angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Av vanlige ssd'er så er c300 kjappest, men som Nizzen poengterte så må du ha en ny kontroller for og få utnyttet de maks. Men vil tro de blir bra med ich10r kontrollern som er på hk'et selv om du ikke får maks utnyttelse. Den kontrolleren som er på Rampage III Extreme holder faktisk ikke mål med den kontrolleren som er krevd til C300? :O Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Dæven, man blir bra misunnelig når man leser om hva du skal bygge. Brått ble det å rane en bank nesten et alternativ for meg Mye bra å lese her, selv om man bare drømmer litt om å bygge noe nytt igjen. Hehe. Bare starte å spare det istedet:) Iallefall så får du beholdt datamaskinen og slipper å bli fengsla etter ei lita stund. Skal starte å poste bilder av build osv etterhvert. Først og fremst skal jeg starte å single-Sleeve alle kablene til Strømforsyningen og kutte de til rett lengre for å slippe noe kluss bak kabinettet. Alt skal være organisert og alt skal være for å øke maks ut av Luftstrøm og minst mulig dritt skal vises Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Alternativt kjøpe en pci-e raid kontroller, men det blir trangt om plassen når du skal ha 3x480, men med vannblokk så halverer du tykkelsen så da kan det gå. Du må nesten forske litt Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Alternativt kjøpe en pci-e raid kontroller, men det blir trangt om plassen når du skal ha 3x480, men med vannblokk så halverer du tykkelsen så da kan det gå. Du må nesten forske litt hmmmmm... Får nok forske litt ja. Men slike raid kontrollere er vell ikke tykke? så det skal vell ikke mye til for å få plass til en av de mellom de med vannkjøling skal jeg tro. Da jeg ikke skal kjøre med slike metalloverganger mellom kortene med vannkjøling. Skal kjøre en 90graders vinkel med en slange i en halv bue. Ser litt bedre ut Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Falt for disse fargene tidligere. Det ser bare så sinnsykt rått ut Der ser dere også hva jeg mente med mitt forrige svar. Det med den halvbuen som går mellom skjermkortet. 90graders vinkel - Halvbue inn i 90 graders vinkel Endret 20. august 2010 av angelonz Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Helsike dette så rått ut, følger med! Håper du ikke glemmer noen store (og stille) vifter, selv med vann kan det være greit med flere en de medfølgene 3, nå vet ikke jeg noe om kvaliteten på de medfølgende, sikkert greie, men tenker på Noctua. Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Helsike dette så rått ut, følger med! Håper du ikke glemmer noen store (og stille) vifter, selv med vann kan det være greit med flere en de medfølgene 3, nå vet ikke jeg noe om kvaliteten på de medfølgende, sikkert greie, men tenker på Noctua. Skal bytte ut alle viftene i kabinettet med følgende: Enermax Magma - Link til vifte Da disse har blitt anbefalt av www.overclock.co.uk og i tillegg.. De har nøyaktig den fargekombinasjonen som jeg skal ha i kabinettet mitt. Med andre ord "PERFEKT" Disse er også utrolig praktiske. Den formen som er på bladene gjør at den lager mindre lyd, dytter mer luft ved mindre RPM. De har et lyd nivå registrert på rundt 17 dBA. Og det jeg liker mest er at man kan ta av selve bladene ved å bare trykke en liten knapp ved motoren slik at man kan enkelt vaske de Endret 20. august 2010 av angelonz Lenke til kommentar
spracket Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Dette ser bra ut. Er morsomt å følge med når en ny rig skal settes sammen- Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Dette ser bra ut. Er morsomt å følge med når en ny rig skal settes sammen- Det er faktisk utrolig gøy å følge med hva personer setter sammen ja Gjort det mange ganger i Forumet her iallefall. Gleder meg ikke til å single sleeve alle kablene på strømforsyningen da... Så sinnsykt til jobb Skal man ha det gjort ordentlig tar det tid Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Gud jeg elsker folk som gjør det skikkelig! Det med sleeving av kabler er det verste jeg vet Du må for guds skyld lage en arbeidslogg og vise oss progress når ting blir installert Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Gud jeg elsker folk som gjør det skikkelig! Det med sleeving av kabler er det verste jeg vet Du må for guds skyld lage en arbeidslogg og vise oss progress når ting blir installert Det skal jeg Fikk nettopp litt dårlige nyheter. Selgeren jeg snakket med i USA ombestemte seg angående Samsung 305T skjermene. Da det kom til å bli for mye "Papir" arbeid på han sin side når det gjaldt å sende slikt over grenser. I tillegg har ikke komplett.no Corsair Dominator GT 2000mHz rambrikkene på lager før starten av oktober. Spørs om det tar litt lengre tid en hva jeg hadde forventet... Spørs om jeg må sy sammen min tolmodighets boble. Skal iallefall holde alle sammen oppdaterte om hvordan builden blir underveis. Ta bilder og muligens filme noe av moddingen som blir gjennomført på buildet Ett spørsmål til dere. Vet dere hvor man kan få tak i noe modding utstyr i norge? Slikt som sleeving utstyr osv? eller er dette noe jeg må bestille gjennom feks... Performance-pcs.com? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Det ligger noen gode linker i kabinett og modifikasjoner seksjonen ang. sleeving osv. Hva med Mushkin Redline? 1600MHZ CL6. Er veldig godt å klokke med Kanskje også OCZ Blade 2000Mhz CL7-8-7-20? EDIT: Så OCZ ikke var forventet på lager før om 30 dager Endret 20. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Det ligger noen gode linker i kabinett og modifikasjoner seksjonen ang. sleeving osv. Hva med Mushkin Redline? 1600MHZ CL6. Er veldig godt å klokke med Kanskje også OCZ Blade 2000Mhz CL7-8-7-20? EDIT: Så OCZ ikke var forventet på lager før om 30 dager Takk angående det med sleeving osv Har du noen gode reviews angående Mushkin Redline? Skulle det vært vanskelig å fått de over 2000mhz eller? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Skal vi se hva jeg kunne duke opp med http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/18292-mushkin-redline-ascent-3x2gb-pc3-12800-c6-memory-review.html Disse gutta klarte visst å kjøre rammen på helt ekstreme DDR3 - 1964 MHZ CL6-8-6-24 1T I tillegg hadde de en helt stabil overklokk på 2000MHZ CL8-9-8-20 1T Å få de opp i 2000MHZ er altså ikke noe problem, og sikkert mer hvis du villig til å gå opp til CAS 9 eller 2T Originalt leste jeg om de etter ramguru eva2000 anbefalte de som noen av de mest overklokkings vennlige brikkene noensinne, på i4memory.com Anbefaler gjerne å lese litt av det han har skrevet da han har ganske gode reviews av minne moduler, og garantert peiling. Endret 20. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Skal vi se hva jeg kunne duke opp med http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/18292-mushkin-redline-ascent-3x2gb-pc3-12800-c6-memory-review.html Disse gutta klarte visst å kjøre rammen på helt ekstreme DDR3 - 1964 MHZ CL6-8-6-24 1T I tillegg hadde de en helt stabil overklokk på 2000MHZ CL8-9-8-20 1T Å få de opp i 2000MHZ er altså ikke noe problem, og sikkert mer hvis du villig til å gå opp til CAS 9 eller 2T Originalt leste jeg om de etter ramguru eva2000 anbefalte de som noen av de mest overklokkings vennlige brikkene noensinne, på i4memory.com Anbefaler gjerne å lese litt av det han har skrevet da han har ganske gode reviews av minne moduler, og garantert peiling. Får ta å lese litt mer angående det når jeg kommer hjem fra jobb Kan ikke lese så alt for mye da jeg snakker med kunder konstant Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Da ligger Kabinett og hovedkort på Postkontoret Strømforsyning på vei, bestilte meg Rød og Svart sleeving. Nå blir det litt planlegging av hvordan alt skal i systemet. Fram med linjal og starte å tegne organisering osv. Bilder kommer så snart jeg mottar sleevingen og strømforsyningen da jeg starter med det i utgangspunktet Noen som har litt andre nyttige ting jeg burde stappe inn i maskina enn det jeg har nevnt hittils? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Less is more når det kommer til å lage en bra build! Vil tro det blir fullt hos deg anyway... Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Less is more når det kommer til å lage en bra build! Vil tro det blir fullt hos deg anyway... Forstod nesten ikke hva du mente med at det kommer til å bli fullt hos meg?... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Noen som har litt andre nyttige ting jeg burde stappe inn i maskina enn det jeg har nevnt hittils? Tenkte da at du mente alt fra minnekortlesere til juletrelys. Blir fort mye kabler om man skal stappe inn alt mulig rart. Siden du skal ha 3x480 plus raidkontroller så blir jo det fullt nok inni der. Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Noen som har litt andre nyttige ting jeg burde stappe inn i maskina enn det jeg har nevnt hittils? Tenkte da at du mente alt fra minnekortlesere til juletrelys. Blir fort mye kabler om man skal stappe inn alt mulig rart. Siden du skal ha 3x480 plus raidkontroller så blir jo det fullt nok inni der. Haha Mente mer som tips til tilbehør. Skjermer osv da jeg ikke fikk tak i de samsung 305T skjermene Bestilte meg Logitech Z-5500 isted, Trenger litt skikkelig lyd også Endret 21. august 2010 av angelonz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå