Gå til innhold

Merkelig kredittvurdering?

hansen1988

Anbefalte innlegg

Heisann.

Var nylig på telefon med Elcon i forbindelse med finansiering av en ny bil. Når jeg snakket med han stoppet han plutselig opp og undret seg over resultatet av kredittvurderingen. Det var ikke registrert noen betalingsannmerkninger, eller noe annet han kunne se. Alikevell var det satt som høy risiko :S Han trodde muligens det kunne ha med å gjøre at jeg hadde næringsinteresser i et DA, som forsovit er der jeg tjener penger. Men, bedriften har alltid hatt ryddig og god økonomi og jeg ligger omtrent på 300.000 i året.

Jeg mener, dersom noen har hatt en dårlig erfaring med meg som betaler eller annet burde vell dette kommet frem i resultatet av vurderingen?

Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes, eller hvor jeg kan finne ut mer om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo godt være det skyldes DA, ikke akkurat den næringsformen som vekker mest tiltro.

Det kan godt være at de som driver med kredittvurderinger gjør det samme som forsikringsselskaper og baserer seg på statistikk. Selv om en kjører pent selv blir man som ung straffet for andre unges drittkjøring i form av høyere premie.

Høy risiko uten betalingsanmerkninger kan kanskje også komme av lav inntekt i forhold til gjeld etc :roll:

Men jeg er ikke helt sikker...

Lenke til kommentar

Sant nok det du sier, men som tidligere student har jeg ikke hatt kroner til å etablere et AS og alt det medfører. Jeg er jo gjeldfri ellers, så det burde heller ikke være problemet.

Er dette spørsmål jeg kan få svar på ved å henvende meg til Dun & Bradstreet?

Lenke til kommentar

Det er nok næringstilknytningen til DA'et ditt som gjør det. Den potensielle og teoretiske nedsiden om DA'et skulle gå konkurs er bunnløs for din egen del da du står med personlig ansvar for gjelden.

Sagt på en annen måte, går du i koma og kompanjongen din kjøper en oljerigg på kredittkortet, som så brenner opp i Mexicogulfen kan du ende opp med halve oppryddingskostnaden. Dette er noe som det må tas hensyn til ved en lånesøknad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...