Villmink Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 PC Utstyr har faktisk gjort akkurat det samme mot meg. Jeg sendte inn et Trådløst tastatur som var D.O.A. Det vil si jeg er 99.9% sikker på at det var en D.O.A etter å ha testa det på 4 forskjellige maskiner og også testa samme type tastatur på disse maskinene med godt resultat (hadde bestilt 4 sett). Endte med at jeg måtte betale 340,- eller noe sånt i kostnader til verkstedet. Hadde det vært et større beløp hadde jeg anmeldt de til forbrukerrådet. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle mer på pcutstyr. Lenke til kommentar
easy Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg opplevde den same elendige behandlingen hos PC UTSTYR. Kjøpte hovedkort og minne til P4.Hovedkortet virket ikke. I tilegg modtok jeg et skriv de påsto at de hadde fått av Forbrukerrådet.Hovetkontoret til Forbrukerådet betegner dette som løgn. De har nå stjålet mine varer,da jeg nekter og betale 370 kr.for og modta et defekt hovedkort samt 512mb minne. Jeg har kontaktet advokat,og vil reise sak mot desse lovbryterene. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Nei, denne bedriften har jeg gitt opp for lenge siden. Etter alt dette trøbbelet som folk her har hatt. Så dere som "snakker ut om problemene" får nok nådd det målet som dere vil, nemlig få folk til å innse hvilken bedrift det er . *trøtt* God natt Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Kjøpte et HK som faktisk tok fyr. Men pga at jeg ikke kunne finne kviteringen så ble jeg fortalt at det var lite vits å sende dette inn. PS Data fesk trenger aldri kvitering så lenge du ringer på forhånd og de finner deg i ordredatabasen sin. Samme med komplett. Det kunne de og gjøre på pcutstyr og, men det fungerte ikke som en gyldig kvitering. HALLO lissom? Hvilke mennesker er det som er så A4 lissom? Nei, Pcutsyr handler jeg never ever ifra mere uansett hvor mye billigere de måtte være. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Send saken din til TV2 hjelper deg eller FBI, det hadde vært interessant om de tok opp nettbutikkene. ..først politiet.. og nå FBI??? Hva blir neste? CIA? Nei nå tror jeg jammen visse personer her bør slå av videoen og komme seg tilbake til norsk virkelighet. Hørt om å skyte spurv med kanon? Dessuten er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.. Get the point?? Lenke til kommentar
haabe Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Send saken din til TV2 hjelper deg eller FBI, det hadde vært interessant om de tok opp nettbutikkene. ..først politiet.. og nå FBI??? Hva blir neste? CIA? Nei nå tror jeg jammen visse personer her bør slå av videoen og komme seg tilbake til norsk virkelighet. Hørt om å skyte spurv med kanon? Dessuten er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.. Get the point?? Jeg tipper cremaster mente Forbrukerinspektørene på NRK1, også kalt FBI... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Send saken din til TV2 hjelper deg eller FBI, det hadde vært interessant om de tok opp nettbutikkene. ..først politiet.. og nå FBI??? Hva blir neste? CIA? Nei nå tror jeg jammen visse personer her bør slå av videoen og komme seg tilbake til norsk virkelighet. Hørt om å skyte spurv med kanon? Dessuten er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.. Get the point?? FBI = ForBruker Inspektørene (eller noe slikt), nrk sin variant av tv2 hjelper deg. CIA = Customer Initiative Authority (made up navn), nytt show som starter på TV3? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Send saken din til TV2 hjelper deg eller FBI, det hadde vært interessant om de tok opp nettbutikkene. ..først politiet.. og nå FBI??? Hva blir neste? CIA? Nei nå tror jeg jammen visse personer her bør slå av videoen og komme seg tilbake til norsk virkelighet. Hørt om å skyte spurv med kanon? Dessuten er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.. Get the point?? Hakke ledd så hardt siden Bush ble valgt som president!! FBI CIA? National department of security!!! Go to DEFCON 1 pcutstyr er pøbler Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Til han som startet tråden.. jeg føler at du burde fått en ny CPU uansett. Har du ikke fått den til å fungere på 3 hovedkort og vil derfor ha igjen en ny CPU, så burde du ha fått det av web-butikken. Det er et dårlig signal når de legger ansvaret over på deg. Hva har du å vinne på å sende cpu'en inn til dem og få en lik igjen? Nei.. jeg tror jeg handler hos de web-butikker som ikke forsøker å få sine kunder til å se ut som "forbrytere" Jeg vil ikke nevne noen webbutikk navn her i fare for å få "ahaaaaaaaa... du jobber for dem du.. " trøkkt i trynet. Men de finnes der ute.. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ja, mistenk så mye du vil. Men du har fremdeles ikke noe å slå i bordet med. Du bestilte en XP2000+ som skulle virke... det har du nå fått. Ja jeg mistenker, er ikke det lov kanskje? Jeg har god grunn. Jeg vil ikke gå ut å påsto noe for da ville jeg vært like dum som deg med dine påstander om at pcutstyr har behandlet meg riktig i denne saken. Du bestilte en XP2000+ som skulle virke... det har du nå fått. Ja, jeg har mottat en fungerende CPU nå, men det er en viktig detalje du går glipp av. JEG SKULLE HATT EN FOR 8 UKER SIDEN. Reglene rundt prisforskjeller og hvem det skal gå på/utover er litt difuse. Men det er klart når tapet har blitt unødvendig høyt pga sommel og dårlige rutiner hos selger så skal dette stå på butikken og ikke jeg som kunde. Jeg vet jeg ikke har krav på en bedre prosessor men jeg satt sammen det regnestykket så folk kan se hvilket tap jeg egentlig har på handelen med pcutstyr. Men jeg kan som FOXOR sier benytte meg av angreretten som er 14 dager fra varen er motatt. Fungerende varen! Dessuten har PCUtstyr komme fram til at den funker ... og da er det rett og rimelig at du skal få betale for morroa. Hva du måtte mistenke, er det ingen i hele verden som bryr seg om. Så det pcutstyr kommer fram til angående CPU'en min er siste ord i saken? Det er LOVEN jeg må følge? Er det ikke kun dommere og lovmenn som fastsetter loven? Og er det ikke høyesterett som er siste ord i en sak? Ingen i hele verden så bryr seg om hva jeg måtte mistenke? On contrare! Tydeligvis mange som har lest og hatt kommentar til det jeg har skrevet. Tydeligvis noen som er enig og har mange av sine egne mistanker. Så slutt og drit deg ut ufo før du får alle i forumet mot deg. At du føler deg lurt kan nå så være, men de har fulgt de lover og regler som våre kjære politikkere har fastsatt. Er du fremdeles misfornøyd, så får du ta det opp med dem, og ikke PCUtstyr Ja forresten du har rett. Jeg skal slutte å skrive epost til pcutstyr og slutte å poste her i forumet. Konsentrerer meg nå KUN om å sette sammen et brev til Kjell Magne. Han bryr seg nok. :wink: idiot. Er faktisk livredd for at du skal synke meg ned til ditt nivå i argumentering. Men jeg er nå i dialog med pcutstyr (via epost riktignok, 5 min i telefonen med noen ansvarlige kunne vært bedre) Men ser ut som de ikke liker den oppmerksomheten de får her og ønsker nå å gjøre meg en blid kunde. Kan poste å fortelle hvordan det går. Alle har lov til å fokke opp. Og har den fantastiske egenskapen at jeg kan tilgi Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Til han som startet tråden.. jeg føler at du burde fått en ny CPU uansett. Har du ikke fått den til å fungere på 3 hovedkort og vil derfor ha igjen en ny CPU, så burde du ha fått det av web-butikken. Det er et dårlig signal når de legger ansvaret over på deg. Hva har du å vinne på å sende cpu'en inn til dem og få en lik igjen? Nei.. jeg tror jeg handler hos de web-butikker som ikke forsøker å få sine kunder til å se ut som "forbrytere" Jeg vil ikke nevne noen webbutikk navn her i fare for å få "ahaaaaaaaa... du jobber for dem du.. " trøkkt i trynet. Men de finnes der ute.. Ja nemlig!!! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har samme problemet på PC'en min. Jeg kjøpte hele greia i deler i November i fjor, og den fungerer fremdeles ikke. De sier nøyaktig det samme til meg når det gjelder testing. :evil: Lenke til kommentar
Treat Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 hahaha jeg fikk regning fra pcutstyr på nesten 700 i verditap for en pakke jeg ikke hadde åpna har sendt klage sefølgelig Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 om noe er DOA, så kan du jo (om du har digitalkamera) ta bilde av "seriellen" til produktet. bruk macro for å få tydelig bilde. om butikken sier "den virker fint her" så når du får den tilbake så sjekker du om for eksempel prosessoren virkelig er den samme som du sende inn. om det ikke er det, så har de swappet. da har du noe å slå i bordet med. et tips kan være å gi beskjed til de at du har tatt bilde av seriellen til cpuen. da unngår du hele rullen med "den virker her". om du ikke har digitalkamera, så koster vel ikke et bilde mer enn 4-5kr. det er kanskje verd pengene. edit: det med DOA. altså dead on arrival. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 om noe går i stykker, så kan du jo (om du har digitalkamera) ta bildeav "seriellen" til produktet. bruk macro for å få tydelig bilde. om butikken sier "den virker fint her" så når du får den tilbake så sjekker du om for eksempel prosessoren virkelig er den samme som du sende inn. om det ikke er det, så har de swappet. da har du noe å slå i bordet med. et tips kan være å gi beskjed til de at du har tatt bilde av seriellen til cpuen. da unngår du hele rullen med "den virker her". om du ikke har digitalkamera, så koster vel ikke et bilde mer enn 4-5kr. det er kanskje verd pengene. Jeg vet dette. JEg har tenkt tanken selv før. Da jeg ikke hadde noen grunn til mistanke så gjorde jeg jo ikke dette. Men det er er en GOD IDE!! Scan inn CPU'en så kan du dobbelt sjekke at de pc butikken har gjort rett Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 om noe går i stykker, så kan du jo (om du har digitalkamera) ta bildeav "seriellen" til produktet. bruk macro for å få tydelig bilde. om butikken sier "den virker fint her" så når du får den tilbake så sjekker du om for eksempel prosessoren virkelig er den samme som du sende inn. om det ikke er det, så har de swappet. da har du noe å slå i bordet med. et tips kan være å gi beskjed til de at du har tatt bilde av seriellen til cpuen. da unngår du hele rullen med "den virker her". om du ikke har digitalkamera, så koster vel ikke et bilde mer enn 4-5kr. det er kanskje verd pengene. Jeg vet dette. JEg har tenkt tanken selv før. Da jeg ikke hadde noen grunn til mistanke så gjorde jeg jo ikke dette. Men det er er en GOD IDE!! Scan inn CPU'en så kan du dobbelt sjekke at de pc butikken har gjort rett scanning ja! det hadde jeg ikke tenkt på. men det kan være smart å la "pin-beskyttelsen" være på så du ikke bøyer pinnene med lokket på scanneren. eller bare la lokket være åpent om scanneren støtter dette. det skulle jo være unødvendig å måtte gjøre slike ting. Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 og så mente jeg ikke "om noe går i stykker", men om noe er DOA, altså at det var ødelagt når du fikk varen. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg ja forsto det slik. Man må nok være forsiktig når man skal scanne ja. Jeg vet jeg ikke skal bøye pinsene Men det vil definitivt funke som bevis i en sak som dette. Jævlig kjekt å være etterpåklok/smart :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå