Godde Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Har nettopp kjøpt meg ny CPU, hovedkort og RAM. mer spesifikt AMD Phenom II X6 1090T, Gigabyte GA-890GPA-UD3H og Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8. Byttet fra ukjent hovedkort og ram med intel-prosessor. Ved første boot var alt greit, og jeg var bare glad. Begynte å installere driverne som fulgte med hovedkortet. En av driverne krevde reboot for å bli ferdig. Kom ingen vinduer jeg måtte trykke OK på, det bare skjedde automatisk. Her kommer problemet - PCen låser seg på "bildet av hovedkortet med reklame og hele pakka". Altså der jeg blir informert om at jeg kan trykke DEL for å komme inn i BIOS. Maskinen er helt fryst, og får ikke gjort noen ting. Hjelp, vær så snill! edit: Så stickien og tenkte jeg skulle prøve å resette BIOS (Why not? Might work!). Har lett over hele kortet, men finner ingen "liten blå boks med en pinne ved siden av". Fant noe som ser ut som kan være det jeg leter etter, men aner ikke hva jeg kan gjøre med det. (laster opp bilde når mobilen er ladet) Endret 18. august 2010 av Godde Lenke til kommentar
Godde Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hmmm... Etter en liten pause uten strøm samt ut/innplugging av skjermkort fungerer plutselig pcen igjen. Dette er selvfølgelig kjempekos, men jeg vil fortsatt gjerne vite hva det var som skjedde in the first place. Her er også et bilde av det jeg tror er hvordan jeg kan resette BIOSen på hovedkortet mitt. (aner ikke hva jeg skal gjøre tho) De to røde prikkene er to små pins som befinner seg ved siden av det som åpenbart er et batteri av et slag. Endret 18. august 2010 av Godde Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde det samme problemet som deg en gang. Det viste seg at en rambrikke hadde løsna såvidt det var. Dytta den i, og pcen starta som normalt. Men du har vel ikke tukla med rammen før den virka igjen? ^^ Lenke til kommentar
Godde Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Tukla ikke med rammen, nei - kan være den løsna litt og falt på plass da jeg fjerna skjermkortet igjen... oh well Lenke til kommentar
Godde Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Vil gjerne få bumpe siden samme problem nå har oppstått igjen. Har hørt det er noe bogus med det integrerte skjermkortet kanskje? Forrige gang funka maskinen etter jeg hadde fjerna og satt inn igjen skjermkortet, men gjorde ikke det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå