Gå til innhold

Vil det bli problemrt med SLI av GTX 260 og GTX 275?


Testdrive

Anbefalte innlegg

Har et skjermkort i maskinen fra før av typen Gainward GTX 275 gs med 896 mb og skulle gjerne hatt et til slik at jeg kan kjøre SLI, men finner ikke dette kortet til salgs lengre :ermm:

 

Vil det være et problem og da kjøre det i SLI med Gainward GTX 260 med 1792 mb? Hva vil eventuelt skje, vil 260'en nedklokkes til 275'en?

 

Legger med link for full produktbeskrivelse til GTX 260'en :)

Endret av Testdrive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha to helt identiske GPU'er for å kunne kjøre SLI er jeg ganske sikker på så det vil ikke fungere.

Tror ikke dette er helt riktig, har hørt snakk om at det er fult mulig, men at kortet vil muligens bli nedklokket til laveste frekvens som partnerkortet kjører på, tror jeg :whistle:

Lenke til kommentar

Beklager, hadde du hatt 2x ATi kort som 5850 og 5870 så har CrossFire fungert.

Nvidia derimot er mye mer strenge og liker helst at du handler mer hos de.

Derfor funker ikke SLi med GTX 260 og 275, du må generelt sett ha samme brikken, og enda mer morsomt er det at man får heller ikke SLi med 295 og 275, som er samme brikkene, riktignok er vell problemet i måten SLi bussen er oppsatt (Der hvor connectorene sitter.) som er årsaken til dette.

Lenke til kommentar

Beklager, hadde du hatt 2x ATi kort som 5850 og 5870 så har CrossFire fungert.

Nvidia derimot er mye mer strenge og liker helst at du handler mer hos de.

Derfor funker ikke SLi med GTX 260 og 275, du må generelt sett ha samme brikken, og enda mer morsomt er det at man får heller ikke SLi med 295 og 275, som er samme brikkene, riktignok er vell problemet i måten SLi bussen er oppsatt (Der hvor connectorene sitter.) som er årsaken til dette.

Så den eneste muligheten er altså å kjøpe et helt identisk kort? Heller ikke GTX 280 1gb vil heller ikke fungere? :ermm:

Lenke til kommentar

GTX 280 funker heller ikke nei, denne er enda mer forskjellig, heller ikke 285 før du tenker på det.

Enten må du ha 2x 275 eller 2x 260, kan dog være av forskjellig fabrikat og forskjellig minne og forskjellige frekvenser (Fabrikklokket og uklokket.) men dette er de ENESTE frihetene du får.

 

Eneste måten du kan få disse til å kjøre sammen på ytelse er med en Lucid Hydra platform, men denne har ikke kommet med hverken skikkelige drivere ELLER en vettug plattform (Burde være basert på X58 eller 890FX for å ikke sultefores på PCI-E båndbredde.)

Lenke til kommentar

GTX 280 funker heller ikke nei, denne er enda mer forskjellig, heller ikke 285 før du tenker på det.

Enten må du ha 2x 275 eller 2x 260, kan dog være av forskjellig fabrikat og forskjellig minne og forskjellige frekvenser (Fabrikklokket og uklokket.) men dette er de ENESTE frihetene du får.

 

Eneste måten du kan få disse til å kjøre sammen på ytelse er med en Lucid Hydra platform, men denne har ikke kommet med hverken skikkelige drivere ELLER en vettug plattform (Burde være basert på X58 eller 890FX for å ikke sultefores på PCI-E båndbredde.)

Så da kan jeg altså kjøpte Nvidia GeForce GTX 275 og kjøre den i SLI med mitt Gainward GTX 275? :!:

 

Og eventuelt vil Corsair HX 620 watt's holde sånn grovt regnet med et slikt oppsett;

 

Intel i7-920

MSI X58M

GTX 275 SLI

Kingston 6gb DDR3

++ litt HDD'er og slikt

 

Håper ikke det ble for mye spm og arbeid, takker for svar & hjelpen, det er mennesker som 007CD som gjør det vært og bruke dette forumet! :new_woot:

Endret av Testdrive
Lenke til kommentar

GTX 280 funker heller ikke nei, denne er enda mer forskjellig, heller ikke 285 før du tenker på det.

Enten må du ha 2x 275 eller 2x 260, kan dog være av forskjellig fabrikat og forskjellig minne og forskjellige frekvenser (Fabrikklokket og uklokket.) men dette er de ENESTE frihetene du får.

 

Eneste måten du kan få disse til å kjøre sammen på ytelse er med en Lucid Hydra platform, men denne har ikke kommet med hverken skikkelige drivere ELLER en vettug plattform (Burde være basert på X58 eller 890FX for å ikke sultefores på PCI-E båndbredde.)

Så da kan jeg altså kjøpte Nvidia GeForce GTX 275 og kjøre den i SLI med mitt Gainward GTX 275? :!:

 

Og eventuelt vil Corsair HX 620 watt's holde sånn grovt regnet med et slikt oppsett;

 

Intel i7-920

MSI X58M

GTX 275 SLI

Kingston 6gb DDR3

++ litt HDD'er og slikt

 

Håper ikke det ble for mye spm og arbeid, takker for svar & hjelpen, det er mennesker som 007CD som gjør det vært og bruke dette forumet! :new_woot:

 

Min 650w holder til bl.a

 

GTX 285 SLI

10+ HDD

i7 960

 

Så det går nok fint. 620w sier du? Er ikke det et litt rart tall... Pleier å være rundere...

Lenke til kommentar

GTX 280 funker heller ikke nei, denne er enda mer forskjellig, heller ikke 285 før du tenker på det.

Enten må du ha 2x 275 eller 2x 260, kan dog være av forskjellig fabrikat og forskjellig minne og forskjellige frekvenser (Fabrikklokket og uklokket.) men dette er de ENESTE frihetene du får.

 

Eneste måten du kan få disse til å kjøre sammen på ytelse er med en Lucid Hydra platform, men denne har ikke kommet med hverken skikkelige drivere ELLER en vettug plattform (Burde være basert på X58 eller 890FX for å ikke sultefores på PCI-E båndbredde.)

Så da kan jeg altså kjøpte Nvidia GeForce GTX 275 og kjøre den i SLI med mitt Gainward GTX 275? :!:

 

Og eventuelt vil Corsair HX 620 watt's holde sånn grovt regnet med et slikt oppsett;

 

Intel i7-920

MSI X58M

GTX 275 SLI

Kingston 6gb DDR3

++ litt HDD'er og slikt

 

Håper ikke det ble for mye spm og arbeid, takker for svar & hjelpen, det er mennesker som 007CD som gjør det vært og bruke dette forumet! :new_woot:

 

Min 650w holder til bl.a

 

GTX 285 SLI

10+ HDD

i7 960

 

Så det går nok fint. 620w sier du? Er ikke det et litt rart tall... Pleier å være rundere...

Ok, vanskelig å finne gtx 275 som fremdeles er i salg i Norge.

 

jepp, 620w http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672

Lenke til kommentar

Jeg har et Gainward GTX 275 GS med 896 mb til salgs.

Pent brukt, ikke moddet eller brukt til overklokking.

Har originalesken og tilbehøret også.

 

Solgte et i går og har altså ett igjen.

 

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/16630

Flott, skal ta en avgjørelse i løpet av dagen om jeg er interessert i å kjøpe det :new_woot:

Er interessert i å kjøpe kortet :thumbup:

Har sendt deg en mail på hardware sin bruktmarked :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...