Ballestikk Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hei, jeg har fått mange bluescreens (A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval) som jeg tror er foresaket av min prosessor. Derfor tok jeg kontakt med Dustinhome sin kundeservice, og etter litt fram og tilbake (se hele epostsamtalen under) ba de meg sende den inn, jeg pakket den inni i org embalasje, uten å fjerne noe kjølepasta. Etter noen dager fikk jeg den tilbake i posten og man kunne tydelig se at pakken var åpnet, prosessoren var nemelig snudd andre veien i den lille plastik tingen den lligger i og dermed hadde det kommet kjølepasta på undersiden av prossesoren altså den siden som sitter i hovedkortet. Jeg fikk heller ikke noe dokumentasjon på at noen var testet eller lignene, så jeg tok kontakt med kundeservice igjen og de sa jeg måtte hendvende meg til Intel. Det har jeg ikke gjort enda siden jeg ikke tørr å sende den inn med kjølepasta på feil side. Til informasjon er det veldig lite kjølepasta, men sikkert nok til å føre til en kortsluttning hvis den leder strøm. Så til spørsmålet hvordan kan jeg fjerne kjølepastaen på en måte som ikke skader prosessoren? Eposten melleom meg og DustinHome(Motsatt rekkefølge): Heisann, Vi har fått beskjed fra leverandøren at det er Intel selv som bytter ut og tester disse. Du tar kontakt med Intel på tlf 23 16 20 50 så kan de ordne med rep/utbytte. Ha en flott dag. Med vennlig hilsen Per Olav Eidsvoll Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel håndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman Nheim [mailto:[email protected]] Sent: den 28 juli 2010 18:16 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, jeg fikk tilbake prossesoren min idag, men jeg har ikke mottat noen som helst dokumentasjon på at den er reaparert, ikke ødelagt etc. Lurer bare på om det var noe galt med den? On Thu Jul 15 8:17 , 'NO Kundeservice' sent: Hei, Takk for tilbakemeldingen. Jeg har nå sendt Dem en ferdigfrankert returlapp. Pakk ned produktet med all dens originale tilbehør, klistre på returlappen og dropp pakken av ved nærmeste postkontor. Etter dette går alt automatisk. Vi tester, bekrefter feil og sender ut reparert/nytt produkt eller krediterer Dem om De oppfyller krediteringskrav. Eventuell henting av varen må avtales med Posten/Bring av Dem selv. Med vennlig hilsen/Regards Daniel Hamedin Dustin.no Ordreavdeling Tlf Salg B2B: 21 04 40 40 Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30 Tlf Salg Privat: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10 [email protected] [email protected] [email protected] For en enkel håndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se: http://www.dustin.no / www.dustinhome.no From: Herman Nåheim [mailto:[email protected]] Sent: den 14 juli 2010 17:22 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, har ikke funnet noen som vil lÃ¥ne megcpu, sÃ¥ hvis dere sender meg returkonvolutt hadde det fint. On Mon May 31 15:41 , 'NO Kundeservice' sent: Hei Har du mulighet til Ã¥ teste PC med en annen CPU, bare for Ã¥ konstatere at feilen ligger pÃ¥ Intel core i7 920? Hvis ikke sÃ¥ kan vi sende deg en ferdig frankert returlapp til din post adresse som du kan bruke til Ã¥ sende varen tilbake til oss for reklamasjon. Vi vil deretter sende deg ny erstattning med engang vi fÃ¥r konstatert feil pÃ¥ varen, nÃ¥r den ankommer vÃ¥r returavdeling i Stockholm. PS: Det er viktig at varen sendes tilbake i orginal emballasje med orginal tilbehør. Med vennlig hilsen Vinh Nguyen Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 31 maj 2010 15:31 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, jeg har BIOS versjon 0808. Hilsen Herman Fra: Vinh Quang Nguyen [mailto:[email protected]] PÃ¥ vegne av NO Kundeservice Sendt: 31. mai 2010 10:55 Til: Herman NÃ¥heim Emne: RE: Intel i7 920 Heisann Hvilken BIOS versjon har du pÃ¥ ASUS P6T SE hovedkortet? Jeg ser pÃ¥ hjemmesiden til ASUS at man mÃ¥ ha BIOS 0203, eller senere for at HK skal kunne fungere med nye CPU som intel core i7 920. Kilde: http://www.asus.com/...4yhK6y9W9o7iQ9E Vennligst bekreft at du har BIOS 0203 eller senere. Med vennlig hilsen Vinh Nguyen Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 28 maj 2010 18:30 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Ok, da var OS ogsÃ¥ reinstallert og BIOS er av nyeste versjon. Det hjalp ikke fÃ¥r fortsatt masse bluescreen og pcen henger seg. Mvh Herman NÃ…heim Fra: Henrik Breivik [mailto:[email protected]] PÃ¥ vegne av NO Kundeservice Sendt: 25. mai 2010 09:51 Til: Herman NÃ¥heim Emne: RE: Intel i7 920 Heisann, Ser det er flere som har fÃ¥tt det til Ã¥ funke med ominstallasjon av OS og oppdatering av bios med samme problem. Det er utrolig sjeldent at en Intel-CPU er defekt, har mer tro pÃ¥ hovedkortet i sÃ¥ fall, om noe er defekt pÃ¥ PC’en. Kunne du testet med reisnstall og evnt biosupdate? Med vennlig hilsen Henrik Breivik Dustin.no / Dustinhome.no Teamleader Salg/Kundeservice Tlf Salg B2B: 21 04 40 40 Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30 Tlf Salg Privat: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10 Faks: 21044011 [email protected] [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se: http://www.dustin.no / www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 23 maj 2010 12:11 To: NO Kundeservice Home Subject: Intel i7 920 Hei, jeg kjøpte min intel i7 920 like før nyttÃ¥r (ordrenummer: 8839362). Den har fungert fint helt til et par uker siden. NÃ¥ fÃ¥r kanskje 15-20 bluescreens hver dag alle med meldingen "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval" Pcen fryser hele tiden og lyden lagger i takt med at musen fryser (pcen henger seg) Virker helt klart at det er noe galt med prosessoren. Hva skal jeg gjøre? Mvh Herman NÃ¥heim (6085) Endret 18. august 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Kan fjernes med rødsprit eller annet spritbasert rensemiddel. For eksempel isopropanol. Proffene sverger ofte til isopropanol fordi det etterlater midre kjemiske rester enn rødsprit, men rødsprit fungerer helt fint. Er det et lite område kan du gjerne bruke q-tips. Elektronikkrens på boks fra f.eks CRC kan også brukes, bare pass på at du velger den varianten som ikke etterlater smøringsmiddel. Normal kjølepasta vil ikke lede strøm, men kan skape kapasitiv kobling som kan påvirke signalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå