petter268 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg tenkte og kjøpe denne Iphone 4 fra San fransisco.; http://cgi.ebay.com/Apple-iPhone-4-Black-16GB-New-Factory-Sealed-Unlocked-/120610917864?pt=Cell_Phones Er det bare å putte i simkortet og jailbreake den, så er det ikke mer å gjøre enn dette? Takk for svar.! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hvis det er prisen som er listet i annonsen du skal betale blir den dyrere enn å kjøpe den i Norge. 680$ + 45$ = ~4500kr. I tillegg må du betale 25% moms når den ankommer Norge pluss forenklet tollbehandling på ca 100 kr. Altså vil telefonen ende opp med å koste ca 5700 kr, 800 kr mer enn du betaler for samme telefon direkte fra norske Apple Store. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Jeg kommer ikke til å betale noe toll på den. Den slipper jeg unna. De sendern bare som gave, vettu. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da sliter du om den blir stoppet i stikkprøve. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Si du er heldig å slipper moms og dermed sparer 400 kr, problemet er at du mister norsk reklamasjonsrett og du er avhengig av en jailbreak for å ha en fungerende telefon. For min del er norske forbrukerrettigheter lett verdt noen hundrelapper ekstra. Forøvrig må du vel uansett betale moms siden "gavens" verdi er over 1000 kr. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 en annen ulempe er at det holder ikke bare med en jailbreak. du må også legge inn en "unlock" som eplefolket kaller det, slik at du kan bruke simkortet ditt. AT&T og andre amerikanske operatører gir ikke ut operatørlås uansett, og selv iphoner kjøpt uten binding er operatørlåst. nå kommer det snart en unlock ( ) men det er litt kjedelig å alltid måtte vente og være avhengig av dette hver gang iOS blir oppdatert.. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg tenkte og kjøpe denne Iphone 4 fra San fransisco.; http://cgi.ebay.com/...?pt=Cell_Phones Er det bare å putte i simkortet og jailbreake den, så er det ikke mer å gjøre enn dette? Takk for svar.! Hvor har selgeren fått tak i en "Factory Sealed & Unlocked" iPhone? Høres tvilsomt ut. Jeg kommer ikke til å betale noe toll på den. Den slipper jeg unna. De sendern bare som gave, vettu. Nå for tiden blir alt sendt som "gave", så tollen har sluttet å bry seg om det. Grensen for gave går forøvrig ved 1000 kroner, så det vil heller ikke hjelpe med gavepapir. Glem det, det er ikke verdt bryet. http://www.diskusjon...owtopic=1253457 Er det ikke på tide vi får en "sticky" på dette? Spørsmålet kommer jo opp til stadighet, og det er jo ingen som gidder å søke i gamle tråder. Forresten, glem det. Det er jo ingen som gidder å lese "sticky'er" heller. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Hvis du setter gavens verdi til under 30 dollar, eller kanskje det er 1000 kr nå, så slipper du noe som helst. Men jeg tror ikke jeg kjøper fra USA, siden det virker litt tungvindt med unlocking, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå