h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 I går fikk jeg en ny data P4 2,4 med Asuscom Modem ISDN Card. For å si det slik så har jeg veldig LITE peiling på data. Maskinen var ferdig bygd, jeg installerte XP så skrudde jeg den av så skulle jeg ta å finne ISDN kortet. I følge hefte jeg fikk med skulle vil driver og nødvendige innstillinger være klare fra fabrikken. Jeg får beskjed at de ikke kan finne noe modem, jeg har aldri vært borti XP så jeg greier ikke å finne ISDN kortet selv. Har satt inn CD men den forsto jeg ikke så veldig mye av. Kan noen hjelpe en kvinne i nød????? Kan dere skrive dette slik at ei kvinne med dårlig data kunnskaper kan forstå svaret. Supporten åpner ikke før i morgen å da sitter jeg på jobb. Typisk. Tusen takk for alle hjelp jeg har fått før. Hilsen Heidi Lenke til kommentar
safe61 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kvinne i nød? Skal det være et argument for å be om hjelp i dette forumet? Jeg mener nei! Finn på noe annet! Forøvrig finner du ikke ISDN kortet ditt under modem. Det står oppført under nettverkskort. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 kvinne i nød er nok ikke noe godt agument, men det er jo lov til å ha det litt gøy her. 95% av de som er her på forum siden er jo gutter. Skal ikke tøyse mer med det :wink: Selv om du ikke likte det jeg skreiv kan du hjelpe meg litt mer?? Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hvis det er noe som heter install.exe på den cdn, trøkker du på den, eller alt med .exe ending. alt setup/install og sånt. trykk på denne og, trykk neste neste neste neste neste neste, eneste du skal stoppe på er hvilken type windows du har... da du velger den du har Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 I går fikk jeg en ny data P4 2,4 med Asuscom Modem ISDN Card.For å si det slik så har jeg veldig LITE peiling på data. Maskinen var ferdig bygd, jeg installerte XP så skrudde jeg den av så skulle jeg ta å finne ISDN kortet. Asuscom-kort har ikke ferdige drivere i XP, den burde ha funnet driverne hvis du ba den søke etter de på den medfølgende CD-en. Gå her: Hyreklikk min datamskin > maskinvare > enhetsbehandling. Finner du noen ting der med utropstegn på? Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 I går fikk jeg en ny data P4 2,4 med Asuscom Modem ISDN Card.For å si det slik så har jeg veldig LITE peiling på data. Maskinen var ferdig bygd, jeg installerte XP så skrudde jeg den av så skulle jeg ta å finne ISDN kortet. Asuscom-kort har ikke ferdige drivere i XP, den burde ha funnet driverne hvis du ba den søke etter de på den medfølgende CD-en. Gå her: Hyreklikk min datamskin > maskinvare > enhetsbehandling. Finner du noen ting der med utropstegn på? Høyre muse tast på min datamaskin , egenskaper/properties, så hardware/maskinvare eller lignende, så devicemanager/enhetsbehandling . alt som er gult og har utrops tegn ved som feks heter network card eller lignende , høyre klikk og update driver / oppdater driver Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Det er riktig fremgangsmåte dette som Chiller87 skriver. Når du skal bla deg frem til driveren på cd'en, så heter sikkert kortet ditt P-IN100 (visst det er et PCI kort). Under denne katalogen klarer du nok å bla deg videre selv, det er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Takk for alle svar. Skal bare koble til den nye så da må jeg logge meg av ei stund. Kommer snart tilbake med meld om hvordan det går. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Hei igjen. Nettverkskontroller hadde utropstegn. Gikk inn for å oppdatere driver men da kom det opp en melding om Logo testing/driversignering. Hva er dette???? Det sto at jeg kunne få problemer med XP med en gang el kanskje seinere, derfor installerte jeg ikke driveren. Hva gjør jeg da?? En ting til, når jeg starter maskinen (den nye) kommer det opp at han ikke finner Load= Hva er det og hva kan jeg gjøre med det??? Ja det er PCI kort, det står det i hvert fall på kviteringen Takk igjen Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hei igjen.Nettverkskontroller hadde utropstegn. Gikk inn for å oppdatere driver men da kom det opp en melding om Logo testing/driversignering. Hva er dette???? Det sto at jeg kunne få problemer med XP med en gang el kanskje seinere, derfor installerte jeg ikke driveren. Hva gjør jeg da?? En ting til, når jeg starter maskinen (den nye) kommer det opp at han ikke finner Load= Hva er det og hva kan jeg gjøre med det??? Ja det er PCI kort, det står det i hvert fall på kviteringen Takk igjen Det er ingen fare ved å legge inn driveren! Den meldingen du får betyr bare at Microsoft ikke har godkjent den ennå! Har fått mange sånne meldinger selv på instalering av drivere! Spesielt skjermdrivere! Så bare legg den inn du.... Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 OK da gjør jeg det. Vet du hva dette er ??? En ting til, når jeg starter maskinen (den nye) kommer det opp at han ikke finner Load= Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Er det bare "load" som står i meldingen du får da? Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Finner ikke Load= Etterpå står det at jeg kan fjerne Win.ini-filen. Er bare redd for å gjøre noe galt Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg rotet det står mye mer. Finner ikke load=, kontroller at du skrev det navnet riktig og prøv på nytt. Hvis du vil søke etter en til klikker du på startkanppen og deretter søk Neste vindu Kan ikkke laste inn eller kjøre load= som er angitt i registeret, kontroler at filen finnes eller fjernreferansen i Win.ini-filen. Dette kommer når jeg starter opp Takk for alle svar jeg har fått og PCI kortet har jeg funnet nå Heidi Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Er ikke sikker på hva den meldingen betyr! Kanskje den betyr at du skulle hatt en mann i huset! :smile: :smile: Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Kanskje det :wink: Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Hei igjen. Etter at det blei instalert brukte jeg den gamle pc til å finne ut tlf til nettopratøren, så når jeg skulle slå på den nye pc var den heilt død. Ikke et eneste livsten var det og alt var koblet riktig til. Vet dere hva som nå er galt???????????????? Det er gøy med ny data :oops: Heidi Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Trekk ut strømkabelen bak på PC`en og vent et halvt minutt før du setter den inn igjen! Prøv så å starte på nytt! Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Takk for all hjelp i dag, håper det blir lenge til jeg trenger ikke hjelp igjen. Nå virker alt. Takk Heidi Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Takk for all hjelp i dag, håper det blir lenge til jeg trenger ikke hjelp igjen. Nå virker alt. Takk Heidi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå