Stulle Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hallo. Har 3 år på VGS hvor jeg gikk studiespes og fikk studiekompetanse. Begynte senere på et IT-studium, hvor jeg nå går 2. år. Problemet er bare at jeg i over ett år har hatt musearm/muskelsmerter, og jeg tviler seriøst på at dette vil gå over og at jeg faktisk kan arbeide innenfor bransjen. Egentlig kunne jeg tenkt meg en fysisk jobb. Elektriker, rørlegger, murer, vaktmester, toller. Men hvordan får man slike jobber uten erfaring og med urelevant utdanning? Er dette bare tåpelig? Vil nødig bli uføretrygdet fordi jeg "pusher" gjennom smertene og ender opp med ubrukelige armer. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hadde vore greiare om du har litt meir spesifikke ønsker, men rørleggar, elektrikar o.l. er det berre å utelukke då det krevast utdanning frå VGS og fagbrev. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hallo. Har 3 år på VGS hvor jeg gikk studiespes og fikk studiekompetanse. Begynte senere på et IT-studium, hvor jeg nå går 2. år. Problemet er bare at jeg i over ett år har hatt musearm/muskelsmerter, og jeg tviler seriøst på at dette vil gå over og at jeg faktisk kan arbeide innenfor bransjen. Egentlig kunne jeg tenkt meg en fysisk jobb. Elektriker, rørlegger, murer, vaktmester, toller. Men hvordan får man slike jobber uten erfaring og med urelevant utdanning? Er dette bare tåpelig? Vil nødig bli uføretrygdet fordi jeg "pusher" gjennom smertene og ender opp med ubrukelige armer. Du kan alltid søke om å gå VGS om igjen. Er flere litt eldre personer jeg kjenner som har for eksempel blitt elektrikere når de er blitt litt eldre. Vis du forsatt vil være i IT bransjen gå til en lege, musesyke kan behandles og forbygges. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år. Man kan altså gå VGS "på nytt"? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Du kan få deg generell studiekompetanse på 1 år Lenke til kommentar
Lille_meh Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år. Man kan altså gå VGS "på nytt"? hvis du sliter med musearm også kalt tennisalbue er det mulig å operere bort. Men hvis ikke den operasjonen fungerer, så er du fucked. da må du ha de resten av livet. har flere nære familiemedlemmer som har slitet med det samme. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år. Man kan altså gå VGS "på nytt"? Du har ikke krav om å få plass lenger, men mener å huske at du kan søke om å begynne på nytt ja. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år. Man kan altså gå VGS "på nytt"? hvis du sliter med musearm også kalt tennisalbue er det mulig å operere bort. Men hvis ikke den operasjonen fungerer, så er du fucked. da må du ha de resten av livet. har flere nære familiemedlemmer som har slitet med det samme. Har ikke albuesymptomer. Overarm og fingre. Lenke til kommentar
Lille_meh Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 funker sikkert å trene det opp da. mange muligheter. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Tja, mulig. Jeg har forsøkt mye, brukt over 20 000. Vil bare ha mulighetene åpne hvis dette går til helvete ytterligere. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Truckførerbevis og/eller anleggsmaskinførerbevis kan være en rask og forholdsvis billig vei inn i slike yrker, selv om søkere med fagbrev selvsagt stiller enda bedre enn den som bare har maskinførerbeviset. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Siden jeg har fellesfagene fra før, er det vel muligheter for å "kun" ta spesialfagene på skole og/eller som privatist? Kunne egentlig tenke meg det meste man kan bli etter vg2 elenergi. Heismontør, elmontør. Man havner jo bakerst i køen, da. Alt jeg vet er at jeg ikke vil være i stand til å jobbe med data profesjonelt i 45 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå