Gå til innhold

Kjøp av Ekstrem Gaming Rig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 vifter blir mye støy.

For hver ekstra vifte (støykilde) kan du legge på 3db i forhold til støynivået til den første viften. Magma viften har altså 18db og hvis du legger til 10 flere magma vifter havner du på totalt 48db sammenhengende støy. Ouch...

Det er ikke noe problem vis du har på det et headsett eller hører på musikk på :p

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å qoute innlegget over deg.

Det er et stort problem om du ikke har headsett på.

Det spørs vel litt på hvordan du bruker maskinen. Jeg foretrekker uten headsett slik at jeg er tilgjengelig for omverdenen.

Er det virkelig nødvendig med så mange vifter på et helvannavkjølt system? Nå er jeg ikke spesielt godt kjent med vannkjøling, men det høres jo litt i overkant ut :O

Ellers er jo dette oppsettet til å grine av (i misunnelse), men hvis jeg måtte ha så mange vifter for å kjøre vannkjøling (som jeg trodde kunne redusere støynivået?) klarer jeg meg fint uten.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Hørselnervene tåler ca 85 dB i 8 timer eller 88 dB i 4 timer per 24 timer før de blir slitne og risiko for skader oppstår.

Det er ikke bare å ha på masse vifter eller sitte med headset hele dagen hver bidige dag.

Det skal litt til for å nå de nivåene, men det er altså ikke bare å kompansere vha ytterligere støy i form av musikk.

Selv middels lydnivå i headset gir stor belastning på ørene. Jevn bruk i måneder eller år gir hørselskade.

"

* A typical conversation occurs at 60 dB - not loud enough to cause damage.

* A bulldozer that is idling (note that this is idling, not actively bulldozing) is loud enough at 85 dB that it can cause permanent damage after only 1 work day (8 hours).

* When listening to music on earphones at a standard volume level 5, the sound generated reaches a level of 100 dB, loud enough to cause permanent damage after just 15 minutes per day!

* A clap of thunder from a nearby storm (120 dB) or a gunshot (140-190 dB, depending on weapon), can both cause immediate damage.

"

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Tviler det er kun lydnivået på de abollish viftene som er på 18db da.. De andre er på ca 14-15 db, Det kabinettet sies skal være utrolig stille. Og det er som sagt en grunn til at jeg skal kjøre med viftekontroller slik at jeg kan øke det om jeg trenger det for ytelse og om jeg skal bare bruke det casual så kjører jeg på lavt rpm :)

Angående lydkortet har jeg sett litt på

Creative X-FI Titanium Fatal1ty Champion - Link til lydkort

Lenke til kommentar

Og ser folk her sier at mange vifter bråker....først og fremst: FEIL.

Såklart tar man vifter som ikke er så egnet så ja. Jeg har hatt 14stk på vannkjølingen på det meste. Det jeg hørte var gpuene(2x5870):p

Så til de som hyler om at det er for mye og bråkete osv., er fullt mulig og lage et monsteroppsett med vann uten at det bråker.

Ene grunnen er at har man store radiatorer så kan man kjøre viftene på lavere rpm, er man ekstra smart så går man for 140mm radiatorer som er bedre og man trenger lavere rpm og samtidig får bedre kjøling enn 120mm.

Skal lage en film-snutt når jeg er ferdig med mitt, som er en trippel og en quad med push\pull;)

Men som Deterpersonlig sier så kan man foreks. la være med push\pull hvis man planlegger litt. Letteste måten og få ned lyden på uten og ødelegge kjølingen er og kjøpe en størrelse større enn man trenger...dermed kommer man seg unna med veldig lav rpm og dermed ikke en kilde til bråk.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Tror denne videosnutten kan være interessant for trådstarter:

Den der var fryktelig like det som jeg kommer til å bygge. Eneste at jeg kommer til å kjøre for rødt/svart istedet. Angående det med flow i vannskjølingen så skal faktisk mitt gå den samme veien som han illustrer. Reversert.

Takker for videsnutten :) har noe å se fram til å kjøre en 980X @ 4.65ghz osv :D

Har nettopp hentet en del pakker fra Posten.no :)

Ikke lenge før arbeidslogg blir startet

Og her er til trådstarter, test av hvilken vifter som er best :thumbup: :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=170224

Sleeving guide: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202639&highlight=big+fan+test

Bare spør hvis det er noe du vil vite mer om:)

Takker så meget :) Fikk tilsendt en sleeving guide av Murdermod.com over mail og litt andre tips angående cable management osv

Tror jeg skal for engangs skyld ta med meg brukermanualen til RIIIE til jobben så jeg har noe lesestoff :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...