Gå til innhold

Hvilke muligheter har jeg med R2 og X matte i fremtiden?

Flux1

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg grubler litt over hva jeg skal velge de neste årene på VGS, starter nå på andre året, og siden dette er siste sjangs jeg har til å bytte fag så må jeg bestemme meg.

Jeg har valgt R1 matte og X matte dette året, og jeg må da ha R2 til neste år. Det jeg lurer på er om det vil skade valgmulighetene mine videre ved å bytte til S1 matte (og ha S2 tredje året)?

Velger jeg bort R1 matte kan jeg ikke lenger ha X matte heller.

Videre på universitet har jeg lurt litt på NITH/NTNU.

Takker for raske svar :)

Endret av Flux1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R2 er veldig greit å ha, spesielt om du skal studere IT. Hvis du med NTN mener NTNU, så vil jeg absolutt anbefale det om du skal søke data her - uavhengig av om du vil gå informatikk eller datateknikk. Datateknikk krever det, og det er veldig lurt å ha på informatikk også selv om det ikke kreves.

Lenke til kommentar

Hvis det er NTNU (Spesifikt siv.ing, de andre krever ikke R2) du vil til er ikke bare R2 alene et krav, du må også ha minst 4 i faget. Det er ingen grunn overhode (og jeg tror ikke engang det er mulig) å velge S-matte senere, da S1+S2 tilsvarer R1. Hvilke fag har du utover disse fagene?

Siden du nevnte NITH antar jeg at det er datateknikk eller informatikk du tenker på når du sier NTNU? Datateknikk er et siv.ing studium og krever 4 i R2, informatikk krever ikke R2. Uansett tror jeg du vil være bedre rustet for framtidige studier dersom du velger R2. Det virker jo som om du er interessert i matematikk siden du velger X.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene :)

Tror jeg da får heller slite meg gjennom R1 siden jeg bare fikk en 3'er i 1T (er flink i matte, ga bare faen det første året). Da går jeg for R1/R2

De andre fagene jeg skal ha er Internasjonal Engelsk, Fysikk 1/2 pluss fellesfag såklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...