Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei! Jeg har gått VG1(GK) Elektro og VG2(VK1) Data & Elektronikk. Jeg har nå begynt på påbygging til generell studiekompetanse, men har nå funnet ut at jeg mangler motivasjonen til å klare å fullføre dette skoleåret med et godt resultat. Derfor har jeg besluttet å prøve å gjøre et siste desperat forsøk på å få læreplass. Så da trenger jeg deres hjelp. Hvilke bedrifter i eller rundt Bergen kan være interessert i en med min utdanning. Jeg vet at læreplassene er sjelden for tiden, men jeg må gjøre det jeg kan for komme meg i jobb, for å unngå å gå hjemme og sløve ett år. Jeg har gode karakterer både fra VG1(GK) og VG2(VK1). På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det er tre ting du kan gjøre for å skaffe læreplass innenfor ditt yrke som er: 1) Samle alle bedriftene som er innenfor ditt yrke i regionen, så sender du dem en god søknad om læreplass til alle sammen på lista din. 2) Du kan spørre din gamle kontaktlærer på VG2 om han kan skaffe deg læreplass slik som han gjorde for de andre i din klasse som ikke ville videre på skole. 3) Du kan henvende deg til ditt lokale inntakskontor og høre med de om de vet hvordan du kan få læreplass eller om de eventuelt kan gjøre det for deg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hoho, ser ut som at jeg er i samme situasjon som deg. Bare at jeg tror at jeg kommer til å satse på å klare påbygg. Men har vært rundt og letet i hele sommer og det så veldig dårlig ut... Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hvorfor har du ikke begynt på VG3 data og elektronikk? I utgangspunktet må man jo ha det for å bli lærling. Sett bort i fra telekommontør. Men her er en spennende jobb for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå