Gå til innhold

PL: 21.08.10 Arsenal v Blackpool, Emirates Stadium

invalid_user

Anbefalte innlegg

21.08.2010

Arsenal - Blackpool

FA Premier League

16:00 @ Emirates Stadium

TV2 Premier League 1

anslblckpl.jpg

I andre runde av årets Premier League møter Arsenal nyopprykkede Blackpool. Londonlaget spiller sin første offisielle kamp på hjemmebane denne sesongen, og denne kampen markerer comebacket til gode gamle Highbury Clock, bare i større utgave. Arsenal spilte uavgjort mot Liverpool i åpningskampen sin, mens Blackpool sjokkerte Wigan, og resten av Premier League, og vant 4-0 på JJB Stadium. Nå står en mer utfordrende oppgave for tur når de gjester Emirates Stadium.

-----------------------------------------

Arsenal news

På onsdag kom det frem at Samir Nasri har undergått operasjon i kneet og skal være ute i én måned. Dette er meget dårlige nyheter for et allerede skadeskutt Arsenal-lag, ettersom Nasri har hatt en meget godt pre-season. Alex Song forventes å returnere, mens Cesc Fàbregas starter sannsynligvis på benken. Det er fortsatt uklart hva situasjonen angående Djourou er, men om han er skadefri til lørdagen kommer han til å starte. Nicklas Bendtner og Aaron Ramsey kommer definitivt ikke til å spille, mens Denílson er usikker. Laurent Koscielny er suspendert.

Forventet startoppstilling:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Johan Djourou - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Abou Diaby - Alex Song - Tomas Rosicky

Theo Walcott - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

Man to watch: Tomas Rosicky

Blackpool news

Keith Southern og Louis Almond er skadde for Blackpool, i følge PhysioRoom.com

Forventet startoppstilling:

Matthew Gilks

Alex Baptiste - Craig Cathcart - Ian Evatt - Stephen Crainey

Chris Basham

Gary Taylor-Fletcher - Charlie Adam - David Vaughan - Elliot Grandin

Marlon Harewood

Man to watch: Marlon Harewood

Resultattips:

Arsenal 3-1 Blackpool

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Van Persie? Synes han så ganske frisk ut mot slutten av Liverpool-kampen, imotsetning til Arshavin.

Er Cesc fortsatt syk, eller mangler han fortsatt bare kamptrening? Hvis det siste er tilfellet, burde jo Blackpool hjemme passe perfekt for å finne formen igjen. Tipper det blir stor thrashing av Arsenal, Blackpool lever ikke lenge i skyene.

Lenke til kommentar

Flott at du tar initiativ til å lage kamptråd, iRoman! Kredz.

Men jeg ser ingen grunn til at ikke RvP og Cesc skal starte. Det eneste de mangler er kamptrening. Det kan de selvsagt ikke få fra start når vi møter Liverpool på Anfield, men når Blackpool kommer på besøk burde det vel være duket for sesongdebuter for dem begge.

Urealistisk startellever:

Mark Schwarzer

Bacary Sagna - Emir Spahic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Robin van Persie - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin

Forventet startellever:

Manuel Almunia

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Robin van Persie - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin

Hvis vi ikke får inn en ny keeper håper jeg at Szczesny får sjansen. Han trenger spilletid i sin alder, og det tror jeg at Wenger trygt kan gi ham her uten at det kommer til å gå ut over resultatet. Hvis Almunia står håper jeg det er hans siste kamp i Arsenal-drakten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For all del, dersom Cesc og RvP kun trenger matchtrening må de gjerne starte. Forresten, for å løse Chamakh/RvP-"problemet", kunne vi vurdert en slik formasjon?:

Manuel Almunia

Abou Diaby - Alex Song - Cesc Fàbregas

Robin van Persie - Andrey Arshavin

Marouane Chamakh

Altså gjøre om basisposisjonen til RvP og AA mer sentrale, bak spissen, og at de kan trekke ut på kanten når anledningen byr seg. Van Persie sin spillestil går allerede ut på å ligge dypere, mens Arshavins beste posisjon er bak spissen.

Lenke til kommentar

Skal vi først spille så smalt, hadde jeg likt å se en 4-1-2-1-2-formasjon:

Manuel Almunia

Alex Song

Cesc Fábregas - Abou Diaby

Andrey Arshavin

Robin van Persie - Marouane Chamakh

Mye muskler på topp, og en magiker hengende bak. Det hadde vært et målfarlig lag!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den enkleste hjemmekampen i året er mot WBA. Jeg tror Arsenal vil slite mer mot Blackpool faktisk, selv om gunners på papiret skal sende tangerines hjem med slakt.

Blackpool er et forholdsvis fysisk lag med overraskende stor kontringsstyrke, men ballsikkerheten og evnene til å motstå press vil jeg tro er nokså svake. Poeng er det sjanseløse på, men forhåpentligvis kan de få en positiv opplevelse i form av et hederlig tap.

3-0 til Arsenal.

Lenke til kommentar

Har kan vi fort ryke på en smell dersom man undervurderer Blackpool

Nei. Ingen smell her. Vi kommer til å ha ballen 80% av tiden og kampen vil være avgjort før pause.

Jeg minner om Stoke og Hull i deres første PL sesong. Hvor mange trodde at vi kom til å gå på en smell mot de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...