Gå til innhold

Anbefalinger for reise til Sicilia?

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på Sicilia, Italia, eller på andre måter har noen kjennskap til denne italienske perlen? Vurderer en reise hit, og lurte dermed på om noen hadde noen anbefalinger på alt fra restauranter til must-see locations og lignende.

Har lest litt rundt det selvfølgelig, men er alltid kult å få litt mer personlig input fra folk. :)

På forhånd stor takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lær deg italiensk, da engelsk er mangelvare.

Takk for rådet NikkaYoichi, skal legge meg i hardtrening, Rocky style.

Har reiste rundt Sicilia og det eneste jeg aldri kommer til å glemme er turen opp på toppen av Etna.

Kongetips! Hjertelig takk Robert! Etna er ført opp på must-see listen :D

Lenke til kommentar

Tok en guidet tur fra Catania helt opp til toppen. Reiste midt på sommeren og på en av stasjonene på vei opp fikk vi tilbud om å låne godt slitte boblejakker. Over 3000 meter var jeg glad jeg tok en med meg.

Ellers er det helt gratis å plukke med seg noen små vulkanske steiner på toppen. Ha med en liten plastpose som kan lukkes hermetisk for de lukter kraftig svovel og vil gjøre det i flere år.

scoria.jpg

Lenke til kommentar

Tok en guidet tur fra Catania helt opp til toppen. Reiste midt på sommeren og på en av stasjonene på vei opp fikk vi tilbud om å låne godt slitte boblejakker. Over 3000 meter var jeg glad jeg tok en med meg.

Ellers er det helt gratis å plukke med seg noen små vulkanske steiner på toppen. Ha med en liten plastpose som kan lukkes hermetisk for de lukter kraftig svovel og vil gjøre det i flere år.

scoria.jpg

Helt fantastisk Robert! Takk for gode tips. Skal huske å takke ja til de slitte boblejakkene, spesielt hvis de gir den trendy 80-talls "sliten knarker"-looken med elementært neonrosa og turkis fargemønster.

Lenke til kommentar

Er endel år siden jeg var der, men jeg var sjokkert over å se vakter med maskinpistoler forran bankene i Palermo. Hadde ikke sett denslags før. For meg var høydepunktet i Palermo den botaniske hagen som hadde godt voksne fikusarter. Minnet litt om det man finner rundt tempelet ta Prohm i Siem Reap:

20094124019.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Er endel år siden jeg var der, men jeg var sjokkert over å se vakter med maskinpistoler forran bankene i Palermo. Hadde ikke sett denslags før. For meg var høydepunktet i Palermo den botaniske hagen som hadde godt voksne fikusarter. Minnet litt om det man finner rundt tempelet ta Prohm i Siem Reap:

20094124019.jpg

Genialt, ført opp på listen over ting å gjøre, sammen med Etna tur med slitt boblejakke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...