Gå til innhold

Vurdere å ta sertifiseringskurs, noe bør jeg satse?

jmeeluekan

Anbefalte innlegg

Som sagt jeg har ikke utdannet meg som IKT, eller iT enda, men vurdere å ta sertifiseringskurs hos ecademy. no for å få mer erfaring / jobbmuligheter .

Jg vet ikke hva bør jeg satse på, på fritiden bruker jeg tiden på å hjelpe venner/bekjent (gratis) formatere pc, sette opp router, installere software som er viktig for dagligvet. Det som er positivt med meg at jeg gir ikke opp før jeg klare å løse problemet på pc selv om det kan ta en hel dag. og jeg syntes det er på tide at jeg må lære meg noe nytt egentlig.

Skal ta nå IKT-servicefag som privatist til jul og ønsker at nav skal betale de sertifiseringskurs for meg.

Tenker hva som er nyttig for meg og lett å få meg jobb og tanker på hvilket bør jeg ta?

det står masse på http://ecademy.no

Mange som sa at Windows server 2003 og XP er verd å satse på er noen enig med det? så.at det finnes 2008 nå, og windows 7, vet ikke om hva som er "populær" hos arbeidsgivere nå.

Trenger hjelp med valget, gjerne noe lett grunnlegende først, så tar jg videre oppover.

OG er det noen som har hatt erfaring med ecademy.no? er det slik at jeg må flytte til oslo for å ta kursene?

Endret av jmeeluekan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt Cisco sertifiseringer og fått jobb uten erfaring. 2 år siden nå.

Det var mye slit og mange søknader som skulle til men for min del har det vært et perfekt valg.

Om du tar MS eller Cisco sertifiseringer blir mest en smaksak. Jeg valgte Cisco etter ett år med CCNA og Server 2003\XP.

Beliggenhet vil nok ha mest å si etter fullført utdanning. Er nok en stor fordel å bo litt sentralt.

Lenke til kommentar

Jeg vil likestille viktigheten av Cisco sertifiseringer og Windows server sertifiseringer, men skulle jeg valgt ville jeg helt klart heller sertifisert meg innen Windows server 2008 fremfor 2003. Fortsatt mange som bruker sistnevnte, men det vil bli færre og færre.

Forøvrig ser det ut til at alt eCademy tilbyr er på nett med unntak av Cisco sertifiseringskursene (ikke studiene) så jeg skjønner ikke hvorfor det er snakk om å flytte. Trenger jo ikke flytte for å delta noen dager på kurs;)

Har tatt Cisco sertifiseringer og fått jobb uten erfaring. 2 år siden nå.

Det var mye slit og mange søknader som skulle til men for min del har det vært et perfekt valg.

Om du tar MS eller Cisco sertifiseringer blir mest en smaksak. Jeg valgte Cisco etter ett år med CCNA og Server 2003\XP.

Beliggenhet vil nok ha mest å si etter fullført utdanning. Er nok en stor fordel å bo litt sentralt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...