Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spiste 21 pizza biter på Egon, hvor mye energi klarer kroppen å ta opp?


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei=)

 

Jeg og en kompis hadde spisekonkuranse på Egons pizza buffet igår.

Han ga seg på 20 stykker, mens jeg tok 21 for å overgå hans. Pizzastykkene var både større og tykkere enn grandis og big one. Hadde i tillegg både ketchup og dressing på alle. Vi brukte 35 minutter på å innta det.

 

Da er spm hvor mye energi klarer kroppen å ta opp av et slikt måltid?

Drakk i tillegg 1.2 l vann.

Er 25 timer siden og fortsatt ikke sulten =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vi var ferdig var det helt greit, litt stappa, men etter som minuttene gikk ble alt mye verre, litt kvalm, klarte ikke gå normalt hjem, og var litt vondt. Men etter 1,5 time var alt flott, etter litt tid i senga.

Kompissen min brukte derimot noen timer i senga etterpå.

 

Prøvde å spy opp når jeg kom hjem, men d klarte jeg ikke :S

Lenke til kommentar

Men lurer fortsatt på spm mitt, da det er et svært interessant å vite =)

 

Da er spm hvor mye energi klarer kroppen å ta opp av et slikt måltid?

 

 

Hvis ikke kroppen din sa stopp, og du fikk maten i retur etter 21 pizza stykker så må du være ekstremt vandt med å spise mye :p

Er ganske tynn, (75 kg, 184 cm) men har en utrolig plass i magen når det er snakk om mat :p

 

Middag er dagens store høydepunkt! =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Hvor mye energi har jeg ikke peil. på helt ærlig, men vil vel se for meg at kroppen bruker alt av brukbar energi fra maten man spiser uansett hvor mye.

Så av de 21 pizza stykkene vil jeg nå tro at kroppen utnytter all energien, men siden du spiste så mye så gikk vel en del av det til å gi kroppen krefter nok til å forbrenne alt hehe. Men som sagt jeg har ikke peiling, det her er bare antagelser.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil anta du inntok ca. 3500-4000 kcal, som du igjen vil forbrenne på én til halvannen dag. :)

 

 

Hadde spiseforstyrrelser i ti år,er frisk som en fisk, og ganske dreven på det med kalori-innhold i mat. Så om noen har interesse av det: En stor enmanspizza, ca 370 gr, uten rømmedressing inneholder rundt 1000 kcal. Det er vel ca 4 store biter i en slik pizza. Det blir ca 5500 kcal, uten dressingen, som har et høyt kalori innhold.

Lenke til kommentar

Haha minner meg om meg selv i 9. klasse på ungdomsskolen. Jeg spiste 21 stykker på den lokale pizza- restauranten. Stykkene der er større enn på Egon.

 

Jeg drakk lite vann, og det tror jeg hjalp på spise- talentet. Jeg spiste ingenting dagen etterpå, ei heller på formiddagen dagen etter der igjen. Ble vel utskilt av kroppen fordelt på 2 -3 dobesøk om jeg ikke husker feil.

 

Om du lurer på om du går opp i vekt av dette restaurantbesøket? Tviler sterkt. Kroppen krever mye energi på å fordøye så store mengder mat. I tillegg spiser du jo lite de neste dagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...