Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Heisann, jeg har fått et problem. Jeg skulle nylig logge inn på min side, da jeg fikk om denne meldingen: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/1/s/minside/www/brukersystem/logginn.php on line 67 Jeg har denne koden, jeg tror det er den meste av koden dere trenger. Jeg beskytter private filer med ***, sann som linker, de er det ikke noe galt med. if(isset($_POST['login'],$_POST['pass'])) { $login = mysql_real_escape_STRING($_POST['login']); $pass = mysql_real_escape_STRING($_POST['pass']); $dbres = mysql_query("SELECT `login`,`activated` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_POST['login']}' AND `pass`=MD5('{$_POST['pass']}')"); if(($data = mysql_fetch_object($dbres)) && $data->activated == 1) { $validate = md5(rand(0,1000)); setcookie("login",$data->login,time()+60*60*24,"/",".***"); setcookie("validate",$validate,time()+60*60*24,"/",".***"); mysql_query("REPLACE INTO `[online]`(`time`,`login`,`IP`,`validate`) values(NOW(),'{$_SERVER ['REMOTE_ADDR']}','{$data->login}','$validate')"); $_SESSION['login'] = $data->login; $_SESSION['IP'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $dbres = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP (`signup`) AS `signup` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'"); $_SESSION['data'] = mysql_fetch_object($dbres); } } else if($_GET['x'] == "logout") { mysql_query("DELETE FROM `[online]` WHERE `login`='{$_COOKIE['login']}' AND `validate`='{$_COOKIE['validate']}' AND `IP`='{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}'"); setcookie("login",'',time()-24*60*60,"/",".***"); setcookie("validate",'',time()-24*60*60,"/",".***"); unset($_SESSION['login']); unset($_SESSION['IP']); unset($_SESSION['data']); } Noen som er flinke med PHP som kan hjelpe meg? Jeg fikk det ikke til selv.. :S Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Ok. Det er en av de linjene nedenfor: [users]` WHERE `login`='{$data->login}'"); $data = mysql_fetch_object($dbres); $newpass = rand(100000,999999); mysql_query("UPDATE `[users]` SET `pass`=MD5('$newpass') WHERE `login`='{$data->login}'"); mysql_query("DELETE FROM `[temp]` WHERE `id`='{$_GET['id']}'"); Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg tror at det var denne som var 67: mail($data->email,"Minside - Glemt passord!","Du har fått denne eposten fordi du har bedt om å tilbakestille ditt passord, mener du dette er feil kontakt epost [email protected] med emne "Feilsendt". Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du må escape characters og avslutte funksjonen: mail($data->email,"Minside - Glemt passord!","Du har fått denne eposten fordi du har bedt om å tilbakestille ditt passord, mener du dette er feil kontakt epost [email protected] med emne \"Feilsendt\"."); Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg tror at det var denne som var 67: mail($data->email,"Minside - Glemt passord!","Du har fått denne eposten fordi du har bedt om å tilbakestille ditt passord, mener du dette er feil kontakt epost [email protected] med emne "Feilsendt". Er dette seriøst minside.no kode? Synes det er rart hvis de klarer å gjøre en sånn feil. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 lol, tror det bare er han som byttet ut sin egen webside med minside.no Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Tusen takk! Men jeg fikk enda en feil på linje 69, altså denne: 24*60*60,"/",".jgdonleach.nl/"); Hva er feil der? EDIT: Riktig, jeg bare tok minside som et eksempel. Endret 18. august 2010 av Webhjelp Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 if(isset($_POST['login'],$_POST['pass'])) { $login = mysql_real_escape_string ($_POST['login']); $pass = mysql_real_escape_string ($_POST['pass']); $dbres = mysql_query("SELECT `login`,`activated` FROM ` [users]` WHERE `login`='{$_POST['login']}' AND `pass`=MD5('{$_POST['pass']}')"); if(($data = mysql_fetch_object($dbres)) && $data->activated == 1) { $validate = md5(rand(0,1000)); setcookie("login",$data->login,time() +60*60*24,"/",".jgdonleach.nl/"); setcookie("validate",$validate,time() +60*60*24,"/",".jgdonleach.nl/"); mysql_query("REPLACE INTO `[online]` (`time`,`login`,`IP`,`validate`) values(NOW (),'{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}','{$data- >login}','$validate')"); $_SESSION['login'] = $data- >login; $_SESSION['IP'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $dbres = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP (`signup`) AS `signup` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'"); $_SESSION['data'] = mysql_fetch_object($dbres); } } else if($_GET['x'] == "logout") { mysql_query("DELETE FROM `[online]` WHERE `login`='{$_COOKIE['login']}' AND `validate`='{$_COOKIE['validate']}' AND `IP`='{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}'"); setcookie("login",'',time()- 24*60*60,"/",".jgdonleach.nl/"); setcookie("validate",'',time()- 24*60*60,"/",".jgdonleach.nl/"); unset($_SESSION['login']); unset($_SESSION['IP']); unset($_SESSION['data']); } Det som er med tykk skrift, er det som er linje 69. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ville droppet de linjeskifta. Prøv denne: http://pastebin.com/zWJtypd3 Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Du får se feilene selv: Jeg fikk opp feilmeldingen: Parse error: syntax error, unexpected '-', expecting '}' in /home/1/s/minside/www/forsiden/login.php on line 35 Og pastebinkoden er her: Link Så kan du godt endre det er, og gi meg en ny pastebinkode som er riktig Takk uansett Endret 18. august 2010 av Webhjelp Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Glem det, det kommer bare feilmeldinger hele tiden. Med mindre du gidder og løse alle da. Isåfall, visst du gidder, send meg en PM. Jeg setter tråden på "LØST" TAKKER FOR ALL HJELP! Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du kan ikke få den feilmeldingen med min kode for den har ikke 35 linjer en gang.Feilen er selvfølgelig at du har splittet noe som hører til i en og samme setning over flere linjer. $data- >loginfor å være nøyaktig. Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Kanskje, men fikk plutselig feilmelding på line 75 :S Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Kanskje, men fikk plutselig feilmelding på line 75 :S Da poster du feilmeldingen og linje 75 da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå