amundsf Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hei! Sertifikatet på exchangeserveren på jobben er utgått. Har vært det i et par uker og systemansvarlige somler med å få det på plass Webmail funker. Mail på telefon funker etter har manuelt godkjent at sertifikatet er utgått en del ganger. Outlook funker når er i jobbnettverket. Men når er utenfor jobbnettverket (benytter "outlook anywhere") så feiler Outlook. Får bare beskjed om at sertifikatet er utgått, og oppkobling avslått. Noen mulighet til å få outlook anywhere til å funke uten gyldig sertifikat på exchangeserveren? Siden det funker for webmail og synk på telefonen skulle man tro det var mulig i outlook også??? - Amund Endret 18. august 2010 av amundsf Lenke til kommentar
DCG Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Du kan lage en self-signed sertifikat på Exchange servern og installere det. Brukeren vil fremdeles få varsler om at sertifikatet ikke gyldig fordi det er self-signed, men det vil fungere. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Hei! Takker for tips, men dette er ikke noe jeg har tilgang til. Spørsmålet mitt går derfor mer på om jeg kan gjøre noe i outlook - siden synken fungerer mot webmail og telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå