alkasen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg har akkurat fått vaskemaskin, men markeringene er ikke helt enkelt å tolke Så, jeg lurte på om noen visste hva som skulle gå i hvilket hull, og hvor mye? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Bruk google, og søk etter modellen, så finner du antagelig en bruksanvisning til den Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Sleng 50 til 75 ml vaskepulver i hull nummer to fra venstre, så går det sikkert bra. Jeg vil tippe at hullet lengst til venstre er for vanlig vaskepulver ved forvask på programmer for spesielt skittent tøy, mens evt. skyllemiddel som man ikke trenger dersom man ikke vil ha ting litt mykere og litt parfymert skal i et av de til høyre. Edit: Det over var skrevet basert på bildet sett fra toppen. Når jeg ser på skalaene og symbolene på neste bilde, kan det se ut til at kammeret lengst til venstre er for vaskepulver, og det neste er for flytende vaskemiddel. Det er en løsning jeg ikke har sett før. Kan du spørre forrige bruker av maskinen dersom dette er en brukt maskin hvor bruksanvisningen er kommet bort? Endret 18. august 2010 av Svinks 1 Lenke til kommentar
alkasen Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 takker for hjelpen jeg har fått ^^ fant ikke bruksanvisningen eller den forrige eieren, men med den hjelpa og informationen jeg har fått så tenker jeg at det skal nok ordne seg Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Edit: Det over var skrevet basert på bildet sett fra toppen. Når jeg ser på skalaene og symbolene på neste bilde, kan det se ut til at kammeret lengst til venstre er for vaskepulver, og det neste er for flytende vaskemiddel. Ut fra symbolene ser det vel egentlig ut som vaskepulver kan brukes i begge de to rommene til venstre, og flytende bare i rom nr to fra venstre. På "vaskepulversymbolet" i midten er det jo liksom en pil som peker til høyre og en til venstre... Det ser forøvrig ut som rom nr tre fra venstre er mest brukt, etter avleiringene å dømme. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Venstre kammer (merket |) er for forvask. Nr 2 fra venstre (størst og merket ||) er for hovedvask. Nr 3 fra venstre (merket med blomst) er for skyllemiddel. Høyre kammer (merket med cl i en trekant) brukes normalt ikke, men er for klorbleking. På bildene ser det ut som om skyllemiddelkammeret (nr 3 fra venstre) er fylt med såpepulver. Dette må fjernes ellers vil maskinen skylle med såpevann istedenfor rent vann. Løsningen er å trykke inn knappene på hver side av hele vaskemiddelbeholderen, og ta den ut og skylle ut såpen med varmt vann. Dette er nok en Whirlpool-maskin og da finnes bruksanvisningen her. Endret 19. august 2010 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Edit: Det over var skrevet basert på bildet sett fra toppen. Når jeg ser på skalaene og symbolene på neste bilde, kan det se ut til at kammeret lengst til venstre er for vaskepulver, og det neste er for flytende vaskemiddel. Ut fra symbolene ser det vel egentlig ut som vaskepulver kan brukes i begge de to rommene til venstre, og flytende bare i rom nr to fra venstre. På "vaskepulversymbolet" i midten er det jo liksom en pil som peker til høyre og en til venstre... Takk fort den korreksjonen. Jeg støtter forklaringa til Mr D som den beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå