Resolver2009 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Beste webside for opplasting/bevaring av bilder i full-kvalitet? Registrerte meg nylig på flickr.com og startet å laste opp bilder da jeg hadde hørt at dette var en bra side, men så fant jeg ut at de kun tillatter en månedlig upload på 500mb, som er ingenting hvis du har høy-oppløsningsbilder du vil oppbevare digitalt. :/ Noen som har noen andre gode tips til websider (lignende flickr.com) der man kan laste opp bildene sine? Er jo veldig greit å ha det som en ekstra sikkerhet hvis uhellet skulle være ute. Og er også en glimrende måte å dele bilder på ved requests o.l. På forhånd stor takk for svar! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg bruker expono.com - for 49 dollar året får du laste opp inntil 5GB pr måned, maks filstørrelse 20MB, ubegrenset lagringsplass (se prisplan) Jeg er rimelig fornøyd, men venter fortsatt på viktige utvidelser av løsningen, bl.a. skal de etterhvert støtte opplasting av raw-filer. Deling med andre er kurant, men ønsker du å dele full-oppløsning med andre så kan det bare gjøres ved å inkludere dem i predefinert gruppe "family" og i innstillinger angi at "family" kan laste ned full oppløsning - pussig, og iriterende. Det er heller ingen løsning for å la folk du vil dele et album med laste ned alle bildene i albumet med ett klikk, det skal vistnok komme etter hvert. Men for den som eier kontoen så finnes det et nedlastningsprogram som du kan bruke for å laste ned alt eller utvalgt album. Jeg synes også de har vesentlige mangler i forhold til å lage albumpresentasjoner, men det kan du jo gjøre andre steder og referere til bildene på expono. Lenke til kommentar
Resolver2009 Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg bruker expono.com - for 49 dollar året får du laste opp inntil 5GB pr måned, maks filstørrelse 20MB, ubegrenset lagringsplass (se prisplan) Jeg er rimelig fornøyd, men venter fortsatt på viktige utvidelser av løsningen, bl.a. skal de etterhvert støtte opplasting av raw-filer. Deling med andre er kurant, men ønsker du å dele full-oppløsning med andre så kan det bare gjøres ved å inkludere dem i predefinert gruppe "family" og i innstillinger angi at "family" kan laste ned full oppløsning - pussig, og iriterende. Det er heller ingen løsning for å la folk du vil dele et album med laste ned alle bildene i albumet med ett klikk, det skal vistnok komme etter hvert. Men for den som eier kontoen så finnes det et nedlastningsprogram som du kan bruke for å laste ned alt eller utvalgt album. Jeg synes også de har vesentlige mangler i forhold til å lage albumpresentasjoner, men det kan du jo gjøre andre steder og referere til bildene på expono. Genialt svar Kaian! Hjertelig takk! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Et alternativ er SmugMug. Det koster litt men jeg liker alle mulighetene man har. Spesielt muligheten til å passordbeskytte gallerier og gjøre dem usynlige slik at kun dem jeg gir linken og passordet kan se bildene. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Smugmug koster $40 i året uten begrensninger på volum hverken opp, ned eller lagret. Imidlertid er det ikke så egnet for backup av råfiler (separat prisplan med volumbasert prising), så til det bruker jeg Mozy.com (ett av mange alternativer), som har ubegrenset lagring og automatisert backup for en helt overkommelig pris ($5 i måneden, men rabatter ved ulike bindingstider - jeg betaler for 2 år av gangen). Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Den der Mozy.com så bra ut Anew. Tror jeg skal kjøpe tilgang til det. Minnebildene er jo dyrebare og jeg betaler gladelig noen hundre i året for å være sikker på at dem er trygge. Alternativet er jo harddisker både her og der med alt det styret det fører med seg. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Registrerte meg nylig på flickr.com og startet å laste opp bilder da jeg hadde hørt at dette var en bra side, men så fant jeg ut at de kun tillatter en månedlig upload på 500mb, som er ingenting hvis du har høy-oppløsningsbilder du vil oppbevare digitalt. :/ Det står da visserlig unlimited upload dersom du har Pro (USD24/År) Har jeg misset noe med liten skrift her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå