Flux1 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Heisann Jeg grubler litt over hva jeg skal velge de neste årene på VGS, starter nå på andre året, og siden dette er siste sjangs jeg har til å bytte fag så må jeg bestemme meg. Jeg har valgt R1 matte og X matte dette året, og jeg må da ha R2 til neste år. Det jeg lurer på er om det vil skade valgmulighetene mine videre ved å bytte til S1 matte (og ha S2 tredje året)? Velger jeg bort R1 matte kan jeg ikke lenger ha X matte heller. Videre på universitet har jeg lurt litt på NITH/NTNU. Takker for raske svar Endret 18. august 2010 av Flux1 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 R2 er tingen på ing-linjer ol. Bio-ing har for eks R1 eller S1+S2 (2MX, 2MY eller 3MZ) Det er forskjellig over alt, vet du hva du vil etter vgs? R2 er ikke dumt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 R2 er veldig greit å ha, spesielt om du skal studere IT. Hvis du med NTN mener NTNU, så vil jeg absolutt anbefale det om du skal søke data her - uavhengig av om du vil gå informatikk eller datateknikk. Datateknikk krever det, og det er veldig lurt å ha på informatikk også selv om det ikke kreves. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Ikke noe ingeniør linje på meg nei. Men informatikk og datateknikk er veldig mulig. Har bare hørt at veldig få ting krever R2, eller er det feil? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Alle, eller de fleste(?), ingeniørlinjer krever R2. Dette inkluderer Datateknikk, som er siv.ing. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hvis det er NTNU (Spesifikt siv.ing, de andre krever ikke R2) du vil til er ikke bare R2 alene et krav, du må også ha minst 4 i faget. Det er ingen grunn overhode (og jeg tror ikke engang det er mulig) å velge S-matte senere, da S1+S2 tilsvarer R1. Hvilke fag har du utover disse fagene? Siden du nevnte NITH antar jeg at det er datateknikk eller informatikk du tenker på når du sier NTNU? Datateknikk er et siv.ing studium og krever 4 i R2, informatikk krever ikke R2. Uansett tror jeg du vil være bedre rustet for framtidige studier dersom du velger R2. Det virker jo som om du er interessert i matematikk siden du velger X. Endret 18. august 2010 av Frexxia Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Er ikke så mye som KREVER R2, men å ta faget gir deg en "gratis" A/B på matte senere, da du kan det meste fra før Har ikke angret et sekund på at jeg tok R2 hvertfall, enda det jeg søkte på Høgskole ikke krevde mer enn R1 Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Takk for tilbakemeldingene Tror jeg da får heller slite meg gjennom R1 siden jeg bare fikk en 3'er i 1T (er flink i matte, ga bare faen det første året). Da går jeg for R1/R2 De andre fagene jeg skal ha er Internasjonal Engelsk, Fysikk 1/2 pluss fellesfag såklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå