Gå til innhold

Fysisk jobb med bare studiekompetanse

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har 3 år på VGS hvor jeg gikk studiespes og fikk studiekompetanse. Begynte senere på et IT-studium, hvor jeg nå går 2. år. Problemet er bare at jeg i over ett år har hatt musearm/muskelsmerter, og jeg tviler seriøst på at dette vil gå over og at jeg faktisk kan arbeide innenfor bransjen.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en fysisk jobb. Elektriker, rørlegger, murer, vaktmester, toller. Men hvordan får man slike jobber uten erfaring og med urelevant utdanning? Er dette bare tåpelig?

Vil nødig bli uføretrygdet fordi jeg "pusher" gjennom smertene og ender opp med ubrukelige armer. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Har 3 år på VGS hvor jeg gikk studiespes og fikk studiekompetanse. Begynte senere på et IT-studium, hvor jeg nå går 2. år. Problemet er bare at jeg i over ett år har hatt musearm/muskelsmerter, og jeg tviler seriøst på at dette vil gå over og at jeg faktisk kan arbeide innenfor bransjen.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en fysisk jobb. Elektriker, rørlegger, murer, vaktmester, toller. Men hvordan får man slike jobber uten erfaring og med urelevant utdanning? Er dette bare tåpelig?

Vil nødig bli uføretrygdet fordi jeg "pusher" gjennom smertene og ender opp med ubrukelige armer. :(

Du kan alltid søke om å gå VGS om igjen. Er flere litt eldre personer jeg kjenner som har for eksempel blitt elektrikere når de er blitt litt eldre.

Vis du forsatt vil være i IT bransjen gå til en lege, musesyke kan behandles og forbygges.

Lenke til kommentar

Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år.

Man kan altså gå VGS "på nytt"?

hvis du sliter med musearm også kalt tennisalbue er det mulig å operere bort. Men hvis ikke den operasjonen fungerer, så er du fucked. da må du ha de resten av livet. har flere nære familiemedlemmer som har slitet med det samme.

Lenke til kommentar

Min musesyke vil ikke bli bra, det er i alle fall erfaringen etter 2 år.

Man kan altså gå VGS "på nytt"?

hvis du sliter med musearm også kalt tennisalbue er det mulig å operere bort. Men hvis ikke den operasjonen fungerer, så er du fucked. da må du ha de resten av livet. har flere nære familiemedlemmer som har slitet med det samme.

Har ikke albuesymptomer. Overarm og fingre.

Lenke til kommentar

Siden jeg har fellesfagene fra før, er det vel muligheter for å "kun" ta spesialfagene på skole og/eller som privatist? Kunne egentlig tenke meg det meste man kan bli etter vg2 elenergi. Heismontør, elmontør. Man havner jo bakerst i køen, da.

Alt jeg vet er at jeg ikke vil være i stand til å jobbe med data profesjonelt i 45 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...