Gå til innhold

Kjøp av Ekstrem Gaming Rig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sli-brua kan man gjøre fin ganske enkelt så det er ikke noe og tenke på :thumbup:

Hva slags lydkort hadde du igjen Badcat?

Det skal gå greit, men jeg spør så kan jeg sjekke det opp:)

60k ja TS, denne setninga kommer rett fra nerde-hjertet mitt:

Jeg gleder meg som en unge til og se dette bli ferdig :dribble:

( jeg vet om et par stykker som er dønn enige med meg i dette ihvertfall )

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sli-brua kan man gjøre fin ganske enkelt så det er ikke noe og tenke på :thumbup:

Hva slags lydkort hadde du igjen Badcat?

Det skal gå greit, men jeg spør så kan jeg sjekke det opp:)

60k ja TS, denne setninga kommer rett fra nerde-hjertet mitt:

Jeg gleder meg som en unge til og se dette bli ferdig :dribble:

( jeg vet om et par stykker som er dønn enige med meg i dette ihvertfall )

Haha :) Synd jeg ikke kan bare FIKSE DET NÅ!.... så sinnsykt som jeg hater å vente :p

Lenke til kommentar

Takk, det er en sånn bro jeg trenger. Tror vinduet ikke går over broen så det gjør ikke noe om den er "stygg". Eventuelt kan den lakkes eller dekkes med klistremerke.

Jeg blir ikke å bruke det jeg har nå for det er kun til musikkproduksjon. Funker veldig dårlig i spill.

Tenkte jeg skulle kjøpe et kort med OpenAl og som samtidig støtter ASIO2 low latency om det så blir noe kompromiss på lydkvaliteten.

Evt må jeg kjøpe eksternt lydkort til musikkproduksjon for det er vanskelig lydkort som er bra i både spill og musikkproduksjon.

Skal se om jeg finner lenke til et passende kort.

Mangler vankjøling, 1 skjermkort og 800D så har jeg et bra oppsett.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Takk, det er en sånn bro jeg trenger. Tror vinduet ikke går over broen så det gjør ikke noe om den er "stygg". Eventuelt kan den lakkes eller dekkes med klistremerke.

Jeg blir ikke å bruke det jeg har nå for det er kun til musikkproduksjon. Funker veldig dårlig i spill.

Tenkte jeg skulle kjøpe et kort med OpenAl og som samtidig støtter ASIO2 low latency om det så blir noe kompromiss på lydkvaliteten.

Evt må jeg kjøpe eksternt lydkort til musikkproduksjon for det er vanskelig lydkort som er bra i både spill og musikkproduksjon.

Skal se om jeg finner lenke til et passende kort.

Oj sann... der ble det mye greskt for meg :p Har ikke lest meg opp ang lydkort enda så :p

Lenke til kommentar

Badcat: Asus sitt Xonar D2X er jo meget godt til musikk og film, mange sier det er meget bra til spill også( og du har de som mener bare Creative som duger til spilling). Jeg må få klasket inn mitt sitt så jeg får testet selv om det er så bra som noen sier. Har et Fatality Creative X-fi 64mb men det er pci...jeg må bruke pci-e:(

Uansett, du kan jo sjekke det ut. Bra er det ihvertfall:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343991

Lenke til kommentar

Fant en fleksibel bro som skal vegnet for 3 slots. med kun 2 plugger. Den ser ikke direkte pen ut.... men den gjør hensikten:

MB-SLIB.jpg

http://www.eclipsecomputers.com/product.aspx?code=MB-SLIB&af=50

Den jeg bruker, fikk jeg med mitt Rampage III Extreme hovedkort, har ikke du også en slik?

Tror det er samme som jeg har

Tror den kan strekkes over 2 slots faktisk.

Bilde:

post-62564-1284042443,4195_thumb.jpg

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Takk for tips om SLI-bro. Finner forhåpentligvis en som passer.

Amanita Muscaria:

Trenger kort for PCI. Fant noe fra Creative, men det hadde virkelig simple utganger.

Det stod ikke noe om det kortet du linket til støtter ASIO2 og det er vel også for PCI-E.

Takk for innsatsen iallefall. Må nok smøre meg med tålmodighet og sjekke grundig om jeg skal finne noe som duger.

Spørs om det blir eneste utvei med spillkort i PC og eksternt lydkort for musikkproduksjonen.

Jeg er ikke så kresen på lyden i spill, men i flere FPS-spill må man ha OpenAl kompatibelt lydkort for å kunne høre hvor motstanderen befinner seg.

Lenke til kommentar

Asus sine kort gjør det igjennom software, mange skryter av det. Og da har noen av de gått fra Creative sine toppkort og over til Asus..ofte pga. drivere. Så har du andre som tviholder på Creative, en kompis hjalp meg med dette kortet siden jeg har hatt en god del utlegg nå på prosjektet og jeg har bare pci-lydkort.

Evga 4-way har jo bare pci-e, at de ikke kan forstå at et pci-spor er lurt.

Dette har jeg til pci:

http://alatest.no/anmeldelser/lydkort/creative-sound-blaster-x-fi-fatal1ty-fps/po3-15264874,93/

Det var the top dog da jeg kjøpte det og prisen vil jeg ikke si engang :!: Men hvis det er noe slikt du ser etter så kan vi jo fortsette dette i vår pm-samtale ;)

Og det støtter vel OpenAl igjennom X-fi brikken( hardware-støttet og blir pga. det du sier omtalt som det et lyd gamer-kort bør ha )....slik jeg har forstått det og Asus emulerer det med software.

Hadde asus bare satt på x-fi så hadde de faktisk vært overlegne med topp-serien sin. Slik jeg har forstått det på de som skriver tester.

Pluss X-Fi har EAX Advanced HD.

skal fikse link kompis:)

Lenke til kommentar

Lenken din virker ikke.

Her fant jeg endelig den:

http://www.amazon.com/Creative-Blaster-Platinum-FATAL1TY-Champion/dp/B000QYBICE

Det kortet elsker jeg og hadde faktisk aldri et problem med det :love:

Og angånde sli-bro, hvis du trenger det så si ifra Slemkatt, så skal jeg sjekke "lageret" så du slipper og kjøpe en.

Jeg mener jeg har hatt flere og regner med de er her fremdeles siden jeg aldri har brukt de utenom litt benching av 7800,8800 osv.

OG er faktisk veldig sikker på at jeg skal ha en slik lang en, for jeg husket jeg letet etter 10cm bruene jeg hadde og da fant jeg sli-bro først....noe som forbarmet meg:P

Lenke til kommentar

Hva er hensikten med å gå fullt ut for diskfronten? Man får jo kun kjappere boot times, muligens litt høyere fps pga at content loades "instant". ved å investere litt mere i gpu/cpu osv vil man ha en høyere gain i overall performance.

Synes det at å ha 2xc300 enten 256gb eller 128gb SSD disker i RAID0 vil troligens loade ting mer enn kjappt nok for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...