BadCat Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 I tillegg til at man må ha noe sinnsykt med PSU. Man passerer 1000W allerede med 3 kort. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) 1200W AX holder fint til 3 vil jeg tro, spørs vel litt på hvor høy klokk and antall andre ting som skal med. Eventuelt så vil jo Thermaltake Toughpower 1500W klare jobben lett hehe. Den klarte fint 4 480 GTX Endret 19. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Liker denne tråden følge med videre. Alltid gøy med skikkelige bygg og masse fet HW. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Iallefall CPU'n er bare tull da du kan kjøpe en billigere, feks. 930, og klokke opp.. Btw: Du må være rik. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det som er tull må vær å kjøpe noe annet enn 980x til et så high-end oppsett. Mne tror jeg ville byttet hk til r3e slik at du får sata6 og blåse på med et par c300 ssd'er Tror ikke det vil utgjøre allverden, men kick ass oppsett! De integrerte sata 6gbit kontrollerene er så dårlige at det gjør det ikkje verdt å ha det i forhold til ICH10r. Iallefall om man skal ha ssd i raid. Da må det en skikkelig sata 6gbit/sas2 kontroller til Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Utrolig Takknemmelig for alle innvendninger. Har iallefall bestilt meg kabinett. RIIIE da mange av dere anbefalte dette Holder på å snakker med en i USA hvor jeg skal muligens få kjøpe 2 Samsung 305T skjermer for litt under 15 000. Uåpnet Litt sjansespill... men man lever kun en gang, sier bare Hopp i det jeg Denne tråden har utviklet seg utrolig godt. Ser at mange har forskjellige meninger og at mange vil litt andre ting enn hva de andre vil Diskusjoner ender alltids godt derfor jeg starter slike tråder slik at jeg kan få meninger fra flere synnspunkt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 @Nizzen Hva slags kontroller tenker du på ? Med lav latency vil den sikkert være svindyr. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Det som er tull må vær å kjøpe noe annet enn 980x til et så high-end oppsett. Kommer ann på bruken vel. Uansett, en som bygger high-end pc burde ha nokk kunnskap til å klokke opp en CPU. Spesielt om han investerer i vannkjøling. Jeg ser INGEN grunn til å kjøpe en 980X når det finnes for eks i7 930 som fint kan klokkes over 4 Ghz, og da har man en CPU som er raskere enn 980X.. Hvis man vil kaste bort penger så, vær så god. Spesielt hvis PCen skal brukes til spilling, hadde jeg droppet 980X og heller kjøpt en til av 480GTX. Endret 19. august 2010 av MadRos Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Halvparten av morroa er jo å modde selv og vannkjøle hele pcen. +1 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Iallefall CPU'n er bare tull da du kan kjøpe en billigere, feks. 930, og klokke opp.. Btw: Du må være rik. Er ikke rik, har jobbet og spart de siste 7 månedene. Bare ventet og håpet på nye komponenter men nå sprakk tolmodighets bobla mi. Klarer ikke å sitte å vente på nyere komponenter. Grunnen til at jeg går for 980x er hovedsaklig pga 6 kjerner. Les dette om du skal bruke PCen til spilling, Link Det er ingen vits med 6 kjerner, når man skal bygge en gaming PC. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det som er tull må vær å kjøpe noe annet enn 980x til et så high-end oppsett. Kommer ann på bruken vel. Uansett, en som bygger high-end pc burde ha nokk kunnskap til å klokke opp en CPU. Spesielt om han investerer i vannkjøling. Jeg ser INGEN grunn til å kjøpe en 980X når det finnes for eks i7 930 som fint kan klokkes over 4 Ghz, og da har man en CPU som er raskere enn 980X.. Hvis man vil kaste bort penger så, vær så god. Spesielt hvis PCen skal brukes til spilling, hadde jeg droppet 980X og heller kjøpt en til av 480GTX. 980X er pure <3 930 er.. for de litt yngre eller de som ikke krever så mye av maskinen sin. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det som er tull må vær å kjøpe noe annet enn 980x til et så high-end oppsett. Kommer ann på bruken vel. Uansett, en som bygger high-end pc burde ha nokk kunnskap til å klokke opp en CPU. Spesielt om han investerer i vannkjøling. Jeg ser INGEN grunn til å kjøpe en 980X når det finnes for eks i7 930 som fint kan klokkes over 4 Ghz, og da har man en CPU som er raskere enn 980X.. Hvis man vil kaste bort penger så, vær så god. Spesielt hvis PCen skal brukes til spilling, hadde jeg droppet 980X og heller kjøpt en til av 480GTX. 980X er pure <3 930 er.. for de litt yngre eller de som ikke krever så mye av maskinen sin. Ikke alle som ser vitsen i å spille 15 spill på en gang. Krever bare at min PC kjører ett spill av gangen, med greie settings (skal kjøpe noe deler snart 5870 og en i5). Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Men jeg skal ikke nekte for at 980X er et monster og at det hadde vært veldig morsomt å leke med den osv, så om man har virkelig lyst på den og ikke tenker på penger, kjør på. Endret 19. august 2010 av MadRos Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det som er tull må vær å kjøpe noe annet enn 980x til et så high-end oppsett. Kommer ann på bruken vel. Uansett, en som bygger high-end pc burde ha nokk kunnskap til å klokke opp en CPU. Spesielt om han investerer i vannkjøling. Jeg ser INGEN grunn til å kjøpe en 980X når det finnes for eks i7 930 som fint kan klokkes over 4 Ghz, og da har man en CPU som er raskere enn 980X.. Hvis man vil kaste bort penger så, vær så god. Spesielt hvis PCen skal brukes til spilling, hadde jeg droppet 980X og heller kjøpt en til av 480GTX. Kan jo nevne at den ikke er veldig vansklig å få stabil på 4.5Ghz med vann! Ser du tegninga da? Kjøper ikke en pc med 3x480GTX for og parre den med en 930! Det gjør man bare ikke... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) MadRos: Jeg er spent på hvordan du får 930 raskere enn 980x. 930 mangler 2 kjerner og vi snakker om 50% bare der. 930 mangler transistorer på 32nm og krympede transistorer er raskere. 930 har ikke samme overklokkingspotensiale og i tillegg mer varmeutvikling. 930 kan kun klokkes vha baseclock da høy multiplikator er utilgjengelig. Potensielt må du bruke like mye penger som det drøye 5k mellomlegg til å finne et hovedkort som tar deg så lagt du ønsker og da kan du liksågodt kjøpe 980x først som sist. 930 har mindre L3 cache og det utgjør forskjell da en enkelt kjerne kan få tilgang til hele cachen. Jeg hadde 920 ekvivalenten W3520 et halvt år før jeg byttet til 980x. Du må gjerne tro at det er likeverdige prosessorer, men sannheten er at det er som natt og dag. For de som utnytter 6 kjerner, er 980x priceless. Spørsmålet er om man greier å utnytte prosessoren, ikke om man har 7-8k til investeringen. 7-8k er en mindre sum i 2010, men dersom man kjøper 980x uten potensiale om å utnytte den så er det idioti. Endret 20. august 2010 av BadCat Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 MadRos: Jeg er spent på hvordan du får 930 raskere enn 980x. 930 mangler 2 kjerner og vi snakker om 50% bare der. 930 mangler transistorer på 32nm og krympede transistorer er raskere. 930 har ikke samme overklokkingspotensiale og i tillegg mer varmeutvikling. 930 kan kun klokkes vha baseclock da høy multiplikator er utilgjengelig. Potensielt må du bruke like mye penger som det drøye 5k mellomlegg til å finne et hovedkort som tar deg så lagt du ønsker og da kan du liksågodt kjøpe 980x først som sist. 930 har mindre L3 cache og det utgjør forskjell da en enkelt kjerne kan få tilgang til hele cachen. Jeg hadde 920 ekvivalenten W3520 et halvt år før jeg byttet til 980x. Du må gjerne tro at det er likeverdige prosessorer, men sannheten er at det er som natt og dag. For de som utnytter 6 kjerner, er 980x priceless. Spørsmålet er om man greier å utnytte prosessoren, ikke om man har 7-8k til investeringen. 7-8k er en mindre sum i 2010, men dersom man kjøper 980x uten potensiale om å utnytte den så er det idioti. Her ser vi noen som har et godt innblikk på hva som er innmaten i en prosessor. Mye av det jeg kommer til å bruke min datamaskin til.. Hadde nok en 930 klart lekent å kjøre. Men da jeg skal ha muligheten til å få utnyttet 3x480GTX kort etter overklokking. Og muligens vil et fjerde skjermkort komme i fremtiden også. Det vet jeg ikke. Det siste skjermkortet vil bli utrolig dårlig Ytelse i forskjell til Kostnad. Men for å kunne få kjørt RAM brikker på muligens 2133mHz, klokke shaders og GDDR5 på skjermkortet o.l. vil det kreve en del av Prosessoren også. Og hvorfor ikke investere et par ekstra lapper for å ha en Datamaskin som vil vare muligens med den nye spill teknologien som kommer framover i tiden? Lenke til kommentar
angelonz Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Her kommer et nytt spørsmål til dere Hvilke SSD Disker er definitivt de kjappeste å kjøre i RAID0? Siden jeg har kjøpt RIIIE allerede så har jeg tilgang til 2 6Gbits Sata tilkoblinger også Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Av vanlige ssd'er så er c300 kjappest, men som Nizzen poengterte så må du ha en ny kontroller for og få utnyttet de maks. Men vil tro de blir bra med ich10r kontrollern som er på hk'et selv om du ikke får maks utnyttelse. Lenke til kommentar
BajBaj Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Dæven, man blir bra misunnelig når man leser om hva du skal bygge. Brått ble det å rane en bank nesten et alternativ for meg Mye bra å lese her, selv om man bare drømmer litt om å bygge noe nytt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå