Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkert på reservert parkering med dårlig merking, eier bestilte taubil....

Firesky

Anbefalte innlegg

Hadde en mindre hyggelig situasjon i dag, var på jobb og skulle nedom en kunde, denne kunden holder til i området der firmaet jeg jobber i hadde lokaler tidligere (vi flyttet rundt nyttår), sammen med flyttingen ble det slått sammen med annet firma, derfor går alt under samme navn som det andre firmaet vi slo oss sammen med.

Vi hadde 5 parkeringsplasser utenfor det gamle lokalet, 2 av dem er nå solgt, de gamle skiltene står der enda med "reservert <tidligere navn>" på alle 5 plassene, de to som er solgt har det blitt hengt opp en papirlapp med navn på bedriften som har kjøpt plassene, dere kan jo selv tenke dere hvor lenge disse papirlappene som er tapet på skiltet holder når det regner og blåser...

Uten å tenke så mye over det satte jeg bilen på en av plassene som er "reservert <tidligere navn på bedrift>" (jeg visste noen av plassene var solgt, men ikke hvilke eller hvor mange) og gikk til kunden.

Da jeg kom tilbake etter ca en time var en bil parkert bak min, slik at min er låst og ikke kommer ut, og en fyr kommer bort og er skikkelig muggent humør og spør "jobber du for oss?" og holder en skikkelig drittsekk-tone, jeg sier til han at jeg jobber for <navn på bedrift> og denne parkeringsplassen er reservert <tidligere navn på bedrift> der jeg jobbet tidligere.

Fyren sier de eies av dem og jeg ikke kan parkere der osv...

Jeg nevner for han at det ikke er noe merket om at det er dems plass

Fyren sier "de lappene blir stadig revet vekk"

Så stikker plutselig fyren mot kontorene, jeg tenker "hva faen? flytt da for helvete bilen!" på vei mot døra babler han om "skal bare ringe å avbestille taubilen..."

Fyren kommer tilbake etter ett minutt og flytter bilen uten å si et ord, jeg gadd ikke å gjøre moe stort ut av det og stikker....

Så... jeg tenker, hva om jeg hadde stått der noe lengre og bilen hadde blitt tauet vekk? skal jeg måtte betale masse penger fordi disse folkene ikke merker plassene skikkelig?

greit nok, jeg tok an av deres plasser, hadde jeg vist dette så hadde jeg heller puttet på noen kroner på parkeringsautomaten på de offentlige parkeringsplassene like ved, men det var ingenting på plassen som sa at dette var dems plass.

Så jeg lurer på, hvem burde egentlig ta regninga for å flytte bilen? Det er jo selvfølgelig meg, ellers får jeg ikke bilen tilbake... men hvis man ser bort fra det.

Lurer og litt på hva dere ville gjort i en slik situasjon, jeg valgte å stikke uten å lage bråk over det, men i etterkant angrer jeg litt på at jeg ikke laga en skikkelig diskusjon over det.

Endret av Firesky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...