Gå til innhold

Tips ønskes ang. server

Anbefalte innlegg

Tenker på å sette opp en hjemmeserver til ekstern lagring. Grunnen til dette er at vi er tre unge, single, sexy mannfolk som går hver vår utdanning mens vi bor sammen. 3D Modellering, Filmregi og Lydteknikk. Derav kan det bli endel filer liggende å flyte rundt på eksterne harddisker, og på pcr også videre. For å gjøre alt MYE lettere, tenker vi på å innvestere i en server vi kan lagre ting på eksternt, som alle har tilgang til på hver sin pc. Dette vil gjøre alt arbeid vi gjør, også om hverandre, mye lettere. Derfor har jeg noen spørsmål.

Hva burde vi se etter?

Lagringsplass er selvfølgelig den avgjørende faktoren her. Vi trenger mye av det, til en rimelig penge.

Sikkerhet!

Vi bor i en leilighet i en blokk i Oslo, og er ikke veldig keene på at naboen under skal kunne hacke seg inn og se på de flotte bildene av meg naken.

Setup?

Noen generelle tips til setup. Jeg kjenner folk som kan fikse alt dette, men de bor en stund unna, og kan jeg fikse det selv, så gjør jeg det helst selv. Jeg er ikke helt tapt når det kommer til datamaskiner ;P

Håper på respons snart =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...