Gå til innhold

Er kristne aviser reklame?

Anbefalte innlegg

Jeg har et klistremerke på postkassen min der det står at jeg ikke ønsker reklame. Likevel får jeg kristne aviser i postkassen. Dette gjelder kun aviser fra den norske kirke og fra en lokal frikirke, jeg får aldri blader/aviser fra andre religiøse grupper. Er ikke slike aviser i bunn og grunn reklame for eget trossamfunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyhetsbrev kan det vel falle under, da er det jo en avis/tidsskrift.

Du kan jo klistre på Nei til uadressert reklame.

Haker jeg av for det så putter de frekke folka reklamen inni en avis, da er det bare vedlegg.

Veldedighetsorganisasjoner er fritatt for disse reglene, fri flyt kan ringe deg og selge tran selv om du har reservert deg mot reklame, så lenge 1 øre av totaloverskuddet går til røde kors.

Lenke til kommentar

Tja, hvis NRK kan drive jesus reklame på tross av at de ikke har lov å reklamere for noe, så kan vel kirken stappe dritten sin ned i postkassen også..

Kanskje jeg skal begynne å sende min lokale prest hedenske, ateistiske og hinduistiske tidsskrifter som takk for oppmerksomheten?

Etterlyser et real life spam filter..

Lenke til kommentar

Var ikke Jehovas vitner nei :p Kan love det 100%. Da hadde mamma slengt døra igjen raskere for å si det sånn :p

bor du hos mamma? :ph34r:

anyway, tviler på 'vanlige' kristne går rundt på dører og forkynner.. :new_woot:

Ja, jeg er 15 år og faren min har jeg ikke sett på 5 år så..... xD

Det har du kanskje rett i siden de snakka Engelsk :p ahh.. gir meg x)

Lenke til kommentar

Snakka de engelsk var de sikkert mormonere. tror de må ut noen år for å misjonere og da gjerne utkledd i dress da de tror det høyner troverdigheten på det utrolige vissvasset de forkynner! Dummere kan det nesten ikke bli, kanskje slått såvidt av scientologene, så det er kanskje ikke så rart at de prøver å høyne troverdigheten med å gå i dress? :) Mormonere er komplette idioter, de må de være for å tro på den kåte grunnleggeren av dette oppkoket, som mer eller mindre konstruerte hele den mormonske tro fordi han ville ha sex med flere damer på en gang og flerkoneri er ganske utbredt blandt disse idiotene. Denne joseph smith fikk visstnok gulltavler fra gud personlig og fikk det skrevet ned i en bok som er den mormonske bibelen... Les om fyren selv, så skjønner du at det er helt utrolig at folk kan tro på den ytterste vissvass og vasse rundt i dresser for å sanke sjeler som er stupide nok til å tro på røver historien de serverer... Jøss for en gjeng!

Mormonerne holder for det meste til i Salt Lake city... og områdene rundt. Klin kokos hele gjengen spør du meg, men igjen ser vi hva god gammeldags hjerne vasking kan få ignorante mennesker til å tro på... Skremmende mer enn komisk egentlig, men jeg klarer ikke å la være å le når jeg hører om folk som er mormonere, for de følger egentlig røver historien til en kåt grabukk som ville ha flere koner på en gang... Makan! :D

Og ja, jeg syntes at kristne/religiøse aviser og tidsskrifter er reklame, da det er gud de reklamerer for.... Går rett i søpla her også etter at jeg kom i skade for å lese litt idet ene av de vi fikk og fant ut at det var stappet med så mye løgn, usannheter og halvsannheter om alt mulig pluss de obligatoriske påstandene om denne guden da at selv VG ble rent troverdig etterpå...

Merkelig at de får lov å pushe dette på folk, da det sikkert bare er snakk om noen prosent av de som får disse blekkene som gidder å lese de, resten kunne de ha kastet rett i papir avfall selv.... Eller latt være å trykke blekkene og spart de pengene... De burde byttet navn til "Løgn og påstander", det ville vært en mer passende tittel og mer beskrivende på hva den faktisk inneholder :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

det er jehovas vitne.. ikke sammenlignbart :)

Og hvorfor skulle ikke det være sammenliknbart? De er jo like gærne alle sammen ...

nei. feil.

når var sist gang du fikk noen som ikke var jehovas vitner på døren som prøvte å overbevise deg om at deres religion er best, og du MÅ bli 'medlem' i denne religionen? Og som ALDRI gav seg?

"vanlige" kommer ikke på døren og overbeviser deg. ikke prøver de heller.

vi er ikke like gærne!

edit: vi er ikke

Endret av diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...