Gå til innhold

Kjøp av Ekstrem Gaming Rig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror de fleste kommer langt nok med 2. 3 er mest for skrytefaktor og benchmark enn at det har praktisk verdi.

Finnes det SLI-bro som tillater mellomrom mellom kortene?

Det er jo fullt mulig å bruke en 3-way sli bro. Bare at du ikke har et kort tilkoblet på tilkoblingen i midten. Det de fleste jeg har sett gjør slik at de slipper å kjøpe seg ekstra bro

Lenke til kommentar

Helsike dette så rått ut, følger med!;)

Håper du ikke glemmer noen store (og stille) vifter, selv med vann kan det være greit med flere en de medfølgene 3, nå vet ikke jeg noe om kvaliteten på de medfølgende, sikkert greie,

men tenker på Noctua.

Skal bytte ut alle viftene i kabinettet med følgende:

ucma802.jpg

Enermax Magma - Link til vifte

Da disse har blitt anbefalt av www.overclock.co.uk og i tillegg.. De har nøyaktig den fargekombinasjonen som jeg skal ha i kabinettet mitt. Med andre ord "PERFEKT" :)

Disse er også utrolig praktiske. Den formen som er på bladene gjør at den lager mindre lyd, dytter mer luft ved mindre RPM. De har et lyd nivå registrert på rundt 17 dBA. Og det jeg liker mest er at man kan ta av selve bladene ved å bare trykke en liten knapp ved motoren slik at man kan enkelt vaske de :)

Jeg ville gått for:

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har startet å sett på nye pc komponenter for mitt nye system. Kunne tenkt meg litt innvendinger fra andre personer med litt erfaring innen dette området. Det jeg har satt opp hittils er iallefall følgende:

Komponenter:

ASUS Rampage III Extreme - Link til hovedkort - BESTILT

Prossessor: Intel Core i7 980 Extreme - Link til Prosessor

Minnebrikker: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB - Link til Minnebrikkene - BESTILT

Skjermkort: 2x MSI GeForce 480GTX 1536mb CUDA PhysX - Link til Skjermkort

SSD: Raid0 2x Crucial RealSSD C300 1,8" 64gb - Link til SSD

HDD: 2x Western Digital Caviar Black 2TB - Link til harddisk

Strømforsyning: Corsair AX 1200W - Link til strømforsyning - BESTILT

Kabinett: Corsair Obsidian 800D - Link til Kabinett - BESTILT

Blu-Ray Drive: Plextor Blu-Ray Writer 12x - Link til blu-ray Drive

Jeg skal kjøre Vannkjøling på systemet da dette skal overklokkes til nokså høye frekvenser. Fant ut at med vannkjøling så er man iallefall på den sikre siden når det gjelder kjøling av komponentene. Kommer til å kjøre med 1 Vann Kjøling Loop på CPU og NB/SB (North Bridge/South Bridge) Og en loop kun til skjermkortene. Det blir 2 Radiatorer. En på 120mm og en på 360mm.

Vannkjøling - 2 loops

CPU WaterBlock:

EK Supreme High Flow Blood Red - Link til Waterblock

GPU Waterblock:

2x EK GTX 480 Waterblock Nikkel/Acetal - Link til GPU Waterblock

GPU Tilbehør:

2x EK GTX 480 Backplate Black - Link til backplate

NB/SB Chipset Waterblock:

Usikkert. Snakker med Eddy (EK WATERBLOCKS) om å få en spesial produsert block med samme theme som det er på Classified chipset blocken.

Radiator 360mm:

EK CoolStream 360mm radiator - Link til 360mm Radiator

Radiator 240mm:

EK CoolStream 240mm radiator - Link til 240mm Radiator

Pumpe 1 (for Cpu/mbb loop) :

über 655 Full Modda D5 12v Pumpe - Link til pumpe

Pumpe 2 (for gpu loop) :

über 655 Full Modda D5 12v Pumpe - Link til pumpe

Resorvair 1 (for cpu/mbb loop):

FrozenQ Liquid Fusion 250ml Resorvair - Link til Resorvair

Resorvair 2 (for gpu loop):

FrozenQ Liquid Fusion 250ml Resorvair - Link til Resorvair

Kjølevæske:

PrimoChill Ice Non-Conductive Liquid - Link til kjølevæske

Slanger:

PrimoFlex Pro LRT Clear Tubing - Link til slanger

For å få plass til 240mm rad må jeg skjære bort HDD Rack nederst i Kabinettet og ordne en ny 120mm fan plass i bunnen. 1 Pumpe vil bli stående nede i bunnen mens pumpe nr 2 vil fremdeles bli stående i selve hovedkammeret. begge resorvairene blir hengende back Blu-Ray Drive og DVDRW Driven.

Som dere muligens har funnet ut allerede har jeg valgt ett Black / Blood Red Tema.

Tilbehør:

Tastatur: Logitech G19 - Link til Logitech G19 - BESTILT

Gameboard: Logitech G13 Gameboard - Link til G13

Mus: Razer Mamba - Link til Mamba

Høytallere: Logitech Z-5500 - Link til Z5500 - BESTILT

Om noen ute der har noen forbedringer til setupen eller noen som helst innvendninger. er jeg helt åpen for alle forslag.

Tusen takk for alle svar på forhånd. Vil svare alle innlegg så kjappt som mulig

Extreme og extreme fru blom,om en rap og en fis og et par måneder er jo alt det der avlegs..og dessuten om tu har 4stk480 så får du så lite fps av det 4kortet pga at prosessoren ikkje er EXTREME nok.

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk hadde lest hele tråden, hadde du vært litt mer oppdatert. TS skal ikke gå for 4-SLi. Og dette er et av de mest ekstreme riggene man kan bygge nå for tiden. Så jo, det er en Extreme Gamer Pc :) Kun selve pcen i deler, uten all kjølingen, koster over 30.000... Det er ekstremt nok for meg i hvertfall!

Så si meg, hva ville du byttet ut/lagt til for at denne riggen skulle blitt ekstrem i dine øyne?

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Om noen ute der har noen forbedringer til setupen eller noen som helst innvendninger. er jeg helt åpen for alle forslag.

Tusen takk for alle svar på forhånd. Vil svare alle innlegg så kjappt som mulig

Jeg ville satset på noe som gav en god opplevelse og innlevelse, for eksempel hjemmekino eller surround-gaming over 3 skjermer dersom du ikke har dette fra før. Går du for sistnevnte har du noe å bruke maskinkraften på også utenom et trinn eller to mer antialiasing :)

Av velmenende råd så tror jeg du kan spare mange tusen uten å ofre spillytelse ved å bytte ut prosessor, hovedkort og ram med noe annet som heller ikke vil være flaskehals for skjermkortene (slik at du ikke ofrer ytelse).

Men cpuen er ganske digg også, jeg kan egentlig ikke overklokke men økte bare multiplieren i bios til 30 og vips - overklokket til 4ghz på stock kjøling uten å endre på volt eller noenting foruten deaktivering av strømsparingsfunksjoner :)

Ville også ha skiftet fokus fra å gå for en pc som så ekstremt kul ut og mer over til en pc som var ekstremt kul å bruke. Første skritt mot det ville være å kjøpe et kabinett uten vindu :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Hvis du faktisk hadde lest hele tråden, hadde du vært litt mer oppdatert. TS skal ikke gå for 4-SLi. Og dette er et av de mest ekstreme riggene man kan bygge nå for tiden. Så jo, det er en Extreme Gamer Pc :) Kun selve pcen i deler, uten all kjølingen, koster over 30.000... Det er ekstremt nok for meg i hvertfall!

Så si meg, hva ville du byttet ut/lagt til for at denne riggen skulle blitt ekstrem i dine øyne?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593087

2stk Intel Xeon x5680. :yes:

Lenke til kommentar

Gir ingenting til en gamingpc ;)

980X er ikke "dumt" valg hvis man har råd, den kommer for det første til og holde en god stund. Samt neste år så kommer det spill som utnytter flere kjerner, forhåpentligvis betraktlig bedre enn forsøkene hittil( Bc2 som tar 100% load på alle kjernene på 980en...mens den loader map :!: )

Samt at den cpuen har du til neste oppgradering, for når det gjelder cpu så er de som er ute nå mer enn bra nok for lang tid fremover.

Eneste jeg kanskje hadde ventet med er og legge masse penger i gpuene siden det kommer nye high-end kort fra Ati.

Og da regner jeg med et svar fra Nvidia også;)

Selv om 480 er gode kort, men ville bare være sikker på at du viste det :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg ville byttet ut en hel del i grunnen. Med ekstrem pc tenker ikke jeg på et stilig design alà gatebil med matchende kjøleribber men noe som gir en opplevelse å bruke. Hjemmekino, stor tv, eyefinity, NVIDIA surround eller brukbar lydanlegg er bare noen av tingene jeg ville prioritert over en pc som så "kul" ut, det drar jo ikke damer på byen :)

Hadde for eksempel vært utrolig stilig om trådstarter gikk for 3 projektorer og laget til et spillrom med 3 vegger som skjerm.

En tilnærmet like rask spillpc vil koste brøkdelen og istedenfor å pynte pcen kunne en ha kjøpt mye fete greier :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville byttet ut en hel del i grunnen. Med ekstrem pc tenker ikke jeg på et stilig design alà gatebil med matchende kjøleribber men noe som gir en opplevelse å bruke. Hjemmekino, stor tv, eyefinity, NVIDIA surround eller brukbar lydanlegg er bare noen av tingene jeg ville prioritert over en pc som så "kul" ut, det drar jo ikke damer på byen :)

Hadde for eksempel vært utrolig stilig om trådstarter gikk for 3 projektorer og laget til et spillrom med 3 vegger som skjerm.

En tilnærmet like rask spillpc vil koste brøkdelen og istedenfor å pynte pcen kunne en ha kjøpt mye fete greier :)

Forståelig hva du tenker på. Du har bare litt andre perspektiv på saken enn hva jeg har. Og angående et slikt spill rom som du snakekr om med 3 projektører osv osv osv... Det ville ikke kostet en brøkdel av hva datamaskinen vil koste. Det vil koste bortimot det samme. Man må ha lerrett for å få en bra bildekvalitet på veggen. Man trenger et bra lydanlegg som klarer å levere suround lyd til rommet uten at man skal "Miste" noe av opplevelsen under spilling. Dermed måtte man hadd en forsterker også.

Det ville fort bli like dyrt som den datamaskinen jeg skal bygge nå. Og ja, jeg skal benytte nvidia Suround med 3 skjermer. Derimot hvilke skjermer jeg skal bruke enda har jeg ikke bestemt meg for. Ville gå for 3x30" Dell 3008wfp skjermer... men det blir så sinnsykt dyrt at da hadde jeg nok ikke klart å skaffet de pc delene jeg vil selv.

Endret av angelonz
Lenke til kommentar

Det er jo fullt mulig å bruke en 3-way sli bro. Bare at du ikke har et kort tilkoblet på tilkoblingen i midten. Det de fleste jeg har sett gjør slik at de slipper å kjøpe seg ekstra bro

Vil ikke det komme i veien for lydkortet jeg skal ha i midten?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Vil ikke det komme i veien for lydkortet jeg skal ha i midten?

Lydkortet er ikke like bredt som et skjermkort så det skulle ikke være noe problem. Du kan jo alltids skaffe en annen SLI bro som har et åpent mellomrom. synes å husk at EVGA 3-way Hk skal følge med en slik bro så vidt jeg vet. Så da burde det vell være mulig å skaffe det.

Skal se om jeg finner noe

Lenke til kommentar

Den øverste plassen er ikke i bruk.

Skjermkortet tar 3 plasser.

Lydkortet tar 1 plass.

Så tar det neste skjermkortet 2 plasser og 1 cm nedenfor hovedkortet.

Er litt usikker på om det faktisk blir plass, men det frister med SLI. Med øyemål ser det ut som det går akkurat klar av lydkortet i toppen og PSU i bunnen. Hvis ikke blir jeg nødt å bytte til Corsair 800D.

Når det gjelder skjermer så er det feteste Curved Display 2880x900, mrn det koster 40k.

Jeg sikter meg inn mot 3x 26" 1920x1200 til totalt 7500,-

3800wfp var på tilbud til 10500 men nå er de steget med 4000 igjen. Det blir mye penger for 3 skjermer. Da hadde jeg heller gått for Curved Display siden oppdateringshastigheten er 100 ganger raskere enn LCD.

Extreme og extreme fru blom,om en rap og en fis og et par måneder er jo alt det der avlegs..og dessuten om tu har 4stk480 så får du så lite fps av det 4kortet pga at prosessoren ikkje er EXTREME nok.

For det første så har du kommentert uten å lese tråden.

Oppsettet vil være bra i flere år og skjermkortene vil lett kunne byttes til 2x 28nm-kort uten at prosessoren og det øvrige blir noen flaskehals. 980x blir å holde i flere år med mindre man skal ha 3 og 4x SLI, men hvor hører det egentlig hjemme å lage et oppsett som drar 1400W til daglig drift. Det er bedre å kjøre 2x SLI og bytte kortene oftere enn å sitte med 4 kort.

Du kunne nok tenkt deg et slik oppsett selv.

Pycnopodia:

Maks multi på 980x er 25. Turbo kan settes høyere, men det fungerer ikke smertefritt på alle hovedkort å få jevnt 4 GHz om du setter turbo på 30x og BCKL 133.3

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...