Dravde Den Feite Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei. Har et lite spørsmål; Noen jeg kjenner prata om at man kan få turbotrykk lyd på bilen din uten å måtte innstalere turbo / sprøytning. Stemmer dette? I såfall, hva heter det og hva koster det ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det blir litt som å klipse melkekartonger på eikene på sykkelen, drittøfft. Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg spoørte ikke om dere synes det er tøft eller ikke, men om det finnes Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Papp på eikene er kulere, men her har du satans verk om du vil kjøpe det: http://www.faketurbo.com/ Advarsel: folk vil le av deg om du monterer det. Edit: forresten, ytelsen på bilen går ned også da du får mer motstand i potta, men hvem bryr seg vel om ytelse så lenge den falske turbo-lyden er på plass... http://www.youtube.com/watch?v=F3RbvFXQYJo Endret 18. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Tror folk har misforstått, eller jeg har missagt. Jeg er ute etter noe som kan lage den lyden ved giring, du vet, "Ftttsh" lyden. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det finnes sånn høyttalersett du kan montere under panseret. Søk etter fake blow off eller no sånt. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Mye tøffere og ha en turbo. Kreftene man vil ha. ikke lyden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Turbo: Dumpventil: Det er dumpventil-lyden du er ute etter, den finnes her: http://www.saber-edv.com/ *grøss* Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Han er vel sikkert ikke så veldig gammel... og det nærmeste han kommer en bil som HØRES rå ut er å montere en slik... Men du vil bli avslørt ganske kjapt er jeg redd, og dermed bli latterligjort på det groveste... Hvilken bil har du forresten? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Får man noe ytelsesøkning ved å montere dumpventiler? hadde vært en slager til min Opel Astra 1.7 tds(turbo diesel). Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 .. ikke på en diesel. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Får man noe ytelsesøkning ved å montere dumpventiler? hadde vært en slager til min Opel Astra 1.7 tds(turbo diesel). Man får aldri økning av effekt ved montering av avlastningsventil. Grunnen til at den finnes ligger i navnet. Istede for at turboen skal få smelt all lufta tilbake når du slipper gassen(gasspljeld lukker seg), og dermed får turbochatter(lufta snur retninga på turbinen inni turboen), som gjør at turboen bruker lang tid på å få opp trykket igjen, og lager turbolag. Slenger man inn en avlastningsventil, slipper man lufta ut i friluft, slik at turboen kan fortsette og spinne, og være klar til neste gang du trøkker gassen i bånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå