Gå til innhold

Oppgradering fra q6600 8800 gts PC - Grei liste?

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle oppgradere min litt rustne PC. Den kjører jo faktisk spill greit enda, men digg å være litt klar for nyere spill som slippes.

Har lagd et oppsett her. Har kabinett fra før, og en 650W Corsair PSU som jeg regner med holder plenty. Lurer på om jeg skal kjøpe annen kjøler enn stock da, for klokking. Har en Zalman nå, men det er jo 775 socket..

Vet heller ikke om jeg skal kjøpe en HDD, eller om jeg skal bare kjøpe en NAS isteden hvor jeg kan lagre tingene.

Er det noen deler som burde byttes ut eller legges til?

705764.jpeg

Endret av stranden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskinen din fremdeles klarer de spillene du spiller idag så anbefaler jeg deg å vente med en evt. oppgradering.

Du kan jo kanskje vurdere å bare kjøpe et nytt skjermkort da det vil hjelpe mye på ytelsen på nye spill, og du kan flytte med deg kortet videre når du må bytte hovedkort senere.

Jeg anbefaler sterkt å vurdere et skikkelig NAS da det er en veldig grei løsning for datalagring og streaming av video og musikk. Du vil også få ftp server og andre artige løsninger for remote access på kjøpet, samt bedre sikkerhet for dataene dine.

Lenke til kommentar

Du kan jo feks kjøpe 2x GTX 460 768 MiB som koster fra 1450,- stk og kjøre de i SLI.

Det er sjeldent lønsomt å oppgradere hovedkort, prosessor og minne i påvente av at det skal begynne med et spill som krever det. Det beste er å oppgradere feks skjermkort og vente med resten til man spiller noe som krever bedre hardware.

Antar du får 3 GHz og vel så det med den prosessoren du har og at den takler det meste av spill. Du får lite utbytte av ny prosessor før det har kommet noe mye bedre på markedet, med mindre du har stor glede av å kjøre syntetiske tester og smile av tallene.

Å kjøpe skjermkort og SSD kan anbefales, men det kan lønne seg å kjøpe skjermkort midt på treet og heller bytte oftere for man betaler gjerne dobbelt for de siste 20-30% med ytelse.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...