Gå til innhold

PCutstyr tar feil


Anbefalte innlegg

Les historien min og tenk før du handler hos pcutstyr!!!

 

Fetteren min kjøpte XP 2200+ og 512 ram fra PCutstyr.no

Han ringte meg som jobber som pc-tekniker om å komme og hjelpe når prosessoren ikke fungerte i hans Asus A7M266 hovedkort.

Jeg håpet på at det bare var biosen men etter jeg flashet biosen og den fremdeles ikke fungerte tok jeg med den hjem for å teste den i 4 FORSKJELLIGE hovedkort. Jeg var sikker etter jeg hadde testet den i bare 2 hovedkort men siden pcutstyr brukte godt over 2 UKER på å gi meg returnummer hadde jeg masse tid til å teste den. Når jeg endelig fikk retur nummer sendte jeg den inn. I mellomtiden gir jeg prossessoren min til fetteren(siden han må ha en pc å jobbe på før eksamen)

 

Etter en god 2 uker til sender pcutstyr fetteren min en mail om at prosessoren FUNGERER og at jeg må betale 310 kroner for testing!!!

For en FORNÆRMELSE!!! Jeg har bygget pc siden pentium 133mhz dagene og MANGE ATHLON systemer. Jeg er 110% sikker på at den prossessoren IKKE fungerte når den dro herfra. Jeg testet den i min EPOX 8RDA+ og min brors Asus A7N8X-deluxe og et eldre socket A hovedkort jeg hadde liggende pluss seff pcen til fetteren min. Jeg testet med og uten registered ram og med mange forskjellige skjermkort.

PROSESSOREN POSTET ALDRI!!!! DEN VAR OG ER DØD!!! Jeg mistenker pcutstyr for å ha dette som forretningsvane for å ikke tape penger når de må gi retur på varer. Jeg er helt sikker på at DE har gjort noe feil eller prøver å svindle meg. :evil:

Jeg sendte dem derfor mail og jeg krevde at jeg fikk noen jeg kunne snakke med angående full retur på prosessoren. Det har gått en uke og jeg har ikke fått noe svar. Nå har jeg ingen prosessor i pcen min og er mildt sagt litt irritert. Er dette noen måte å drive business på? Noen som har opplevd lignende? Eller har noe annet de vil si om pcutstyr? Noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre? Jeg vil ikke betale og glemme det og jeg vil heller ikke miste de 1000 kronene som fetteren min betalte for prosessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bearcarlsen skrev :

Etter en god 2 uker til sender pcutstyr fetteren min en mail om at prosessoren FUNGERER og at jeg må betale 310 kroner for testing!!!

 

PCUTSTYR kan i teorien gjort dette for å tjene penger.

 

De tjener penger på det uansett va du gjør.

 

1. Du nekter å betale og DE får en ny CPU fra produsent.

2. Du betaler service og må selv legge ut for frakt og porto.

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn mitt Asus A7v333 hovedkort (som sa takk for seg når jeg stilte FSB fra 133 til 166MHz med en xp1800 :cry:). Etter ganske lang tid (ca 3 uker) fikk jeg et nytt (demo brukt) a7v333 tilbake, uten å betale noe! :D . (Ok, jeg betalte frakten når jeg sendte det defekte til Pcutstyr)

Lenke til kommentar

Ja... jeg visste ikke det om A7M266 kortet men jeg testet som sagt prossesoren i flere hovedkort med nyeste BIOS og med flere typer RAM og skjermkort. Trust me i know what im doing :smile:

Jeg får låne en 800Mhz Athlon idag av en kompis som syns synd på meg.

Håper noen hos pcutstyr leser dette og gjør opp feilen og gjør meg fornøyd.

Ved enten å gi meg pengene mine tilbake eller gi meg en prossessor som tilsvarer hva jeg får idag for 1000 kroner. Det har tross alt gått over 6 uker siden fetteren min bestilte varene!!!

Lenke til kommentar
Jeg leverte inn mitt Asus A7v333 hovedkort (som sa takk for seg når jeg stilte FSB fra 133 til 166MHz med en xp1800 :cry:). Etter ganske lang tid (ca 3 uker) fikk jeg et nytt (demo brukt) a7v333 tilbake, uten å betale noe! :D . (Ok, jeg betalte frakten når jeg sendte det defekte til Pcutstyr)

 

Det er et års garanti på alt elektronisk utstyr. Du har krav på et tilsvarende eller nytt produkt.

Jeg kjøpte det A7M266 hovedkortet hos PSDATA. Den tok kvelden etter 11 måneder men jeg fikk tilbake nytt A7M266 hovedkort etter en uke circa. Dette var veldig raskt og etter boka.

 

PCUtstyr reagerer sikkert med sjokk og forferdelse hver gang noen sender tilbake defekte varer :lol::lol: Det sier seg selv hvorfor de klarer å ha så lave priser. Service koster penger. Penger som pcutstyr ikke vil bruke tydeligvis.

Lenke til kommentar

Det er et års garanti på alt elektronisk utstyr. Du har krav på et tilsvarende eller nytt produkt.

Jeg kjøpte det A7M266 hovedkortet hos PSDATA. Den tok kvelden etter 11 måneder men jeg fikk tilbake nytt A7M266 hovedkort etter en uke circa. Dette var veldig raskt og etter boka.

 

Ikke glem at det er 2 eller 5 års reklamasjonsrett i Norge, som oftest 5 når det gjelder slikt utstyr, dyre ting er jo ment til å vare LENGE.

 

Derfor kan vi bare spytte på garantien :)

Lenke til kommentar

en hel masse

 

Men hva om den funka hos PCUtstyr? Kan ikke de finne noe feil med produktet, så spiller det faktisk liten rolle om DU får den til å funke. Så lenge du ikke har kjøpt en komplett maskin, så har du ingen garanti/forsikring på at alt faktisk funker som det skal. Da blir det AMD + hovedkort-produsenter du må gå etter ... siden PCUtstyr har oppfylt sin del av avtalen; nemlig å levere en CPU som funker.

 

Om så er tilfelle, da er det helt naturlig at du skal få lov til å betale for morroa. Noe lignende tror jeg du også er vant til fra jobben din som teknikker.

 

Når det så gjelder pris og slikt, som du nevnte. Det du har krav på, tar ikke utgangspunkt i PRISEN du betalte. Du har krav på et produkt med like eller bedre spesifikasjoner. Spiller ingen rolle hva du måtte ha betalt for den i sin tid... du får en fungerende XP2200+ eller bedre ... thats all. Alt annet kan du stå og skrike/bære deg med så mye du måtte ønske til FBI og Forbrukerombudet og alt det der. Det må du da vite siden du jobber som PC-Teknikker.

 

Videre, så har du overhodet ingen beviser for at PCUtstyr prøver å svindle deg. Du påstår du har testet den her og der... kan du bevise det? Hvis de fikk den til å funke, mens du ikke det... hva da? Hvem har rett da? Blir ikke det PCUtstyr? Så lenge den funker med et hovedkort, så betyr det at CPUen funker. Verken AMD eller PCUtstyr har garantert at CPUen funker med maskina di .. det er det hovedkortprodusent/butikken hvor du kjøpte hovedkortet fra som er ansvarlige for. Sorry, men du står veldig svakt om de finner den OK, det betyr nemlig at den funker. Det holder nemlig med at den funker en gang, for å si at den funker. Men du kan aldri bevise at den aldri vil funke, ved at den ikke vil starte med et hovedkort ... på samme måte som du aldri kan bevise en teori ved alltid å få "korrekte" resultater. Men du kan derimot motbevise den med å få feil resultater EN gang.

Lenke til kommentar
en hel masse mer

en hel masse

 

Men hva om den funka hos PCUtstyr? Kan ikke de finne noe feil med produktet, så spiller det faktisk liten rolle om DU får den til å funke. Så lenge du ikke har kjøpt en komplett maskin, så har du ingen garanti/forsikring på at alt faktisk funker som det skal. Da blir det AMD + hovedkort-produsenter du må gå etter ... siden PCUtstyr har oppfylt sin del av avtalen; nemlig å levere en CPU som funker.

 

Om så er tilfelle, da er det helt naturlig at du skal få lov til å betale for morroa. Noe lignende tror jeg du også er vant til fra jobben din som teknikker.

 

Når det så gjelder pris og slikt, som du nevnte. Det du har krav på, tar ikke utgangspunkt i PRISEN du betalte. Du har krav på et produkt med like eller bedre spesifikasjoner. Spiller ingen rolle hva du måtte ha betalt for den i sin tid... du får en fungerende XP2200+ eller bedre ... thats all. Alt annet kan du stå og skrike/bære deg med så mye du måtte ønske til FBI og Forbrukerombudet og alt det der. Det må du da vite siden du jobber som PC-Teknikker.

 

Videre, så har du overhodet ingen beviser for at PCUtstyr prøver å svindle deg. Du påstår du har testet den her og der... kan du bevise det? Hvis de fikk den til å funke, mens du ikke det... hva da? Hvem har rett da? Blir ikke det PCUtstyr? Så lenge den funker med et hovedkort, så betyr det at CPUen funker. Verken AMD eller PCUtstyr har garantert at CPUen funker med maskina di .. det er det hovedkortprodusent/butikken hvor du kjøpte hovedkortet fra som er ansvarlige for. Sorry, men du står veldig svakt om de finner den OK, det betyr nemlig at den funker. Det holder nemlig med at den funker en gang, for å si at den funker. Men du kan aldri bevise at den aldri vil funke, ved at den ikke vil starte med et hovedkort ... på samme måte som du aldri kan bevise en teori ved alltid å få "korrekte" resultater. Men du kan derimot motbevise den med å få feil resultater EN gang.

 

Men hva om den funka hos PCUtstyr?

 

Men hva hvis den funka hos pcutstyr? Ja .. Hva hvis? Betyr vel at noen har lekt "Swap the CPU" inne hos PCUTSTYR. Noe jeg faktisk mistenker i og med den funker helt fint nå som den kom tilbake.

 

PCUtstyr har oppfylt sin del av avtalen; nemlig å levere en CPU som funker.

Det gjorde de ikke. Og dessuten så brukte de 8 uker ca. på å gi meg en fungerende CPU. De fakturerte meg så 310 kroner i testgebyr. Jeg testet CPU i fire forskjellige hovedkort alle med nyeste bios. Den prosessoren koster dessuten 664 kroner i forhold til de 1000 den kostet når den ble kjøpt. Skal jeg som kunde måtte tape (310 + prisforskjell) 646,-? Hvis et produkt DOA (dead on arrival) fra man får det kan man bare heve kjøpet! og da har man 1000,- som man kan bruke på en ny CPU! Derfor burde man få en CPU tilsvarende kostnaden av den gamle! I tilleg sier du at JEG ikke kan bevise at den ikke fungerte? Klart jeg kan det! Broren min sto ved siden a meg! Og om det er ord mot ord så skal tvilen komme kunden til gode. Slik får man fornøyde kunder. Ingen seriøs butikk vil vinne en diskusjon for å miste en kunde

Sorry, men du står veldig svakt om de finner den OK, det betyr nemlig at den funker. Det holder nemlig med at den funker en gang, for å si at den funker. Men du kan aldri bevise at den aldri vil funke, ved at den ikke vil starte med et hovedkort ... på samme måte som du aldri kan bevise en teori ved alltid å få "korrekte" resultater. Men du kan derimot motbevise den med å få feil resultater EN gang.

For det første: Hva f**n prater du om? For det andre: Jeg kan jeg bevise det. Jeg testet den i 4 forskjellig hovedkort og broren min var tilstede under testingen. Men hvis det er sånne som deg som jobber hos pcutstyr. (gjør du det forresten?) så er jeg vel fortapt.

Jeg vinner uansett i denne saken ved å beholde meg rolig og argumentere saklig :woot:

Lenke til kommentar
Unskyld at jeg går offtopic men følte bare at jeg MÅTTE komentere denne.

 

Trust me i know what im doing :smile:

 

Sledgehammer :D hehe :smile:

 

Skal du qoute noen så quote ALF (romvesenet i den serien vettu)

 

 

Peter says: "Alf , what are you doing"

Alf answers "Microwelding my gyro compass"

Peter says "Whats that smell?"

Alf says "Burnt fur"

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Men hvorfor var det jeg sa så himla morsomt ?? :-?

Lenke til kommentar

Men hva hvis den funka hos pcutstyr? Ja .. Hva hvis? Betyr vel at noen har lekt "Swap the CPU" inne hos PCUTSTYR. Noe jeg faktisk mistenker i og med den funker helt fint nå som den kom tilbake.

 

Ja, mistenk så mye du vil. Men du har fremdeles ikke noe å slå i bordet med. Du bestilte en XP2000+ som skulle virke... det har du nå fått.

 

 

Det gjorde de ikke. Og dessuten så brukte de 8 uker ca. på å gi meg en fungerende CPU. De fakturerte meg så 310 kroner i testgebyr. Jeg testet CPU i fire forskjellige hovedkort alle med nyeste bios. Den prosessoren koster dessuten 664 kroner i forhold til de 1000 den kostet når den ble kjøpt. Skal jeg som kunde måtte tape (310 + prisforskjell) 646,-? Hvis et produkt DOA (dead on arrival) fra man får det kan man bare heve kjøpet! og da har man 1000,- som man kan bruke på en ny CPU! Derfor burde man få en CPU tilsvarende kostnaden av den gamle! I tilleg sier du at JEG ikke kan bevise at den ikke fungerte? Klart jeg kan det! Broren min sto ved siden a meg! Og om det er ord mot ord så skal tvilen komme kunden til gode. Slik får man fornøyde kunder. Ingen seriøs butikk vil vinne en diskusjon for å miste en kunde

 

Jo det har de. Hva er det du sitter med nå da? Er ikke den en fungerende CPU? Jo nettopp. Det er spesifikasjonene som er det vesentlige her. IKKE prisen. Om du nå kunne fått en XP300000+ til samme prisen, så har du fremdeles ikke noe krav i verden på å få dette. Du har krav på å få en XP2000+ eller bedre. Ikke en CPU til 1000kroner. Skulle prisen være det avgjørende, ville du brått kunne fått en dårligere CPU om prisene skulle gått opp. DA ville du vel blitt sur da?

Du kan IKKE heve kjøpet om den er DOA en gang. Skjer dette TRE ganger (dvs "etter annen gangs feil"), da kan du kreve å få hevet kjøpet, få prisavslag eller ny vare (enda en gang).

Dessuten har PCUtstyr komme fram til at den funker ... og da er det rett og rimelig at du skal få betale for morroa. Hva du måtte mistenke, er det ingen i hele verden som bryr seg om.

 

For det første: Hva f**n prater du om? For det andre: Jeg kan jeg bevise det. Jeg testet den i 4 forskjellig hovedkort og broren min var tilstede under testingen. Men hvis det er sånne som deg som jobber hos pcutstyr. (gjør du det forresten?) så er jeg vel fortapt.

Jeg vinner uansett i denne saken ved å beholde meg rolig og argumentere saklig :woot:

 

Wahey .. venta nesten på den. Er visst det billigste trikset i boka, det å anklage/hinte innpå at noen jobber for butikker. Ånei du.. jeg jobber ikke på PCUtstyr, jeg ville ikke handle der noen gang. Har gjort det før, gjør det aldri igjen ... men likevel. Jeg mener at PCUtstyr har opptredt korrekt i denne saken. At du føler deg lurt kan nå så være, men de har fulgt de lover og regler som våre kjære politikkere har fastsatt. Er du fremdeles misfornøyd, så får du ta det opp med dem, og ikke PCUtstyr.

Lenke til kommentar

ufo skrev:

 

Du kan IKKE heve kjøpet om den er DOA en gang. Skjer dette TRE ganger (dvs "etter annen gangs feil"), da kan du kreve å få hevet kjøpet, få prisavslag eller ny vare (enda en gang).

 

Jo det kan man. Angrefristloven. 14 dager. Har null å si om varen er defekt. Skal man lissom ikke kunne angre fordi varen er defekt? Ikke drit deg ut. :lol: Det du prater om er innenfor reklamasjons tiden.

 

ufo skrev:

 

Ja, mistenk så mye du vil. Men du har fremdeles ikke noe å slå i bordet med. Du bestilte en XP2000+ som skulle virke... det har du nå fått.

 

De har heller ikkno å slå i bordet med? Åssen kan de være helt sikre på at det er hans CPU de testa og sendte tilbake? Har de vitner? Hvor gode er rutinene dems? Man må jo stille spørsmål når han testet det i 4 forskjellig hovedkort. Hva har han å tjene på å sende inn en fungerende CPU???

 

Du er veldig PCUTSTYR vennlig ufo. Er ikke så rart folk tror du jobber for dem.. Om PCUTSTYR har holdt seg innenfor loven i denne saken er det bare de som vet. IKKE DU! (med annet du jobber for de?) :lol:

 

Arguing on the internet is like being in the Special Olympics. Even though you win your still retarded. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...