jo hende han vil overklokke litt Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) hmm, så noen sier det er minnet, andre sier det er skjermkortet... :S Er kjedelig å sende inn skjermkort uten feil på også da. Kan det ha noe med at jeg kjører cpu med turbo boost? Har lest litt om at det ble ustabilt, men ikke at det hakker slik jeg opplever. Prøvde heaven Benchmark nå, der hakket det ikke... :S Endret 19. august 2010 av Swingeling Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 hmm, så noen sier det er minnet, andre sier det er skjermkortet... :S Er kjedelig å sende inn skjermkort uten feil på også da. Kan det ha noe med at jeg kjører cpu med turbo boost? Har lest litt om at det ble ustabilt, men ikke at det hakker slik jeg opplever. Det har absolutt ingenting med minnehastigheten eller turboboost å gjøre. CPU støtter minne opp til 1333MHz, men langt høyere (HK bestemmer dette) så lenge minneprofilen blir satt til X.M.P eller manuell. Hovedkortet ditt støtter opp til 2200MHz minne og selv om du kjørte hovedkortet på stock så vil minnet automatisk bli nedklokket til 1333MHz. Jeg vil uansett anbefale deg å gå inn i bios (AI overclock tuner) og sette minne til korrekt volt og hastighet. Står skjermkortet i PCI-E slotten øverst (nærmest CPU kjøleren)? Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) hmm, så noen sier det er minnet, andre sier det er skjermkortet... :S Er kjedelig å sende inn skjermkort uten feil på også da. Kan det ha noe med at jeg kjører cpu med turbo boost? Har lest litt om at det ble ustabilt, men ikke at det hakker slik jeg opplever. Står skjermkortet i PCI-E slotten øverst (nærmest CPU kjøleren)? jaja Ok får se etter det med hastighet og volt. Spilte akkurat litt World in Conflict. Fungerte utmerket. ingen hakking... :S Endret 19. august 2010 av Swingeling Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det kan ikke være det at AVG sto og auto scannet for virus mens du testet spillene? (bare en tanke som slo meg, trenger ikke være det ) Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 nei, men spilte litt cod4 nå. ingen hakking. Så ser ut som det er i orden igjen nå :s Var sikkert noe som drev og bugga i bakgrunnen i går. Så da takker jeg for all hjelpen så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå