KingTigris Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei. I det siste har eg hatt eit problem med harddiskane på min maskin. Om eg opner ei mappa med masse innhold, eller starter eit program tar det litt tid før det hender noko. Harddisklyset lyser konstant under venteperrioden og av og til kan eg høyra at harddisken auker antal omdreiningar heilt til den kjem med eit "klikk". Har forøvrig ikkje hatt detta problemet med harddisken eg har instalert opperativsystemet mit på. Den eine harddisken er ny i vår (Western Digital Caviar Green 1,5TB), medan den andre disken er ein eldre WD 500GB. Eg køyrer windows7 home premium. Nokon som har ein ide om kva som er galt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det høres ut som en defekt disk. Dårlig sektor(er) betyr at samme plassen må leses om igjen flere ganger. Kjør diagnoseprogram fra diskfabrikanten. Du finner en samling slike på UBCD. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 WD Green? Disse har en tendens til å parkere seg om det er 8 sekunder uten aktivitet, strømsparings tull. Min 1Tb Green fikk seg en rask tur ut av maskinen når den begynte med det styret der, ut av RAID arrayet og ble byttet ut med en disk som var "svart". Mulig disse diskene er noe for bedrifter med 1000x eller flere, men for oss vanlige dødelige? De er bare en pest og en plage mesteparten av tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå