Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Billig og stillegående kabinett m/PSU

Anbefalte innlegg

Skal bygge HTPC av komponenter jeg allerede har liggende.

Har dog behov for et billig og stillegående kabinett og strømforsyning. Utseende har ingenting å si, da pcen skal være bortgjemt i en skyvedørsgarderobe.

Kabinettet må ha plass til m-atx hovedkort med stor cpu-vifte som f.eks Noctua NH-D14. Når det gjelder strømforsyningen, så skal den ikke drive mer enn hovedkort med to tv-kort, 65 watts CPU, en harddisk og et Geforce 210 skjermkort.

Noen som har noe godt forslag?

Edit: Ups! Denne burde vært lagt under maskinvare.

Endret av drefas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bygge HTPC av komponenter jeg allerede har liggende.

Har dog behov for et billig og stillegående kabinett og strømforsyning. Utseende har ingenting å si, da pcen skal være bortgjemt i en skyvedørsgarderobe.

Kabinettet må ha plass til m-atx hovedkort med stor cpu-vifte som f.eks Noctua NH-D14. Når det gjelder strømforsyningen, så skal den ikke drive mer enn hovedkort med to tv-kort, 65 watts CPU, en harddisk og et Geforce 210 skjermkort.

Noen som har noe godt forslag?

Edit: Ups! Denne burde vært lagt under maskinvare.

Fikset ;-)

Utifra oppsettet ditt så antar jeg at du vil ha behov for en psu i størrelsen 200-300 watt, kan dette stemme?

Desverre så er de HTPC kabinettene som er tilgjengelige relativ dyre, har dog sett mini itx kabinetter nede i 500kroner men det er vel ikke like aktuelt kan jeg tenke meg.

Billigste jeg fant var dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576009

En grei psu til kabinettet : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404885

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

I og med at kabinettet vil være skjult, så er det ikke viktig med HTPC formfaktoren. Har derfor lagt merke til Cooler Master Elite 310 til 279,-. Skulle gjerne hørt om noen har erfaringer med dette mtp. på støy?

Sammen med strømforsyningen du nevner vil totalprisen havne på 634,- hos MPX, noe som ikke er så verst.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...