NinjaGaiden Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Mafia 2 skal visst være betraktelig mye dårligere for PS3, enn hva det er for X360 og PC. "Gress og blodpøler, som det er en del av i dette oppfølgerspillet, er enten skrellet bort eller kraftig redusert til PlayStation 3-utgivelsen, bekrefter nå utgiveren. Elisabeth Tobey hos 2K prøver å forklare hva som har skjedd: - Når vi designet «Mafia II» optimaliserte vi for hver av de tre plattformene som spillet skal kjøre på, for å være sikre på at kjerneopplevelsen blir så bra som den kan. På grunn av dette er det noen forskjeller på de ulike plattformene. " "Og her kommer det interessante partiet av foruminnlegget til 2Ks (nåværende) Senior Manager of Interactive Marketing: - Når det gjelder PS3-versjonen vil jeg gjerne oppklare rundt et par poenger som dere har spurt om: Det vil ikke være høydetaljert gress eller store pøler av blod. Tekstiler i bevegelse er mindre utpreget enn for eksempel i PC-versjonen, og den utseendemessige gjengivelsen i demoen er generelt representativt med hva du vil se i fullversjonen av spillet" http://www.dagbladet.no/2010/08/18/kultur/spill/playstation_3/xbox_360/pc-spill/13007304/ Ingen tvil om hvilke utgave du IKKE bør gå for, om du har X360/PC, i tillegg til PS3. Endret 18. august 2010 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
Exelcius Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Skuffende. Lå å vippet om jeg skulle kjøpe dette eller ikke, nå blir det vel ikke noe av, en utvikler som ikke får presset inn detaljert gress eller blodpøler på en Playstation 3 engang, har jeg lite tiltro til. Om forskjellen mellom platformene er så liten som på RDR dog (mange som whinet da og), så har det lite å si for meg. Ikke det, gameplayet som er viktig, ikke grafikken, men blir nesten en prinsippsak. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Samme som situasjon som Bayonetta altså, men var jo omtrent ikke spillbart på PS3.. Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Testet demoen på PS3 og 360, og bortsett fra mer gress og blod så merket jeg knapt noe forskjell. 360 har også litt antialiasing, men man kan se "jaggies" på begge versjoner. Ellers så virket det som om det var litt bedre framerate på PS3 versjonen, bedre flyt. Med mindre mangel på gresstrå og større blodpøler er kriteriet for at et spill er betraktelig dårligere, så vil jeg si det er en sterk overdrivelse Bayonetta som thklinge nevner var derimot helt riktig en katastrofe på PS3 sammenlignet med 360, noe Mafia II ikke er. Utifra demoen så kan man trygt kjøpe dette spillet til PS3. Endret 18. august 2010 av HappyHerb Lenke til kommentar
lyon Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Testa det flere ganger på alle platformer. PC er jo noe for seg selv. Dog jeg vil påstå nesten alt i 360 demoen var bedre enn i ps3 også FPS. Ca dobbelt opp med tearing også. 360 versjonen ser ut til å ha høyere oppløsning. Blei veldig skuffet, men har alerede bestilt til PS3, vil ha trophy's. Gamereactor mener spillet ikke er så langt, så frista å spille det på PC også Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Det gjorde at jeg ikke kommer til å bruke penger på spillet jeg hadde gledet meg til. Skuffende. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hehe, ja, det blir vel det neste steget i konsoll krigen, Mafia 2 har flere gress strå og et par liter mer blod enn X360 versjonen, ergo, X360 er best. Herrejerremiasen folkens, det er snakk om et par småting forskjell på de 2 versjonene. Om du velger å ikke investere i Mafia 2 til PS3en din - gitt at du bare har PS3 - så er du litt for grafikk nerd. Mafia i sin tid var et glimrende spill med tanke på historie og gameplay, med en sekundær men like fult fin grafisk gjengivelse for sin tid. Etter å ha prøvd Mafia 2 demoen er jeg ikke noe mindre entusiastisk foran spillet. PS3 eller X360, spillet skal jeg kjøpe og kose meg med i høstmørket. Sukk, det er ikke snakk lengere om gameplay eller spillbarehet, det er den forbanna grafikken som styrer alt nå for tiden. 2 Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Egentlig handler det ikke om å være grafikknerd. Jeg skulle gjerne hatt en xbox, men jeg sitter med en ps3. PS3 er en dyrere konsoll og de lovet bedre grafikk på spill på sin konsoll, derfor ventet jeg på ps3. Det er en dyrere konsoll, en krafigere konsoll, men Sony lar spillselskaper kødde med dem. De bøyer seg over for alle. De burde faen kreve at de klarer å lage samme grafikk som på xbox når de har ett så krafig system. Jeg gidder ikke kjøpe Mafia II pga det. Det føles rett og slett som et svik fra både sony(som ikke gjør noe med det) og utviklerne(som tydelig ikke liker PS3). Det kan da faen ikke være vanskelig for de å lage samme grafikk? Endret 23. august 2010 av TheKopKing89 1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Nå er dette en stor boks full av ormer som man neppe burde åpne, men "PS3 krafigere konsoll enn 360"? Okei... Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) PS3 er vel egentlig kraftigere enn Xbox 360 på "papiret", men i praksis så er det vel litt frem og tilbake, selv om PS3 for min del har overbevist litt mer når det kommer til de eksklusive titlene rent grafikkmessig. Men derimot ikke nok til at jeg faktisk kommer til å kjøpe meg en PS3, da jeg koser meg med min Xbox 360. Og forresten så er Mafia 2 demoen på X360 nice, og om en er skeptisk til PS3 versjoen så kan en vel bare teste demeon og se om en liker det en spiller før en tar en avgjørelse basert på at X360 versjonen ser bedre ut. Endret 23. august 2010 av Eddie81 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Egentlig handler det ikke om å være grafikknerd. Jeg skulle gjerne hatt en xbox, men jeg sitter med en ps3. PS3 er en dyrere konsoll og de lovet bedre grafikk på spill på sin konsoll, derfor ventet jeg på ps3. Det er en dyrere konsoll, en krafigere konsoll, men Sony lar spillselskaper kødde med dem. De bøyer seg over for alle. De burde faen kreve at de klarer å lage samme grafikk som på xbox når de har ett så krafig system. Jeg gidder ikke kjøpe Mafia II pga det. Det føles rett og slett som et svik fra både sony(som ikke gjør noe med det) og utviklerne(som tydelig ikke liker PS3). Det kan da faen ikke være vanskelig for de å lage samme grafikk? Så du svelgte Sony's hypp og propaganda rått og derfor er du "sint" på utviklerne fordi de ikke klarer å leve opp til hva Sony hypper opp? Seriøst? Kanskje Sony da burde laget en konsoll som alle utviklere klarer å skjønne seg på uten å måtte gå på Sony's egen skole for å utvikle spill til enheten. Og forskjellen er slik sett ikke så forferdelig prekær. Det er snakk om litt blod, og litt gress. Ikke det aller værste. Har du bare PS3 gjør det ikke noe heller, du har ingen ting å sammenligne med. Men men, det er du som går glipp av et potensielt fantastisk spill. Jeg for min del lar meg ikke blende av konsollnavn og hypperier. Jeg er der for å spille spill, ikke flekse muskler hvilken enheten jeg eier. Edit: Sony har forøvrig gått i samme felle som Atari gjorde med Jaguar, de laget en potensielt kraftigere konsoll en sine utviklere men laget den så innviklet at bare et fåtall klarer å gjøre noe med kraften. Endret 23. august 2010 av Bear^ Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Du snakker så mye dumt. Flekse muskler over hvilke konsoll en eier osv. Wtf? For meg virker det som du har problemer med at jeg ikke skal kjøpe Mafia II. Og Microsoft er vel mer kjent for hypp og propaganda enn Sony. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ja ja, burde vel ikke ta det opp her, men har vi samme opplegget på Fallout 3 : Vegas også? Opprinnelig laget for Xbox360 og dårlig porta til ps3? Irriterende opplegg det der. Godt jeg endelig fikk igjen Xboxen min etter 1 år utlån. Basert på det jeg leser her ser ut som mafia bør kjøpes til xbox hvis man er så heldig og eier begge konsoller... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Du snakker så mye dumt. Flekse muskler over hvilke konsoll en eier osv. Wtf? For meg virker det som du har problemer med at jeg ikke skal kjøpe Mafia II. Og Microsoft er vel mer kjent for hypp og propaganda enn Sony. Det er du som begynner med tullet når du sammenligner PS3s pris med at den derfor bør være bedre enn X360, og som du sa, "de" lovet bedre grafikk, ergo du svelgte Sonys propaganda rått, og er sint da for at utviklerne ikke klarer å holde det Sony lover? Nei du må bare gjøre hva du vil, det er du som går glipp av et potensielt bra spill, og om demoen representerer spillet, og at det er en verdig oppfølger til Mafia, ja så er det ditt tap. Og, foresten, jeg har alle 3 konsollene så jeg flekser ikke muskler for noen av dem Endret 23. august 2010 av Bear^ Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 PC flekser mer muskler ann alle til sammen, ganger 3. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 er en grunn til at jeg har over 30 xbox spill og 5 ps3 spill Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 PC flekser mer muskler ann alle til sammen, ganger 3. Man bør vel ikke være professor for å skjønne at en konsoll til 2000 eller 2500 kroner glatt blir slått av en pc til 10.000,- Så er det jo ikke alle som gidder å kjøpe nytt grafikkort til 3000 spenn eller mer hvert år da... Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Ville lenge kjøpe Mafia 2, men nå blir det med tanken. Når NaughtyDog klarer å lage Uncharted: Among Thieves burde Mafia 2 klare å ha gress og blod som ser nogen lunde ok ut. Helt patetiskt Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Må jo begynne og lure på om M.S. har en finger med i spillet på de dårlige portene som kommer på ps3. Bare se på Uncharted 1 og 2, og Killzone 2. Finnes ingen spill på 360 som har så bra grafikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå